BMW Серия 6 Gran Turismo получи фина шлифовка
10

BMW Серия 6 Gran Turismo получи фина шлифовка

Обновеният луксозен модел е прецизно модифициран в екстериора, в интериора и в задвижването

През 2017 година BMW представи изцяло новия си модел Серия 6 Gran Turismo. Луксозният автомобил с 5 врати и 5 места комбинира висок комфорт при пътуване и спортен дух, премиум атмосфера в салона и интелигентна функционалност за пътниците и техния багаж. С интересния си дизайн, BMW Серия 6 Gran Turismo се очерта като индивидуалист в горния клас на премиум сегмента, който отговаря на разнообразните изисквания на модерните и особено взискателни потребители. През тази година моделът беше обновен и получи фина шлифовка на всички детайли.

Новото BMW Серия 6 Gran Turismo се отличава на външен вид с прецизно модифициран дизайн на каросерията и облагородено оформление в детайлите на интериора. Освен това модерният характер на новото BMW Серия 6 Gran Turismo се подчертава и от иновациите при системите за асистенция, управлението и свързаността. Радостта от шофирането и ефективността на пътя се повишават от модернизираните двигатели и въвеждането на 48-волтовата хибридна технология.

Новото оформление на предната и задната част на BMW Серия 6 Gran Turismo подчертават както силното присъствие, така и характерния спортен дух на модела. Най-съществените промени са новите контури на бъбрековидната радиаторна решетка и свързаните с нея по-тесни фарове. Въздухозаборникът под предната броня вече е разделен на три сегмента.

Серийното оборудване включва нови изцяло LED фарове с адаптивни завиващи светлини. Яркият дизайн на светлинната графика се подчертава от двата разположени един до друг L-образни елемента на дневните светлини. Задната броня също е с нов дизайн, а ауспуховите накрайници са с трапецовиден контури. Обновеният дизайн е комбиниран с нова гама от лакови покрития за каросерията, сред които червен металик, сив металик и син металик.

В салона на новото BMW Серия 6 Gran Turismo луксът е почти на нивото на Серия 7, но оформлението на кокпита наподобява повече на Серия 5. Новостите в интериора като изчистените линии, хармоничното съчетание на кожа и алуминий, изборът на материали и прецизната изработка са допринесли за още по-луксозна атмосфера с модерна функционалност. Новото BMW Серия 6 Gran Turismo серийно се оборудва с нов кокпит, който комбинира напълно дигитален дисплей на арматурното табло и 12,3-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Най-важните данни за пътуването се проектират точно пред погледа на водача върху предното стъкло.

Централният панел е насочен към шофьора, а новите бутони за управление на средната конзола с гланцирана черна повърхност и спортният кожен волан подобряват ергономията при шофиране. Интериорът предлага разточително пространство за водача и пътника до него. Повдигнатата позиция на седене подобрява видимостта, а ергономичното подреждане на уредите улеснява боравенето с тях. Серийното оборудване включва електрическо регулиране на предните седалки и кожена тапицерия Dakota, а като опция се предлага пълно кожено оборудване. Задната част предлага три пълноценни места за седене с обширно място за краката. Значително по-ниската линия на покрива спрямо предишния модел не е ограничила пространството за главите.

За комфорта при пътуване допринасят и оформената по нов начин задна седалка и оптимизираната шумоизолация. Като опция се предлагат комфортни задни седалки с електрическо регулиране, които позволяват настройка на наклона на облегалката с натискане на бутон. Обемът на багажника на BMW Серия 6 Gran Turismo вече е 600 литра в нормално състояние и 1800 литра със сгънати задни седалки. Сгъването на разделената в съотношение 40:20:40 задна облегалка се активира с електрическо дистанционно управление от багажника с натискане на бутон. Товарният ръб е снишен и вече е на една височина с пода на багажника. Капакът на багажника се отваря и затваря стандартно с електрическо задвижване.

Новото BMW 6 Gran Turismo се предлага с два бензинови и три дизелови двигателя, оборудвани с технологията TwinPower Turbo с двоен турбокомпресор и мощност между 190 и 340 к.с. При всичките варианти особено спонтанното разгръщане на мощността и повишената ефективност се осигуряват от технологията Mild-Hybrid. Благодарение на мощния 48-волтов стартер-генератор и допълнителния акумулатор може да бъде генерирано и съхранено особено голямо количество спирачна енергия. С допълнителната мощност от 11 к.с. стартер-генераторът осигурява електрическа тяга, която повишава динамиката при потегляне и ускорение. Всички двигатели серийно са комбинирани с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic.

Тестваното BMW 640d xDrive Gran Turismo се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров редови битурбодизелов двигател с мощност 340 к.с. и максимален въртящ момент от 700 Нм в интервала от 1750 до 2250 об/мин. Мощността и тягата са в такова изобилие, че Gran Turismo може да се управлява като спортно купе. Агрегатът ускорява тежащото 2 тона купе от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч.

Новото BMW 640d xDrive Gran Turismo може да се похвали със скромен разход на гориво. В натоварения градски трафик през зимата реалният разход е 8,5 л/100 км. На междуселищен път със скорост 90 км/ч консумацията пада до 5,4 литра на 100 км, а на магистралата със 140 км/ч колата харчи 7,6 л/100 км при 2000 оборота на осма предавка. Икономичният двигател позволява на 640d да измине 1000 км пробег с един резервоар от 66 литра гориво.

Пътуването с новото BMW 640d xDrive Gran Turismo е не само динамично и икономично, а и много комфортно, както за водача, така и за пътниците. Серийното въздушно окачване на задната ос с автоматично регулиране на нивото прикрива повечето неравности на пътя, а за още по-висок комфорт на возене, автомобилът е оборудван с въздушно окачване, както и с динамичен контрол на адаптивните амортисьори. Допълнителен спортен дух осигуряват активната стабилизация на каросерията срещу наклоняване и интегралното активно кормилно управление. В режим Sport, както и автоматично при скорост над 120 км/ч, каросерията се снишава с 10 мм за по-голяма стабилност.

Всички опционални системи за окачването вече се предлагат и в комбинация със задвижване на четирите колела от системата xDrive. Тя е от голяма полза най-вече през зимата, когато подобрява сцеплението на хлъзгави и мокри настилки, на сняг и при шофиране по черен път. Системата xDrive подпомага както потеглянето на автомобила без превъртане на колелата, така и стабилното пътно поведение в завои.

Цените на новото BMW Серия 6 Gran Turismo започват от 123 700 лева за версията 620d. Моделът се произвежда в завода на BMW в Динголфинг, Германия, успоредно с луксозните лимузини BMW Серия 7 и спортните купета и кабриолети от Серия 8.

Технически характеристики

BMW 640d xDrive Gran Turismo

3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с двоен турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

340 к.с. максимална мощност при 4400 об/мин

700 Нм максимален въртящ момент при 1750-2250 об/мин

5,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на дизел

163 г/км емисии на СО2 (WLTP)

149 350 лева основна цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.