Бизнес империята на Серина Уилямс

Бизнес империята на Серина Уилямс

23-кратната шампионка от Големия шлем печели от футбол, UFC и самобръсначки

Преди дни една прелюбопитна новина обиколи света и заинтригува едновременно феновете и на спорта, и киното.

Дъщерята на тенис звездата Серина Уилямс - Олимпия, стана най-младият собственик на професионален спортен отбор. 2-годишното момиче е част от ръководния състав на професионален футболен клуб в Лос Анджелис, като името на детето е вписано в списъка с акционери. Така дъщерята на Уилямс и милионера Алексис Оханян се оказва сред собствениците на "Ейнджъл Сити", който ще влезе в американската сокър лига при жените от следващия сезон. Отборите в женското първенство на САЩ ще бъдат увеличени, а това ще е 11-ият клуб, който ще се включи в надпреварата.

Детето има и Инстаграм профил с над 600 хиляди последователи. Очевидно малката е звезда, далеч преди дори да подозира за това.

Собствеността на "Ейнджъл Сити" е поделена между куп известни личности, сред които са още самият Оханян - съосновател и доскорошен шеф на платформата Reddit, актрисите Натали Портман, Дженифър Гарнър и Ева Лонгория.

Акции имат и 14 бивши и настоящи футболистки от националния отбор на САЩ.

Женският сокър в Щатите е на огромна почит, като страната е актуален световен шампион от първенството преди година.

САЩ са пълен доминант на женските Мондиали с 4 титли от 8 издания.

Но какво още включва бизнес империята на Серина? Носителката на 23 титли от Големия шлем е спечелила почти 100 милиона долара в кариерата си на корта и няколко пъти повече извън него. И тя не просто харчи тези пари, но и активно инвестира в бизнеса. Клубът от Лос Анджелис далеч не е първият й сериозен актив.

НФЛ

През 2008 и 2009 г. бизнесменът Стивън Рос купи 95% от отбора по американски футбол Маями Долфинс заедно със стадиона. Сделката беше оценена на $1,1 млрд. Като миноритарни акционери Рос привлече звезди в лицето на сестрите Винъс и Серина Уилямс, певиците Глория Естефан и Фърги. Друга част от акциите пък получи Дженифър Лопес.

Широко се коментираше, че придобивайки част от акциите, сестрите виждат възможност, от една страна, да промотират своите марки, а от друга, да предприемат социални инициативи. За основните акционери сътрудничеството също се превърна в добър маркетинг. Първо, те привлякоха вниманието на милионите фенове на сестрите - едни от най-разпознаваемите спортистки в САЩ. Второ, те спечелиха точки за политическа коректност - Уилямс стана първата афро-американка с дял в отбор от НФЛ. През септември 2019 г. „Форбс“ оцени Делфините на $2,76 млрд.

От какво още печели американката четете в днешния брой на "Меридиан Мач"

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.