BMW M135i xDrive – спринтьор и маратонец в едно
10
.

Горещ спортист с бензинов двигател с две турбини и мощност от 306 конски сили

BMW M135i xDrive – спринтьор и маратонец в едно

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

През 2004 година BMW навлезе за първи път в сегмента на компактните модели с първото поколение на Серия 1. Тогава това беше единственият модел в С-сегмента със задвижване на задните колела. Второто поколение на „единичката” от 2011 г. порасна значително, но запази същата схема. При третото поколение на Серия 1 ръководството на BMW се отказа от класическия подход и новата първа серия премина към задвижване на предните колела.

Новата Серия 1 споделя модулната платформа на BMW Серия 2 Active Tourer, X1 и X2. Освен това новият хечбек вече се предлага само във версия с 5 врати. Моделът е малко по-компактен от предшественика си с дължина 4319 мм, широчина 1799 мм и височина 1434 мм, а междуосието е с 20 мм по-късо и вече е 2670 мм. Теглото е намалено с 30 кг спрямо предходния модел и сега в базовата версия тежи 1290 кг, благодарение на използването на алуминиеви сплави в купето.

Новата схема на задвижване е повлияла на дизайна на BMW Серия 1. Двигателят вече е разположен напречно и предният капак е скъсен. Силуетът е по-стремителен с клиновидна линия на прозореца и леко повдигната задна част. Бъбрековидната радиаторна решетка е увеличена по размер, а фаровете са по-скосени и могат да бъдат изцяло LED. Профилните стени са релефни, а над капака на багажника има спойлер, а задните светлини са по-извити. Тестваната топверсия M135i се различава по аеродинамичния корпус, двете хромирани изпускателни тръби, уголемен преден въздухозаборник и 18-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 16-инчови.

Новата Серия 1 е направена в традиционния стил на съвременните модели на BMW. В интериора преобладават хоризонтални линии, а декорацията включва множество сребристи детайли от алуминий. Компактният волан с три спици е облицован с кожа във всички версии. В тествания автомобил M135i целият интериор е обшит с кожа, а педалите са украсени с метални пластини. Обичайните циферблати на скоростомера и оборотомера са заменени с цифров панел с инструменти. Най-важната информация се проектира на предното стъкло, като се показват дори данните от навигационната система.

Централният панел на BMW Серия 1 вече е обърнат повече към водача. В тестваната версия най-отгоре се намира 10,25-инчовият дисплей на мултимедийната система iDrive. Екранът е чувствителен на допир, но има и кръгъл джойстик, както и система за гласов контрол. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са разделени един от друг и са рационално подредени. Воланът се регулира в дълбочина и по височина. Моделът M135i е оборудван със спортни седалки с интегрирани облегалки за глава и специален спортен волан. Позицията на седене е ниска и ще се хареса на почитателите на спортните автомобили. На същите обаче няма да допадне, че ръчната спирачка вече е електромеханична с бутон.

Въпреки че новото BMW Серия 1 е станало по-компактно отвън, мястото за краката на пътниците на втория ред седалки е увеличено с 33 мм, а над главата има допълнителни 19 мм. Въпреки това, пътниците с ръст над 185 см все още ще усещат липса на място. Интериорът е малко по-широк в областта на раменете и вече позволява отзад да седнат трима възрастни пътници, които могат да пътуват на кратки разстояния. Обемът на багажника е увеличен до 380 литра в нормално състояние, а със сгънати задни седалки достига до 1200 литра. Като опция капакът на багажника е със сензорно електрозадвижване.

Горещ спортист с бензинов двигател с две турбини и мощност от 306 конски сили

Най-мощната версия на BMW M135i xDrive се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с две турбини и развива максимална мощност от цели 306 конски сили. Максималният въртящ момент от 450 Нм се достига при още при 1750 об/мин и остава наличен чак до 5000 об/мин, което осигурява на новата „единичка” отлична динамика при всякакви скорости. 

Моторът е комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic, която сменя предавките гладко и незабелязано. Мощният бензинов турбомотор и автоматичната трансмисия работят перфектно и ускоряват светкавично бързо BMW M135i, като спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 4,8 секунди. Колата е невероятно пъргава и при изпреварване с ограничена видимост. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Единствено звукът на двигателя не е толкова сочен, колкото при редовия 6-цилиндров мотор на предшественика. Затова пък разходът на гориво е много по-нисък - 8,2 л/100 км в градски цикъл и 6,0 л/100 на извънградско. По време на теста средният разход варираше между 6 и 9 л/100 км.

При новото BMW M135i xDrive основното задвижване е на предните колела, но при необходимост тягата се разпределя към четирите колела чрез системата за двойно задвижване xDrive, която оптимизира сцеплението и стабилността при всякакви пътни и метеорологични условия. Освен това интелигентната система за задвижване на четирите колела подобрява и динамиката на BMW M135i xDrive в завоите.

Новата схема на задвижване е повлияла на поведението на автомобила, но и сега той не е по-малко забавен за шофиране. Недозавиването не е твърде изразено, поради наличието на електронен преден диференциал. Версията със задвижване на всички колела има отлично сцепление. Воланът е достатъчно точен и информативен, а при BMW M135i xDrive в спортен режим става още по-остър. Топверсията има по-твърдо окачване и следователно се наклонява по-малко в завоите. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които подобряват комфорта на возене. Шумоизолацията е значително подобрена и в салона е по-тихо, отколкото в предишното поколение на модела.

За новото BMW Серия 1 се предлагат серийно множество асистиращи системи, заимствани от по-високите серии на баварската марка и за пръв път навлизат в компактния премиум сегмент. За да предупредят водача за опасности и да намалят риска от инциденти чрез целенасочени намеси на спирачките и кормилното управление се грижат изображения от камери, както и данни, събрани от радарни и ултразвукови сензори, които следят пространството около автомобила.

Серийното оборудване включва предупреждение за опасност от сблъсък със спирачна функция в градски условия, като системата разпознава пешеходци и велосипедисти. Системата за предупреждение за напускане на лентата има и активно връщане в платното, което може да бъде активирано при скорости между 70 и 210 км/ч. Като опция се предлагат активен контрол на скоростта, който при моделите с автоматична трансмисия има функция „Спри и тръгни” и може да бъде използван до 160 км/ч. Асистентът за шофиране пък включва предупреждение при смяна на лентата, предупреждение за удар в задната част и предупреждение за напречен трафик. Новото BMW Серия 1 е не по-малко забавно за шофиране, но е по-просторно, по-икономично и по-практично от предшественика си. У нас цената на топверсията BMW M135i xDrive започва от 90 750 лева.

Технически характеристики

BMW M135i xDrive

2,0-литров 4-цилиндров бензинов мотор с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport

306 к.с. максимална мощност при 4500-6250 об/мин

450 Нм въртящ момент при 1750-5000 об/мин

4,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,8 л/100 км среден разход на бензин

155 г/км емисии на СО2 (NEDC)

90 750 лева цена на тествания модел

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.