Фирмен сайт, преведен на местния език, е едно от важните условия за успех в онлайн търговията и износа за Китай. Това стана ясно от семинар, проведен в Българската стопанска камара (БСК). На него експерти дадоха съвети на българския бизнес как по-успешно да продава на най-многолюдния пазар в света.

„От първостепенно значение е да се избере и градът, където ще се продава. Трябва да сме наясно дали ще предлагаме стоките си в голям град с по-висок стандарт на живот или в по-малко населено място”, обясни Христина Димитрова от консултантската компания „Gateway & partners”. Тя смята още, че

сертификатите за качество и произход

също не отстъпват по значимост на сайта на китайски и избора на мястото за доставка.

Статистиката сочи, че в последните години износът на вино от България за Китай бележи значителен ръст. Алкохолът в най-голямата комунистическа държава е една от напитките, която е много често търсена и консумирана. Причина за широкия потребителски интерес е не друго, а редовните фирмени събирания, на които консумацията е задължителна част от забавлението. Фактор е и това, че скъпото вино често се подарява в знак на уважение или по време на сватба.

Винарните в Европейския съюз пък доставят повече от половината консумирано вино в Китай. Очакванията са обаче този пазар да се свие. „Причината е, че в момента властите в многолюдната страна с огромна икономика се борят с подкупите, които се дават по време на събирания в ресторанти”, коментира Димитрова. По нейни думи, цените на виното ще спаднат, а много повече ще започне да се търси бирата. Най-лесни за привличане са младите китайци, които не се свенят да харчат повече за качествен алкохол и хубави марки.

При чая и газираните напитки китайците търсят уникалното. Подобна е и ситуацията и с меда, който азиатците най-много купуват от Нова Зеландия - цели 2200 тона за 2017 г. на стойност 66,9 млн. долара. На второ място е Австралия с 530 тона за 7,4 млн. долара. България пък е внесла едва 13 т същата година за 68 хил. долара.

В Китай по-често се консумират местни изсушени плодове и бисквити, но

за вафлите и шоколада се разчита на внос

Според експерта по Китай Силвия Атанасова, едни сладкиши може да струват по 50-60 ст. бройката, но кутията, в която са сложени да е на многократно по-висока цена. По думите й, на пазара в най-голямата далекоизточна страна клиентите обръщат голямо внимание и на хубавата опаковка. Тя смята още, че е много важно да следим случващото се на китайския пазар, а за целта е хубаво фирмата да има партньор, който да живее в там.

Според експертите българските предприемачи често си мислят, че само защото предлаганият продукт е вносен, те ще успеят да привлекат клиенти в Китай.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Хотелиери и кръчмари най-малко ползват Интернет

В хотелиерството и ресторантьорството делът на ползване на Интернет е най-нисък в сравнение с останалите сектори, сочат резултатите от изследване сред фирмите със заети поне10 служители, цитирани от Националния статистически институт (НСИ). Само в 85,4% от обектите в туризма и общественото хранене имат достъп до мрежата.

Строители предлагат застрояване на калканите на блоковете

Собствениците на терени в междублокови пространства да бъдат компенсирани със съседни регулирани парцели или или със земеделски земи, с възможност за застрояване, а също да се разреши строителството на калкан към вече съществуващите сгради предлагат от Националната асоциация на строителните предприемачи.