0

В ече повече от 35 години спортното подразделение BMW M GmbH произвежда вълнуващи автомобили, които са толкова бързи, че на моменти спират дъха на водача си. Новият седан BMW M3 и новото купе BMW M4 са още по-динамични, а във версията Competition са заредени с мощност от 510 конски сили. Благодарение на новия 3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, новите спортисти M3 Competition и M4 Competition комбинират качествата на състезателен автомобил и емоционален модел с неограничената пригодност за ежедневието.

Вече повече от 35 години спортното подразделение BMW M GmbH произвежда вълнуващи автомобили, които са толкова бързи, че на моменти спират дъха на водача си. Новият седан BMW M3 и новото купе BMW M4 са още по-динамични, а във версията Competition са заредени с мощност от 510 конски сили. Благодарение на новия 3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, новите спортисти M3 Competition и M4 Competition комбинират качествата на състезателен автомобил и емоционален модел с неограничената пригодност за ежедневието.

Все още в социалните мрежи бушува дебатът за стила на новата огромна решетка на BMW M4. Ако сте готови да се примирите с тези нетипични за марката „бъбреци”, ще изпитате едно наистина вълнуващо преживяване, което спира дъха и ви оставя без думи.

Новото спортно купе BMW M4 с индекс G82 се осмелява да бъде различно от всички настоящи модели на марката, като провокира потребителите със скандална визия и ярки цветове. Ако искате да се слеете с тълпата - не посягайте. Ако обичате да шокирате погледите на всички - това BMW M4 е най-доброто средство за да го направите.

Малко след като се настаните в кокпита на BMW M4 Competition, забравяте как изглежда колата отвън, независимо дали ви харесва предницата или не. Основна заслуга за това има новият 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора, който произвежда феноменална мощност от 510 к.с. и 650 Нм въртящ момент.

Тягата се предава към задните колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия на ZF с хидравличен преобразувател на въртящия момент, а не чрез познатия модул с двоен съединител, използван в предходното BMW M4. Причината за отказа от двойния съединител е, че инженерите са постигнали най-добри резултати със системата за задвижване на четирите колела xDrive, която се предлага като опция, използвайки традиционния 8-степенен автоматик.

На пътя новото BMW M4 Competition е много впечатляващо и показва двойнствен характер. Първото нещо, което забелязвам, е колко спокойно и непринудено се държи M-четворката в града. Въпреки ръмженето на мотора и раздутите калници по купето, спортното купе не е по-капризно към шофирането от BMW M440i. На пътя единствено еластичността на окачването и амортисьорите му правят колата да вози твърдо върху неравности и павета, което принуждава да се движите с ниска скорост.

В новото BMW M4 Competition има толкова много възможности за избор на режими и толкова много различни нива на персонализация, че трябва да отделите много време, за да настроите всички тях и да намерите този, който най-много съответства на стила ви. Можете да направите индивидуални настройки по отношение на отзивчивостта на педала на газта, реакциите на скоростната кутия, кормилното управление, звука от изпускателната система, спирачното усилие, контрола на сцеплението, окачването и т.н.

Дори в най-екстремната си настройка, когато всички параметри са в режим Sport Plus, новото BMW M4 Competition не е в състояние да изплаши неопитния шофьор-състезател, защото балансът на шасито и усещането на всички основни функции в автомобила ви позволяват да знаете точно това, което се случва по всяко време. Воланът е несравнимо директен и бързо дава представа колко е сцеплението на предния мост. Задницата има огромно сцепление, въпреки големия въртящ момент, но ако натиснете твърде агресивно газта в завоите, ще усетите как задната ос започва да се плъзга.

За да шофирате в динамично темпо, трябва двигателят да работи при над 2500 оборота в минута. Тогава двата турбокомпресора дават всичко от себе си и моторът дърпа с неумолима сила, а ускорението от място до 100 км/ч отнема феноменалните 3,9 секунди. Новата 8-степенна автоматична трансмисия сменя предавките бързо нагоре, а при необходимост от светкавично ускорение, превключва надолу по 3-4 предавки наведнъж. На пътя всяко едно натискате на газта на новото BMW M4 Competition е съпроводено от мощния рев на 6-цилиндровия двигател.

Задължително включете спортната изпускателна система, която издава сочен гърлен звук. Иначе всичко в салона звучи малко кротко, а шумоизолацията прикрива рева на мотора. Въпреки мощният двигател, при спазване на ограниченията за скоростта, разходът на гориво е съвсем приличен – около 9-10 литра на 100 км. При динамично шофиране на BMW M4 Competition потреблението е в порядъка на 13-14 литра на 100 километра.

Въпреки, че е истински спортист на пътя, новото BMW M4 Competition може да бъде практична кола за ежедневните маршрути. Това, че моделът е с две врати, подсказва че местата отзад ще се използват по-рядко, но тънките предни седалки от карбонови композитни влакна оставят достатъчно място за пътниците на задния ред, така че за възрастните е сравнително удобни там. Само хората с височина над 1,80 метра ще почувстват как главата им опира в тавана. Багажникът може лесно да побере няколко куфара, а освен това има възможност да спуснете средната седалка, за да поставите по-дълги предмети, докато возите двама човека на задната седалка едновременно.

Технически характеристики

BMW M4 Competition

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия M Steptronic

510 к.с. максимална мощност при 6250 об/мин

650 Нм максимален въртящ момент при 2750-5500 об/мин

3,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

290 км/ч максимална скорост

10,2 л/100 км среден разход на бензин

234 г/км емисии на СО2

171 400 лева цена на модела