BMW пусна i3s в лимитирано издание от 900 екземпляра
12

По-голямата литиево-йонна батерия осигурява максимален автономен пробег до 285 км по новия стандарт WLTP

BMW пусна i3s в лимитирано издание от 900 екземпляра

Специалният модел Edition RoadStyle получи уникален черен цвят на екстериора със стилни медни акценти

Баварският автомобилен производител BMW пусна лимитирано издание от 900 екземпляра на най-популярния си електрически автомобил - хечбека i3s. Новият специален модел носи името BMW i3s Edition RoadStyle и се отличава с високото си оборудване, както и с външния черен цвят Fluid Black с медни акценти E-Copper, които се забелязват на радиаторната решетка, по броните и праговете. Освен това лимитираният електромобил е качен на 20-инчови черни джанти с двойни спици в специалния цвят Jet Black.

В интериора на лимитираното издание на BMW i3s се откроява бродерията Edition RoadStyle върху подглавниците, а салонът е тапициран с естествена кожа с контрастни шевове, има и тъмни матови дъбови вложки.

В техническо отношение електрическото BMW i3s Edition RoadStyle не се различава от стандартния модел BMW i3s 120 Ah. Хечбекът i3s е оборудван с електродвигател с мощност 184 к.с. Максималният въртящ момент е 270 Нм и е на разположение на практика още с потеглянето. Натискането на педала на газта разгръща въодушевяващо спонтанни възможности за ускорение.

Тягата от електромотора се предава чрез 1-степенна автоматична трансмисия, което води до непрекъснато продължаващо разгръщане на мощността с динамично повишение. BMW i3s ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди. По-впечатляващо е времето от 3,7 секунди, необходимо за спринта от място до 60 км/ч, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема едва 4,3 секунди. Максималната скорост е ограничена до 160 км/ч.

Разположената в дъното на електромобила литиево-йонна батерия с капацитет 42,2 кВтч осигурява максимален автономен пробег в рамките на 345 км по метода на измерване NEDC, а по новия стандарт WLTP, с пълна батерия BMW i3s може да измине на ток до 285 км. В града при ежедневно шофиране, без да шофирате икономично, пробегът е не повече от 260 км. Средният разход на ток при BMW i3s е 14 кВтч на 100 км, но с климатик и в натоварен трафик разходът достигна 17,6 кВтч на 100 км.

На бързозареждаща станция с мощност 50 кВт, 80% от капацитета на батерията се пълни за около 42 минути. От домашен контакт на електрическа мрежа зареждането отнема 10 часа. Простите сметки показват, че при зареждането на ток от домашната мрежа, в зависимост от това дали зареждате на дневна или по нощна тарифа, изминаването на разстояние от 100 км струва между 2 и 3 лева. Освен това, като електромобил, BMW i3s може да се паркира безплатно в синята и зелена зона, което е голямо удобство, ако работите в централната част на града и икономисва доста средства.

Лимитираното издание на BMW i3s Edition RoadStyle не се различава от стандартния модел BMW i3s и е оборудвано със спортно окачване с по-твърди пружини, амортисьори и стабилизатори. С бутон на централния тунел водачът може да избере един от режимите Eco Plus, Eco, Normal и Sport. В режим Sport педалът на газта става по-отзивчив, а кормилното управление е още по-директно и стегнато, като по този начин се подчертава спортния характер на баварския електрически автомобил.

Пъргавите динамични характеристики се повишават от директното управление на динамичния контрол на стабилността DSC. Напълно преработеният контрол на сцеплението осигурява уверен старт при всякакви условия на пътната настилка, благодарение на по-бързите си реакции.

С ограничаването на оборотите на колелата се осигурява повишена стабилност при шофиране, както при динамично ускорение, така и при движение по инерция със силна регенерация на спирачната енергия. Осезаемо се оптимизира и сцеплението при потегляне на мокра настилка.

Динамичният контрол на сцеплението вече повишава пъргавината и при по-високи скорости, както и при спортно шофиране по планински път с остри завои и при по-ниско сцепление позволява дори контролирани дрифтове.

При шофирането на BMW i3s Edition RoadStyle можете да се възползвате от почти пълната липса на инерция при спускане. При отнемането на газта електрическата кола започва да намалява скоростта драстично, заради съпротивлението на електромотора-генератор, който зарежда батерията, което прави използването на спирачката за намаляване почти напълно излишно.

Технически характеристики

BMW i3s 120 Ah Edition RoadStyle

Синхронен електромотор с постоянни магнити

1-степенна автоматична трансмисия

184 к.с. максимална мощност при 7000 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент от 0 до 4500 об/мин

6,9 секунди ускорение от 0-100 км/ч

160 км/ч максимална скорост

14,0 кВтч на 100 км комбиниран разход на енергия

345 км максимален пробег със заредена батерия

0 г/км емисии на СО2

86 500 лева цена на базовия модел

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.