BMW пусна електрически спортист за града
8

BMW пусна електрически спортист за града

Модификацията i3s спринтира от място до 60 км/ч само за 3,7 секунди

През миналата година BMW представи у нас уникалния си сериен електромобил i3. Този електрически модел постави началото на една нова ера на мобилност без емисии на въглеродни и азотни оксиди. Моделът е символ на радостта от шофирането, устойчивото развитие и интелигентната свързаност в градския трафик, поради което се превърна в най-продаваният електромобил в сегмента си. Новото BMW i3 намери почитатели и в България и вече все по-често се среща по родните улици.

Рецептата за успеха на BMW i3 е подсилена не само от свежите дизайнерски акценти, иновативните елементи на оборудването и новите дигитални услуги, но и с допълнителния вариант на модела. Успоредно с новото издание на първия премиум автомобил, на старта застава и спортното BMW i3s, което отскоро е в България. Моделът се отличава с повишена мощност на двигателя, специфична технология на шасито, осезаемо по-висока динамика и индивидуални дизайнерски елементи.

Новият модел представя бъдещето на чистата градска мобилност, като подсилва по особено интензивен начин несравнимата радост от шофирането на електромобил. Спортният електрически модел BMW i3s съчетава в едно чистото изживяване при шофиране с нулеви локални емисии и технологиите за свързаност от ново измерение.

Новото BMW i3s подчертава динамиката си с индивидуални стилистични елементи. Предната и задната броня са с масивни контури. Отпред изпъкват детайлите на бронята в черен цвят и U-образната рамка, която ги обгръща. Страничните области на предната броня са ограничени с лайстни в син цвят, които подчертават ширината на модела. Затворената бъбрековидна радиаторна решетка на BMW е покрита с черен гланц, поради което изглежда по-голяма.

Новото BMW i3s серийно се оборудва със спортно окачване, което снижава каросерията с 10 мм. Ексклузивно за новото BMW i3s се предлагат 20-инчови алуминиеви джанти, по-широки с 20 мм в сравнение с наличните досега варианти, с дизайн с двойни спици в двуцветен вариант. Серийното оборудване на новото BMW i3s включва LED фарове. Късите и дългите светлини, както и дневните светлини се генерират от LED светлинни източници. Новите LED мигачи са интегрирани като хоризонтална лента в предната броня.

Синхронният електромотор на новото BMW i3s развива максимална мощност от 184 к.с. Максималният му въртящ момент е 270 Нм и е на разположение още от старта. Натискането на педала на газта разгръща въодушевяващо спонтанни възможности за ускорение. Тягата от електромотора се предава чрез 1-степенна автоматична трансмисия, което води до непрекъснато продължаващо разгръщане на мощността с динамично повишение. Новото BMW i3s ускорява от 0 до 100 км/ ч за 6,9 секунди.

Още по-впечатляващо е времето от 3,7 секунди, необходимо за спринта от място до 60 км/ч, а при бързо изпреварване, ускорението от 80 до 120 км/ч отнема едва 4,3 секунди. Максималната му скорост е ограничена до 160 км/ ч. Разположената ниско в дъното на електромобила литиево-йонна батерия позволява автономен пробег до 200 км при ежедневно шофиране. Средният разход на ток на новото BMW i3s е 14,3 кВтч на 100 км. На бърза зарядна станция батерията се пълни приблизително за 39 минути. От контакт на домашната електрическа мрежа зареждането става за 11 часа.

Новото BMW i3s е оборудвано със спортно окачване със специфични за модела пружини, амортисьори и стабилизатори. С бутон на централния тунел може да бъде избран и режимът Sport. При него педалът на газта става по-отзивчив, а кормилното управление става по-директно и стегнато, като по този начин се подчертава спортния характер на електромобила.

Пъргавите динамични характеристики се повишават от оптимизираното управление на динамичния контрол на стабилността DSC. Напълно преработеният контрол на сцеплението осигурява уверен старт при всякакви условия на пътната настилка, благодарение на по-бързите си реакции.

С ограничаването на оборотите на колелата се осигурява повишена стабилност при шофиране както при динамично ускорение, така и при движение по инерция със силна регенерация на спирачната енергия. Осезаемо се оптимизира и сцеплението при потегляне на сняг или мокра пътна настилка. Динамичният контрол на сцеплението вече повишава пъргавината и при по-високи скорости, както и при спортно шофиране по завои и при по-ниско сцепление позволява дори леки и сигурно контролирани дрифтове.

Технически характеристики

BMW i3s 94 Ah

Синхронен електромотор с постоянни магнити

1-степенна автоматична трансмисия

184 к.с. максимална мощност при 7000 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент от 0 до 4500 об/мин

6,9 секунди ускорение от 0-100 км/ч

160 км/ч максимална скорост

14,3 кВтч на 100 км комбиниран разход на енергия

280 км максимален пробег със заредена батерия

0 г/км емисии на СО2

83 100 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.