От появата си през 1984 година BMW M5 е класически спортен седан със задно предаване. През годините броят на цилиндрите в двигателя се променяше от 6 и 8 до 10, появи се турбокомпресор, а механичната скоростна кутия остана в миналото, но задвижването винаги беше задно. Така беше доскоро, защото сега пред нас е първото BMW M5 със задвижване на четирите колела, което доставя неописуема радост от шофирането и в същото време е пълноценен семеен седан.

На пистата „Серес” новото BMW M5 показва, че е уникален спортен автомобил за максимално удоволствие от шофирането. Най-важната субстанция се намира под дългия преден капак, където е поставен 4,4-литровият V8 битурбо бензинов двигател. Неговата мощност е 600 к.с., а максималният въртящ момент достига 750 Нм и е достъпен още при 1800 об/мин. Той много бързо се развърта и лесно достига максимума от 7000 об/мин. Но най-добре моторът се представя в средния диапазон. Обратната връзка и при най-малкото натискане на газта е мигновена, а тягата е непрекъсната в огромен интервал.

Двигателят предава тягата чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия, която работи светкавично бързо, но превключването е гладко. Има и ръчен режим в който можете да използвате селектора или лостчетата зад волана. Когато изпускателната система отвори своите клапи, салонът се изпълва със сочен рев, който обезсмисля пускането на музика. Новото BMW M5 ускорява от място до 100 км/ч за 3,4 секунди и без най-малко приплъзване, благодарение на двойното задвижване и технологията Launch Control. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но като опция може да се повиши до 305 км/ч с M Drivers Package.

Новата система за задвижване на четирите колела M xDrive с централна раздатъчна кутия с многодисков съединител напълно променливо разпределя мощността между предната и задната ос. За оптимално сцепление при всякакви метеорологични и пътни условия допринася и активният диференциал на задната ос, който също е напълно променлив и осигурява блокаж между 0 и 100%. Характерът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от водача. Налични са пет различни конфигурации, базирани на комбинациите между режимите на динамичния контрол на стабилността DSC и на M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD).

Още при базовата настройка с включен DSC и 4WD, системата допуска леко превъртане на задните колела при ускорение на излизане от завои, с което допринася за спортната пъргавина на новото BMW М5. В режим Dynamic системата M xDrive позволява лесно контролиран дрифт. Трите режима на xDrive при изключен DSC са замислени да задоволят желанията и на запалените водачи и предимно при шофиране на състезателната писта. При тях може да избира между три конфигурации до чисто задно задвижване, като при този режим водачът може да избира свой собствен ъгъл на дрифт и разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана.

Окачването на новото BMW M5 също е настроено за шофиране във всекидневието при максимално сцепление и изживяване на високата динамика на управлението на състезателната писта. Водачът може да избира между трите режима Comfort, Sport и Sport Plus. Характеристиките на двигателя също могат да бъдат конфигурирани индивидуално чрез трите режима Efficient, Sport и Sport Plus. Чрез двата бутона М1 и М2 на волана могат да бъдат запаметени и след това активирани две предпочитани настройки за режимите на двигателя, трансмисията и на системите M xDrive и DSC.

Неизбежно е да пропуснем външния вид на новото BMW M5. Спортният седан на базата новата „петица” G30 се отличава със специалната радиаторна решетка и релефен преден капак. В предната броня има огромни въздухозаборници за охлаждане на мотора и спирачките, а калниците са прорязани с хриле. На капака на багажника има малък спойлер, а под бронята изпъкват четирите изпускателни тръби, характерни за М-моделите. В каросерията на BMW M5 са използвани алуминиеви и магнезиеви сплави, а покривът е направен от карбон. Благодарение на това, въпреки увеличения размер и задвижването на четирите колела, колата е по-лека с 15 кг до 1930 кг. Стандартно джантите са 19-инчови, а като опция се предлагат и 20-инчови. При старта на продажбите се предлага специалният модел BMW M5 First Edition, лимитиран до 400 екземпляра в целия свят и лакиран в цвят Frozen Dark Red Metallic.

Интериорът на новото BMW M5 не отстъпва по пространство на стандартния седан Серия 5, но тук са комбинирани двуцветна кожа и полиран алуминий. Воланът е спортен, с допълнителни бутони за избор на режимите на шофиране, а педалите и праговете са получили метални вложки. На централния тунел веднага впечатлява специалният селектор на трансмисията. Най-важните данни се проектират върху предното стъкло. Предните спортни седалки осигуряват отлична странична опора, но в същото време остават меки и удобни. Те са оборудвани с електрическо регулиране и отопление, а като опции се предлагат вентилация и масаж. Отзад салонът е достатъчно широк, за да побере трима пътници, но диванът е профилиран за две места. Обемът на багажника е 530 литра, а капакът е с електрическо задвижване. Оборудването на BMW M5 е по-богато от стандартния седан, като на дълъг път ще оцените удобства като адаптивния круиз контрол с автоматична спирачна система. 

Технически характеристики

BMW М5

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна спортна автоматична скоростна кутия

600 к.с. максимална мощност при 5600-6700 об/мин

750 Нм максимален въртящ момент при 1800-5600 об/мин

3,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 (305*) км/ч максимална скорост

10,5 л/100 км среден разход на бензин

241 г/км емисии на СО2

237 200 лева цена на серийния модел

*С опция M Drivers Package

По темата: BMW BMW M5
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V се превърна в екологичен и икономичен хибрид

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Новият Nissan Juke разтърсва сегмента отново

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Преди повече от 9 години на автомобилната сцена се появи Nissan Juke и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. От появата си през 2010 година, на европейския пазар моделът е продаден в почти 1 милион екземпляра. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първият Nissan Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който вече почти всички производители създадоха собствен модел. Сега дойде време за второто поколение на Nissan Juke, което пристига, за да разтърси сегмента отново.

Новият седан влиза в премиум сегмента с луксозна атмосфера и щедро пространство

Toyota Camry се завръща в Европа

Новият седан влиза в премиум сегмента с луксозна атмосфера и щедро пространство

От 1997 до 2018 година най-големият модел на Toyota в Европа беше Avensis, от който бяха направени три поколения. Само последното имаше два фейслифта. След това Toyota обяви, че спира Avensis и така в Европа марката остана без представител в D-сегмента, където от много години лидер е Volkswagen Passat. В началото на тази година Toyota обяви, че ще върне на европейския пазар един отдавна забравен модел – Camry.