BMW 128ti пресъздава спортните икони
9

BMW 128ti пресъздава спортните икони

Новият компактен модел се връща към корените на марката с радостта от шофирането

След прекъсване от 20 години, BMW съживи обозначението ti при компактния спортен хечбек 128ti. С новия модел BMW възражда една дълга традиция, започнала от абревиатурата TI от 60-те години на ХХ век, която означава Turismo Internazionale. За първи път TI се използва при особено спортните модели BMW 1800 TI и 2002 TI.

По-късно TI се трансформира в ti и се използва при моделите 323ti Compact (E36) от 1995 г. и 325ti Compact (Е46) през 2001 г. С новия модел 128ti, BMW се връща към корените си със съвременна интерпретация на спортните икони.

Новото BMW 128ti запълва нишата между 120i и M135i xDrive и се позиционира като чистокръвна машина за шофиране директно под върховия модел със задвижване на четирите колела. Компактният спортист със специфично настроено М-спортно окачване и блокаж на диференциала Torsen е проектиран с единствената цел да донесе радостта от шофирането и е насочен към младата целева група.

Под предния капак е поставен напречно 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, който развива мощност 265 к.с. и 400 Нм въртящ момент. За разлика от BMW M135i xDrive, което е със задвижване на четирите колела, новото BMW 128ti изпраща тяга само на предните колела чрез спортната 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport.

За оптимално спиране и намаляване на скоростта BMW 128ti е оборудвано със серийни М-спортни спирачки с четири бутала с лакирани в червен цвят спирачни апарати. Ексклузивно за BMW 128ti се предлагат нови 18-инчови алуминиеви джанти с Y-образни спици със спортни гуми Michelin Pilot Sport 4.

За динамично пътно поведение инженерите от BMW са добавили механичен диференциал с ограничено приплъзване Torsen, който подобрява сцеплението, като насочва мощността към колелото с най-голямо сцепление. В подкрепа на новия силов агрегат, инженерите от BMW са направили множество подобрения на шасито, включително по-ниско с 10 мм спортно окачване със специфични настройки и специфично кормилно управление.

Новото BMW 128ti заимства по-стегнатите стабилизатори и предварително натегнатите тампони от BMW M135i xDrive. По-твърдите пружини и адаптираните към тях амортисьори осигуряват висока динамика на управлението. Освен това моделът с предно задвижване е по-лек с около 80 кг спрямо M135i с цел подобряване на управляемостта и пъргавината на ускорението.

Във външния си вид и в интериора новото BMW 128ti има ексклузивни дизайнерски елементи, които осигуряват индивидуалното излъчване на модела. Дизайнът включва специфични покрития и бленди, елементи на страничните прагове и надпис ti пред задните колела в ярък червен цвят. Новото BMW 128ti се предлага с лакови покрития червен металик Melbourne или син Misano, по желание с черни акценти и надпис ti.

Разширеният пакет Shadow Line е особено впечатляващ с черна бъбрековидна радиаторна решетка и черни корпуси на външните огледала, а опционалните индивидуални фарове имат по-тъмно излъчване, благодарение на липсата на подбрани декоративни хромирани елементи.

В интериора новото BMW 128ti има множество червени акценти. В облегалките на серийните спортни седалки има голяма повърхност в ярко червен цвят, избродиран надпис ti на подлакътника и контрастни шевове във вратите, тапицериите на седалките и арматурното табло. Обръчът на волана и капакът на въздушната възглавница също са с червени шевове.

Доставя удоволствие още със стартиране на двигателя

Новото BMW 128ti се отказва от задвижването на четирите колела, както е при M135i в полза на предното задвижване, което го прави с 80 кг по-леко. Двигателят развива максимална мощност от 265 к.с. и огромен въртящ момент от 400 Нм. За да пренесе тягата на пътя, от BMW са инсталирали механичен диференциал Torsen с ограничено приплъзване, който помага на двигателя да ускори хечбека от място до 100 км/ч за 6,1 секунди.

Тягата се предава към предните колела само с 8-степенна автоматична трансмисия с пера зад волана и с възможност за ръчно превключване, но за жалост моделът няма да се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия.

От BMW разглеждат държавите от Европейския съюз като най-големия пазар за 128ti и колата е настроена съответно за добри пътни условия, с подобрения на окачването, получено от M Sport и с 10 мм намаление на просвета от стандартната Серия 1.

За съжаление твърдото окачване и малкият пътен просвет не са подходящи за лошите български пътища и предават всяка неравност в салона, но най-големият враг на колата са големите дупки, които буквално могат да срежат и нископрофилните гуми.

Новото BMW 128ti доставя удоволствие още с натискането на бутона за стартиране на двигателя. Чува се дрезгав гърлен звук, който ви кара да настръхвате всеки път, когато стартирате мотора. В режим Sport няма да имате нужда от друга музика, освен от симфонията на бензиновия турбодвигател и спортната изпускателна система.

Дори лекото натискане на газта е съпроводено с бързи реакции и пъргаво ускорение. В режим Comfort колата също е динамична, но със сравнително сдържано бучене на двигателя. На хубав път по-взискателните шофьори постоянно ще натискат бутона Sport, защото този режим показва колата във възможно най-добрата светлина.

По-острата реакция на газта и скоростната кутия правят BMW 128ti да звучи далеч по-спортно от прекалено синтезирания звук на M135i. Кормилното управление е умерено директно и това води до по-плавно и предвидимо вземане на завоите.

В режим Eco Pro чистокръвната машина за шофиране със спортен характер се укротява и позволява извънградски разход на гориво от 5,7 л/100 км. В градския трафик обаче консумацията не пада под 8 л/100 км, а средният разход е 6,9 л/100 км според WLTP. Новото BMW 128ti вече се предлага на българския пазар, а стартовата цена на модела е 84 100 лева.

Технически характеристики

BMW 128ti

2,0-литров 4-цилиндров бензинов мотор с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport

265 к.с. максимална мощност при 4750-6500 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-4500 об/мин

6,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,9 л/100 км среден разход на бензин

157 г/км емисии на СО2 (WLTP)

84 100 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.