Билетите за междуградските автобуси скачат с над 10%

Билетите за междуградските автобуси скачат с над 10%

Скокът на цените се очаква след края на годината

Билетите за междуградските превози най-късно след Нова година ще скочат най-малко с 10%, научи „Монитор“.

Според Галя Топалова, управител на една от големите автобусни фирми причините за подобна мярка са доста. „Като започнем от цените на горивата, които само вървят нагоре в последните месеци. Изискванията за видеорегистратори и колани в автобусите също ще увеличат разходите за дейността ни, а също така и поскъпването на гражданската отговорност и новите тол такси от следващата година“, каза още тя за „Монитор“. По думите й друга причина за ръст на цените на услугата е увеличаването на минималната работна заплата, а същото така и кадровата криза в сектора. Топалова каза, че много трудно се намират автобусни шофьори и трябва да се плащат високи заплати, за да могат да се задържат те.

Ивайло Константинов от друг голям автобусен превозвач, каза, че засега не са взели решение за поскъпване на билетите заради плановете за въвеждане на продуктовата (екотакса). „Всяка фирма взема индивидуално решение за подобна мярка“, добави той.

Симеон Милушев от Асоциацията на автобусните превозвачи каза за „Монитор“, че наистина има достатъчно предпоставки за поскъпване - коланите, видеорегистраторите, толтакси, горива и липса на работна ръка, но в момента има и други по-остри проблеми пред бранша и един от тях са плановете на Брюксел за пълна либерализация на автобусните превози. По думите му, след инвазията на нискотарифните авиокомпании, които водят за по 20 евро туристи до България, навлизането на конкуренти от по-богати страни, с нови автобуси, готови да подбиват цените крие големи опасности за българските фирми. „По темата утре (днес - б. а.) ще имаме среща с евродепутата Петър Курумбашев по „Мобилен пакет-2“ на Макрон“, добави той.

Милушев обясни, относно поскъпването, че има и конкуренция и всички трябва да се съобразяват с нея. По думите му обаче, голяма част от нея е нелоялна и посочи за пример споделените пътувания, превърнали се в бизнес, който обаче не плаща данъци. „Освен това не бива да забравяме и ниската покупателна способност на хората, които чакат с часове, за да се качат на автобус, който е с левче по-евтин от другите“, добави браншовикът.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.