Купето BMW Серия 8 от 1989 година е един от най-ярките и запомнящи се модели в историята на германската марка. Неговият елегантен дизайн отдавна го е превърнал в класика. Осмата серия нямаше пряк наследник почти 20 години, но през миналата година баварците съживиха името и представиха новото спортно купе BMW Серия 8. Автомобилът е базиран на модулната платформа CLAR и достига дължина 4843 мм, широчина 1902 мм и височина 1341 мм, а междуосието е 2822 мм.

Подобно на знаменития си предшественик, дизайнът на новото BMW Серия 8 също е нетипичен за марката и се откроява на фона на другите модели от гамата. Стилистите почти напълно са запазили външния вид на концептуалния автомобил. Осмата серия е с продълговат профил с дълъг преден капак, висока линия на прозорците и елегантна извивка на покрива. Издължената линия на страничните прозорци завършва в особено тясно изпълнение на познатата извивка на Хофмайстер. Фирмената радиаторна решетка при BMW Серия 8 е доста голяма, а светлините са много тесни. Фаровете са LED, а като опция се предлагат и лазерни светлини с променливо осветяване на пътното платно.

Профилните стени се допълват от вентилационни отвори, а задните калници са удължени, като са добре подчертани от извитите светлини. Дългото и силно наклонено задно стъкло завършва в капака на багажника с вграден спойлер. Модификацията BMW M850i xDrive се отличава с увеличени въздушни отвори в бронята, аеродинамичен М-спортен пакет и 20-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 18-инчови. Вратите, предният капак и детайли от окачването са изработени от алуминиеви сплави, а като опция покривът може да бъде карбонов. Въпреки това Серия 8 тежи минимум 1965 кг.

В луксозния интериор на BMW Серия 8 са комбинирани хармонично кожа, алкантара и полиран алуминий, а предният панел е обшит с кожа дори и базовата версия. Върху педалите и праговете се забелязват метални пластини. Компактният волан е заимстван от BMW M5 и се допълва от бутони за избор на режим на задвижване. Изненадващо интересни са селекторът за превключване и бутонът за стартиране на двигателя, които са украсени с кристал. Данните от контролните прибори се показват на дисплей с течни кристали, а неговата конфигурация може да бъде променена според предпочитанията на водача. Най-важните данни се проектират върху предното стъкло.

Традиционно централният панел за BMW е насочен към водача. На върха му е разположен 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система iDrive. Той е чувствителен на допир, но за по-голямо удобство при шофиране може да се управлява и с кръглия джойстик на централния тунел, а също така разпознава гласови команди на английски и жестове. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника са малко и са разположени интуитивно. Стандартно BMW Серия 8 разполага с електрически предни седалки и кормилна колона с памет на настройките. Спортните седалки със странични опори осигуряват отлична позиция на тялото, но в същото време остават меки и удобни. Имат и отопление, а вентилация се предлага като опция.

Новото BMW M850i е оборудвано със специални спортни седалки с подобрена странична опора. Между водача и пътника отпред се простира широкият тунел на трансмисията, който завършва с удобен подлакътник с кутия за малки предмети. Вторият ред седалки е предназначен предимно за деца, защото тук няма много място. Обемът на багажника е 420 литра, а задната облегалка е разделена в съотношение 50:50, така че двете части могат да се сгъват поотделно или заедно за допълнително увеличаване на вместимостта. Капакът на багажника може да бъде оборудван със електрозадвижване и сензорно отваряне.

Оборудването на новото BMW Серия 8 е много богато и включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, двузонов автоматичен климатик, сензори за светлина и дъжд, аудиосистема с 11 високоговорителя, сателитна навигация, сензори за паркиране, Wi-Fi, Bluetooth връзка и адаптивен круиз контрол със система за автоматично спиране. Салонът е оборудван с 6 въздушни възглавници, водачът може да разчита на стабилизираща система и система за следене на налягането в гумите. Списъкът с опции включва автопилот за паркиране, достъп до салона от смартфон, камери за кръгов обзор, система за нощно виждане и полуавтономно движение.

За истинска радост от шофирането, новото BMW М850i xDrive е оборудвано с 4,4-литров V8-цилиндров двигател с двоен турбокомпресор, който развива максимална мощност от 530 к.с. Битурбо моторът се развърта светкавично и звучи маниашки при високи обороти, когато в изпускателната система се отвори предпазният клапан. Влудяващият тътен и гръм от ауспуха се появява в режим Sport+ и приковава да не променяте режима за да се наслаждавате на пукота при отпускане на газта. При рязко подаване на газ буквално се залепяте на седалката, тъй като максималният въртящ момент от 750 Нм е на разположение още от 1800 об/мин. Огромната тяга остава в ръцете на водача чак до 4600 об/мин и му дава възможност да прави каквото си пожелае – да изпреварва за броени секунди, да се състезава с вятъра или да се носи като ракета по магистралата. Реакцията на педала на газта е мигновена и при най-лекото натискане, няма турбо дупка, само пъргаво и плътно ускорение.

Тягата се подава към четирите колела чрез спортната 8-степенна автоматична скоростна кутия, която при скок върху газта превключва светкавично от осма до трета предавка. Въпреки че BMW М850i xDrive разполага със задвижване на всички колела, през по-голямата част от времето въртящият момент се предава само на задния мост. Ако е необходимо част от тягата се предава и на предните колела, което значително подобрява сцеплението и прави колата пригодна за целогодишно ползване. Благодарение на технологията за стартиране без приплъзване на колелата Launch Control при остър старт спортното баварско купе позволява ускорение от място до 100 км/ч за феноменалните 3,7 секунди. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Въпреки спортните динамични характеристики, разходът на гориво е доста умерен – около 14-15 л/100 км в градския цикъл и 8-9 л/100 км на извънградско.

Истинско удоволствие е шофирането на BMW М850i xDrive по планински път със завои, където осмицата демонстрира скрития си талант. Благодарение на завиващите задни колела и диференциала с ограничено приплъзване, тежкото купе е смайващо маневрено и описва кривите като по шаблон. За редуциране на наклоняването са монтирани адаптивни амортисьори, а като опция се предлагат и активни стабилизатори за напречна устойчивост. В новото BMW M850i xDrive кормилното управление е прецизно, въпреки че обратната връзка може да е и по-добра, особено в завоите, когато тежестта на волана се променя неочаквано и непредсказуемо. Автомобилът има много висококачествена изолация и ефективни спирачки.

Новото BMW Серия 8 вече се продава в България, а цените започват от 197 700 лева. Версията BMW M850i xDrive струва минимум 244 100 лева, а с няколко приятни опции цената на автомобила може да набъбне до 275 700 лева. В разгара на лятотот към купето Серия 8 ще се присъедини и кабриолет. Скоро се очаква и моделът с четири врати BMW 8 Gran Coupe, със сигурност ще има и суперспортна версия М8.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

BMW М850i xDrive

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

530 к.с. максимална мощност при 5500-6000 об/мин

750 Нм максимален въртящ момент при 1800-4600 об/мин

3,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

10,8 л/100 км среден разход на бензин

248 г/км емисии на СО2

244 100 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.