0

П рез 2014 година баварците представиха първия си мултифункционален модел BMW Серия 2 Active Tourer, който даде възможност на почитателите на марката да изберат алтернатива на познатите модели като Mercedes-Benz B-класа и Volkswagen Touran. От старта на продажбите моделът с пет врати стана почти толкова популярен в Европа, колкото и основният му конкурент. Неотдавна компактният премиум миниван на BMW беше модернизиран, като най-атрактивният вариант – зареждащият се с електричество хибрид BMW 225xe Active Tourer, получи увеличен пробег на ток с над 25% до 50-53 км и понижаване с над 15% на емисиите на CO2.

През 2014 година баварците представиха първия си мултифункционален модел BMW Серия 2 Active Tourer, който даде възможност на почитателите на марката да изберат алтернатива на познатите модели като Mercedes-Benz B-класа и Volkswagen Touran. От старта на продажбите моделът с пет врати стана почти толкова популярен в Европа, колкото и основният му конкурент. Неотдавна компактният премиум миниван на BMW беше модернизиран, като най-атрактивният вариант – зареждащият се с електричество хибрид BMW 225xe Active Tourer, получи увеличен пробег на ток с над 25% до 50-53 км и понижаване с над 15% на емисиите на CO2.

Значителното увеличение на електрическия пробег се дължи на повишения капацитет на литиево-йонната батерия на новото BMW 225xe Active Tourer. Високоволтовата батерия от най-ново поколение е с увеличен от 7,7 до 10 кВтч бруто енергиен капацитет при непроменени външни размери. Тя може да бъде захранвана с енергия от конвенционални домакински контакти със серийния кабел за зареждане. По този начин батерията може да бъде заредена напълно за около 5 часа. На станция BMW i Wallbox същото зареждане отнема по-малко от 3 часа и 15 минути.

Буксата за зареждане е разположена под отделен капак на предния ляв страничен калник. Високоволтовата батерия е монтирана под задната седалка, така че ограниченията по отношение на гъвкавостта и багажния капацитет спрямо моделите BMW Серия 2 Active Tourer с конвенционално задвижване са минимални. Обемът на багажника на BMW 225xe Active Tourer не е ограничена от хибридното задвижване и е 400 литра. В зависимост от нуждите, вместимостта може да бъде увеличена до 1350 литра чрез сгъване на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка.

Под предния капак на новото BMW 225xe Active Tourer е поставен 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 136 к.с., който предава тягата си към предните колела чрез 6-степенна автоматична трансмисия Steptronic. Хибридната система се допълва от електромотор с мощност 88 к.с., който задвижва задните колела. Максималната системна мощност на двата агрегата е 224 к.с., а максималния системен въртящ момент достига 385 Нм. Благодарение на взаимодействието на двата двигателя се създава специфично за хибрида задвижване на четирите колела, което оптимизира сцеплението, стабилността на пътя и пъргавината при лоши метеорологични и пътни условия.

Бързите реакции на системата, идеалното разпределение на теглото между осите и особено спонтанното разгръщане на мощността на електромотора, задвижващ задните колела, осигуряват винаги оптимално предаване на мощността, съобразно със ситуацията на пътя. Благодарение на това се постига уникално в сегмента ниво на сигурност, комфорт и динамика. Хибридният модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди. Освен това електрическият тласък на задвижващата система осигурява интензивен спортен дух, например при изпреварвания по междуселищни пътища с ограничена видимост. Максималната скорост на новото BMW 225xe Active Tourer е 202 км/ч, като в чисто електрически режим на движение скоростта достига до 131 км/ч.

В стандартната настройка Auto eDrive, хибридната система осигурява оптимално взаимодействие на бензиновия двигател и електромотора при всякакви ситуации на пътя. Чрез превключвателя на контрола на шофирането, водачът може да активира не само режимите Sport, Comfort и Eco Pro, но и с бутона eDrive на средната конзола да влияе и на взаимодействието между двигателя с вътрешно горене и електромотора. Режимът Save Battery позволява по време на движение нивото на заряд на високоволтовата батерия да бъде поддържано или повишавано, за да може капацитетът на батерията да бъде на разположение по-късно за чисто електрическо шофиране, например в градски условия.

При движение в комбиниран цикъл, основно в града и по-малко извън него, електрическият пробег на модела е около 36-37 км. Ако шофирате в максимално икономичен режим, напълно е възможно да постигнете максималната стойност от около 50 км. Движението извън града в напълно електрически режим е почти невъзможно, тъй като бензиновият двигател постоянно се включва в процеса, стараейки се да добави повече мощност за автомобила. С новата батерия на BMW 225xe Active Tourer е оптимизирана и ефективността на неговото Plug-in хибридно задвижване. Когато батерията е заредена, моделът харчи от 1,7 до 1,9 л/100 км гориво, а средната консумация на ток е от 18,5 до 20,1 кВтч/100 км по новия стандарт WLTP.

Когато зарядът свърши, средният разход на бензин е в рамките на 6 литра на 100 км, но батерията се зарежда самостоятелно при всяко спиране. Хибридният баварец е доста удобен и бих казал оптимален за ежедневните градски маршрути и за планинските разходки през уикендите. Пътниците отпред имат щедро пространство и се чувстват просторно в отлично осветения салон. На задните седалки е относително тясно за трима човека, но един възрастен и две деца биха пътували удобно. Автомобилът е приятен за шофиране, доста динамичен и благодарение на съчетанието от бензиновия двигател и електромотора, показва спортен характер при ускорение. Колата вози комфортно, като преминава стегнато през неравностите.

Серийното оборудване на BMW 225xe Active Tourer е много богато и включва навигационна система, двузонов автоматичен климатик и стационарно отопление. Тестваният автомобил с пакет M Sport разполага с впечатляващ набор от опции, заради които цената му значително надхвърля базовата за модела от 70 550 лева.

Технически характеристики

BMW 225xe Active Tourer iPerformance

1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател + електромотор

6-степенна автоматична трансмисия Steptronic

224 к.с. системна максимална мощност

385 Нм системен въртящ момент

6,7 секунди ускорение от 0-100 км/ч

202 км/ч максимална скорост

18,5 кВтч/100 км консумация на ток

1,9 л/100 км среден разход на бензин

44 г/км емисии на СО2

70 550 лева базова цена на модела