Бизнесът иска отмяна на екотаксите за тирове и автобуси

Бизнесът иска отмяна на екотаксите за тирове и автобуси

Глоби и за пътниците без колан, предлагат превозвачите

За отмяна на въведените наскоро продуктови такси за автобуси и тежки автомобили над 3,5 тона настояват представители на транспортния бранш, които се оплакват от неоправдани и големи щети.

Превозвачите искат незабавно спиране на предварителното изпълнение на „неприемливите текстове“, влезли в сила от средата на юли т.г., с които бяха въведени за първи път

нови продуктови такси за камиони и автобуси.

Наложените налози са в размер на 938 лева за нови превозни средства и 2325 лева за употребявани. Искането освен към екологичния министър Нено Димов ще бъде внесено от Съюза на международните превозвачи във Върховния административен съд тази седмица, съобщи Йордан Арабаджиев, председател на организацията. От съюза са готови да сезират и Европейския съд, защото новата наредба на МОСВ противоречи на европейското законодателство. От бранша твърдят, че държавата ни е иноватор и е въвела единствена в ЕС подобна екотакса. „Тази такса се заплаща предварително при закупуването на МПС, като без нейното плащане нямало как да се регистрира автомобилът в КАТ“, каза Арабаджиев.

Според превозвачите най-потърпевши са

малките фирми в сектора, които са готови и на протести.

„ТИР-овете и автобусите минаха покрай найлоновите торбички и им сложиха едни екотакси“, каза още Арабаджиев. Илиян Филипов, собственик на голяма транспортна фирма у нас, също акцентира на факта, че таксите се плащат два пъти: един път от производителите и втори - от превозвачите.

Автобусните превозвачи отново застъпиха тезата си, че предпазните колани на стари автобуси няма да защитят живота и здравето на пътниците. Те не са доволни, че се въвеждат глоби за липса на колан в автобусите за шофьора и фирмите, а

санкции трябва да има и за пътниците.

Според Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, е необходимо да има физически контрол не само на автогарите, но и по пътищата, както и кампания за разясняването на ползите от поставянето на колани. По думите му в момента има юридическа празнина, тъй като задължени да използват коланите са само пътниците в леките автомобили, но не и тези в автобусите.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.