Туристите се оплакват от разминаването между описаното в офертата и обективната реалност, показва анализ на Комисията за защита на потребителите за отминалия летен сезон.

„Има обещание за много услуги, които ще се предоставят на място, а впоследствие се оказва, че една част от тях изобщо не могат да се предоставят, а друга част пък могат, но в някакъв ограничен обем”, коментира председателят на Комисията Димитър Маргаритов в ефира на БНТ.

„Имали сме случаи, в които се оказва, че басейнът е в съседния хотел, а СПА-центърът е в по съседния, паркингът е общински и т.н.”, даде примери той. Председателят на КЗП каза още, че понякога търговците хитруват, като не посочват цените на различните услуги и ги определят в движение за всеки отделен потребител.  

Ол-инклузив пакетите невинаги осигуряват безплатно ползване на чадър и шезлонг, тъй като няма такова нормативно задължение. Но много често в офертата това се обещава, а на място се изисква за тях да бъде заплатено. „Тук има заблуда на потребителя и нелоялна търговска практика”, обясни председателят на КЗП.

Все пак качеството на продукта у нас се подобрява, твърди шефът на регулатора. Повече проверки, по-малко нарушения и спад на оплакванията от туристи отчита подопечната му комисия в последните периоди. Тези данни са в унисон с различните статистики, които говорят за подобряване качеството на туристическия продукт у нас. По думите на Маргаритов все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в т.нар. некатегоризирани обекти за разлика от минали години, когато това е било честа практика.

Маргаритов коментира и спецификата на зимния сезон в страни като България. „Той е много по-кратък и с много по-малък обем, отколкото летния. Има по-рискова група обекти – те са сезонни и работят за два-три, най-много четири месеца. Тези обекти се намират в курортите и селищата, които предлагат планински и ски туризъм. Сезонно се набира персонал, поддържката на такъв обект може да има някои слабости”, поясни той.

„Нашата задача ще бъде още преди началото на сезона, както и в предишни години, да извършим проверка на проблеми обекти, за които сме констатирали различен тип нарушения и сме имали оплаквания на потребители в минали периоди, за да установим дали са преодолени и могат ли да започнат нормално да работят”, каза още председателят на КЗП.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

По-лесен достъп до европари за бизнеса в кризата, обеща Караниколов

Икономическият министър Емил Караниколов обеща по-опростени процедури с ясни критерии за кандидатстване по оперативната програма за конкурентноспособност и иновации. В кризата фирмите ще могат да получат безвъзмедно ликвидни пари в по-кратък период, обясни министърът в ефира на БНТ.

Бизнесът: Малко фирми искат помощ по схемата 60/40

Бизнесът обезпокоен от факта, че при над 60 000 принудително спрели работа и над 350 000 засегнати от кризата предприятия, при 5 000 души, оставащи без работа всеки ден, едва 228 предприятия искат да се възползват от подкрепата 60/40. 

Кредитна линия на стойност до 240 млрд. евро от Европейския стабилизационен механизъм заради коронавируса

Председателят на Еврогрупата Мариу Сентену заяви, че ще бъде задействана кредитна линия на стойност до 240 милиарда евро чрез Европейския стабилизационен механизъм (ЕСМ), предаде Франс прес, позовавайки се на негово интервю в няколко европейския издания. Линията ще бъде отворена за страни, изпитващи затруднения заради епидемията от коронавирус.