АИКБ, БСК и БТПП поискаха по-ниски първоначални тарифи при въвеждането на новата система за таксуване на превозвачите и тяхното постепенно увеличение. В общо становище до управляващите трите работодателски организации, за разлика от КРИБ, не се обявиха за отлагане на тол системата по републиканската мрежа, а акцентират върху размера на таксите за тежкотоварни автомобили.

Разчетите на работодателите отчита значително повишаване на тежестта за българските превозвачи и от там – скокообразно нарастване на цената на товарните превози, поради което предлагаме определянето на по-ниски първоначални такси и тяхното постепенно увеличение. Предложението е в рамките на 5 г. срок до достигане на целевото равнище и отчитане на ефекта върху интензивността на трафика и натоварване на републиканската пътна мрежа (АМ и I, съответно II и III кат.).

Една година след въвеждане на „тол таксите“ следва да бъде направена оценка

на въздействието от тази мярка и се предприемат коригиращи действия, при необходимост.

Бизнесът счита, че въвеждането на „тол системата“ е необходима, макар и закъсняла стъпка за подобряване поддръжката и обновяване на основната пътна мрежа. В същото време, доколкото това ще бъде свързано с неизбежно повишение на транспортните разходи на територията на страната, предлагат да се проведе обсъждане на темата, в което работодателските организации да бъдат включени.

АИКБ, БСК и БТПП искат да бъде извършено задълбочено проучване с извършване на оценка на въздействието, която да обхване всички основни фактори, отчитащи бъдещето развитие на републиканската пътна мрежа, равнището на таксите в държавите от основните маршрути и дестинации на международния автомобилен трафик, преминаващ през нашата страна.

Също така и на алтернативни трасета през Гърция, Македония, Сърбия и алтернативен мултимодален транспорт.

Припомняме, че КРИБ поиска тол системата да стартира по-късно от предвиденото заради съмнения относно прозрачното събиране и разходване на сумите, които ще се събират. Според компанииите от транспортния брашн, които членуват в КРИБ, планираните нови тарифи за превозвачите ще доведат до поскъпване на стоките, а не само на транспортните услуги. След разговори с Агенция „Пътна инфраструктура“ превозвачите предупредиха, че не приемат тол таксите и са готови на протестни действия.

В отговор регионалният министър Петя Аврамова обяви, че отлагане на въвеждането на новите такси за превозвачите няма да има и ще бъде въведена от 16 август. Никой от превозвачите в момента не може да даде точна справка за това колко пари ще плати при един курс на негов тежкотоварен автомобил през България, тъй като ние все още не сме представили актуалната пътна карта с платени отсечки коментира още Аврамова и добави, че всички сметки за един курс при това положение са некоректни.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Air Canada няма да ползва Boeing 737 MAX поне до 14 февруари

Air Canada удължи срокът за забрана за ползване на самолетите си Boeing 737 MAX до 14 февруари 2020 г., съобщи телевизия CBC. Преди време от канадската авиокомпания планираха да няма полети със злополучните боинги до 8 януари. Превозвачът има в авиопарка си 24 такива машини.

БДЖ ще вози с 20 минути по-бързо

В конкуренция с рейсовете железниците ще возят до шест града с 20 минути по-бързо. От средата на декември, когато влиза в сила новият график за движение, пътниците ще стигат ускорено до Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Благоевград и Горна Оряховица.

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов, показва статистиката на автопарка в България. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4, 5 и 6. Безспорно най-добрата алтернатива на тази крайно негативна тенденция остават електромобилите, отбелязаха вносители и производители на коли на Международния автомобилен салон София 2019.