БГ продуцентите регистрират ЕГН на песните си

БГ продуцентите регистрират ЕГН на песните си

Българските продуценти все по-масово регистрират ISRC код на своите произведения. През последните месеци коронавирусът парализира изкуството, а музикалната индустрия е сред най-потърпевшите от пандемията в глобален мащаб. Липсата на участия и отлагането на турнетата по време на карантината стимулира повече от всякога присъствието на българската музика в онлайн пространството, където се пренесоха и срещите с публиката на родните артисти. 

 „Когато концертният живот се качи на трупчета и нямаш възможност да работиш по обичайния начин, това е сред малкото полезни ходове за самопродуциращите се артисти за увеличение шансовете за приход. Хората си останаха вкъщи и скочи онлайн потреблението на музика, започнаха да се случват и стрийминг концерти, което беше и една от малкото добри новини за гилдията въобще", смята Любо Киров.

Регистрацията на ISRC код (дигитално ЕГН на аудио запис и музикално видео), позволява на всеки продуцент да управлява и монетизира по-пълноценно използването на произведенията му в радио, телевизия и онлайн, като така отваря вратата на родната записана музика към нови пазари чрез потенциала на световните стрийминг платформи. Официален доставчик на този код за страната ни е Българска асоциация на музикалните продуценти (БАМП), а придобиването му е напълно безплатно.

„Въпреки, че се занимавам професионално с музика вече от около 30 години, едва наскоро регистрирах ISRC кодове за цялата продукция на D2, на която съм продуцент. Става елементарно, без бюрократщина. Поради COVID-19, и след него, качественото дигитално съдържание ще заема все по-важна част от приходите на музикантите и все по-голям сегмент от потреблението на тяхната музика“, смята Митко Кърнев.

„Музиката не може да се види и пипне. Тя може само да се усети. Музиката не признава границите на държавите и от векове лети, където пожелае. Може да се каже, че в този смисъл е предтеча на интернет. Именно за това и ние с Момчил, а и с Нети, решихме да използваме тези кодове. Това е най-бързият път нашия труд и вдъхновение да стигне до всяка точка на земята. Очевидно това е бъдещето“, казва и Дони. Според Димо от PIF пък ходът е добър и с оглед на възможността за второ изпадане в карантина. "Така контролираш използването на всеки запис. Чрез стрийминг платформите музиката на артиста получава шанс да стигне до куп територии извън България. Това значи потенциален приход. При липса на сцена и жив контакт с публиката всичко пак ще върне към дигиталното и е добре да управляваме адекватно музиката си там.“, казва той.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.