Дългоочакваната обществена поръчка за нови вагони в родната железница вече е факт. БДЖ обяви търг за производство и доставка на 40 вагона за 76,7 млн. лв. без ДДС, които следва да се осигурят до 2023 г.

ЖП-то поръчва 22 второкласни, 10 първокласни и 8 вагон-бистра. Без купета ще бъдат новите вагони. От БДЖ предпочитат салонен тип разположение на местата с ергономични седалки. Удобствата за пътниците ще бъдат безжичен интернет и контакти, маси и LED осветление. Освен това е предвидена климатична система. Осем от второкласните вагони ще бъдат пригодени за лица с увреждания и намалена подвижност. За тяхно улеснение

местата им ще са в близост до вратите и тоалетните

За да се опитат да се справят по-лесно с вандалите, от железниците са заложили бъдещите композиции да бъдат боядисани с покритие, позволяващо лесно почистване на графити. Вратите на новите вагони ще бъдат автоматични, като ще могат да се контролират от кабината на локомотива.

За разлика от вагоните, в бистрàта ще има салонна и купейна част. В тях е предвидено освен ток и интернет за пътниците, така и телевизор минимум 29 инча, както и вендинг автомати за чай и кафе. Местата с консумация ще са оборудвани с кухненски боксове и хладилни витрини.

По две вакуумни тоалетни ще има в бъдещите нови вагони. Всяка от тях трябва да е с умивалник

със сензорно пускане и спиране на хладка вода

течен сапун и поставки за тоалетна хартия и кърпи.

За „ентъртеймънт“ на возещите се ще има инсталирани дисплеи, на които ще се излъчват реклами, информация в реално време, времето, скорост на движение и удобни връзки с други влакове. Електронни ще бъдат и таблата, указващи номера на влака, изписани на български и английски език.

В обществената поръчка е включена и доставката на два стенда за контрол и изпитване на спирачните системи на вагоните, техническо обслужване на всички 40 вагона за целия гаранционен срок, както и обучение на 14 души персонал по поддръжката им.

И немски втора ръка ще влязат в движение

Планът за закупуване на германски употребявани вагони все още е актуален. Един такъв употребяван вагон втора класа без климатик от Deutsche Bahn струва 30 хил. евро. Ако се купят употребявани вагони с първа и втора класа от германския оператор, те ще струват 35 хил. евро. Ако пък българските железници искат в тях да има и климатик, тогава цената скача до 55 хил. евро. Германските вагони са близо 30-годишни, но през 2005 г. им е направен капитален ремонт и са далеч по-добри от тези, с които нашата железница разполага сега. Това няма да е първата сделка между БДЖ и германските железници, през 2006 г. дружеството купи 110 немски вагона втора ръка.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

От 5 до 10 бона на км ще плащат общините за пътища без винетки

Прозрачни и еднакви правила, при които част от републиканската пътна мрежа ще бъде освобождавана от винетни такси, е поискал  председателят на УС на НСОРБ и кмет на Велико Търново Даниел Панов в писмо до министър Петя Аврамова и ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура". 

Кацането на столичното летище поевтинява

По-евтино струват на авиокомпаниите летищните такси на столичния аеропорт от началото на годината. Справка на сайта на летище София показва, че за кацането си в столицата самолетите плащат между 3 и 7 евро по-малко на тон. Таксата е в еднакъв размер за полети по международни и вътрешни линии.