Попитали продуцентския екип на „Близнакът“ какво е усещането да получиш две филмови звезди на цената на една. „Дигиталният Уил Смит струваше повече“, отвърнали отсреща. Именно в това едно изречение, казано колкото сериозно, толкова и с леко намигване, се крие същината на целия филм.

„Близнакът“ тръгва по родните кина от днес, а феновете на екшъна ще си изкарат чудесно пред големия екран.


Много битки, много гонки –


особено от тази с мотора дори и аз (жена, без особен сантимент към жанра) останах впечатлена. Сюжетът проследява опитите за пенсия на застаряващия наемен убиец Хенри Броган (Уил Смит). Всичко се обърква обаче, когато той разбира, че правителството му е платило да ликвидира (донякъде?) невинен учен. И внезапно самият Хенри се оказва мишената на по-младия му наследник в професията Джуниър.

Много въпросителни излизат около „Близнакът“. Невинен ли е наистина погрешно убития учен? Защо Хенри не изглежда толкова впечатлен от факта, че е прострелял смъртоносно може би незаслужил съдбата си човек? Защо всъщност по дефиниция приемаме, че Хенри е „добрият“, а правителствените служби – лошите? Отговори няма да откриете в заглавието, но пък режисьорът Анг Лий предполага, че вътрешно емоционалният ни компас ни води по инерция в правилната посока.

Да имаш Уил Смит пред камера и да не вкараш и една остроумна реплика в сценария пък си е равносилно на кощунство. Актьорът, който със закачливия си нюх изнесе целия „Аладин“ на гърба си, тук е


поразен – подобно на зрителите – от технологичния напредък,


а диалозите не вкарват никаква глътка свеж въздух.

„Близнакът“ обаче несъмнено е заглавие, което всеки чистокръвен любител на седмото изкуство следва да изгледа. Макар и да има немалко пропуски на сценарно ниво (дори и самата история да е готова от няколко десетилетия преди да започнат снимките), филмът показва посоката, в която киното тепърва ще се развива – поне на техническо ниво. Тук ключова роля има героят Джуниър – изигран отново от Уил Смит. Гримът обаче не е бил необходим за подмладяването му, защото за това Лий разчита именно на дигитални методи. С десетки точки по лицето му, които улавят и копират всяка негова мимика,


Смит изиграва всяка сцена от „Близнакът“ два пъти


– веднъж като Хенри и веднъж като Джуниър. И се справя и с двата образа... И ако сценарият по-скоро „спъва“ превъплъщението му в наемния убиец пред пенсия, то с нотки на носталгия другият му герой обира повечето точки пред публиката. Съвсем скоро пък ще можем отново да „погледнем“ в миналото, благодарение на подобна технология. Това ще се случи във филма на Мартин Скорсезе „Ирландецът“, който също подмладява чрез компютър своите герои.

Самият Уил Смит не тъне в тъга по „добрите отминали години“. С типичното си чувство за хумор той отсича: „Младите не могат да ни стъпят и на малкия пръст. Аз съм на 51 и се чувствам страхотно“. Въпреки това споделя, че се е чувствал неловко да се види отново на 23-годишна възраст. И дава съвет на по-младото си Аз –


да не изпуска ролята в „Матрицата“.


И ако от прочетеното оставате с впечатление, че Смит е сам на екрана – не сте далеч от истината. Партнират му Мери Елизабет Уинстед и Бенедикт Уонг от страната на добрите. Измежду проследяването на магията на седмото изкуство около аурата на Джуниър и самия Уил Смит обаче двамата далеч не успяват да блеснат. Клайв Оуен, който го раздава като голямото Зло в заглавието всъщност е единственият, който успява да си открадне светлината на прожектора... преди Хенри и най-вече Близнакът Джуниър отново да му я отнемат.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Потоп удави „Фермата“

Потоп удари „Фермата“. Бедствието превърна стопанството в тресавище, от което няма измъкване. Мъжете се опитаха да удържат фронта, но тонове дъжд се изляха върху главите им.