Богато отрупана маса с плескавици и сръбска скара - около нея насядали дузина души. Звучи като римейк на Тайната вечеря? Да, ама не. Действието се развива в наши дни (кога точно е спорно - защото никой не казва), а мястото е тузарска сръбска кръчма в Белград - настоящия уютен пристан на укриващия се от БГ правосъдието Цветан Василев. Банкерът-беглец пък е в ролята на ведрия домакин, който черпи с богати блюда важните гости.

Всичко описано до тук пък може да гледате, ако решите да платите 13 долара за невероятното произведение на "документалистиката", наречено "Сенките на София" (с оригинално заглавие "Shadows of Sofia" - б.р.) и широко прокламирано като шедьовър от медиите на подсъдими олигарси у нас.

От близо десет дни всички знайни и незнайни пионки на задкулисните грачи бяха активирани да рекламират филма като Манна Небесна, изливаща се върху изстрадалия български народ. За по-голям ефект пускат и трейлърите на филма, който иначе е негледаем в своята цялост и трудно може да бъде наречен плод на журналистически труд. Ако обаче някой си направи труда да жертва над 2 часа от живота си, за да изгледа този апотеоз на US журналиста Кевин Буут, ще остане впечатлен от два факта.

Първо - Цветан Василев, който издълба най-дълбоката дупка в БГ икономиката през последните 30 години, е представен като едва ли не жертвен агнец и борец срещу корпуцията у нас. Няма и дума за близо 6-те млрд. лв., които магически се озоваха от сметките на вложителите в КТБ в джоба на укриващия се банкер. Пропуснат е и фактът, че Василев упорито бяга от правосъдието от години, вместо да бъде съден лично за престъпната схема, която е създал. Всички тези липсващи факти от години са част от защитната пледоария на самия БГ Мадоф, а някак подозрително са "пропуснати" и от иначе представящия се за независим журналист тексасец, създал "Сенките на София". За сметка на това Василев се явява лично във филма (най-вероятно защото не е съдебна зала, които по принцип обича да пропуска) и надълго и нашироко се обяснява какъв пич е и колко са лоши другите.

А кои са другите - то е ясно. Начело на редицата е депутатът от опозиционната ДПС и издател на "Телеграф медиа" Делян Пеевски, който от години дразни олигархията, защото вместо да стои тихо и кротко, внася законопроекти, с които реже далаверата на задкулисните играчи и издава медии, които не се страхуват да вадят наяве аферите им.

И тук идва ред за втория факт, който няма начин да не забележите в "Сенките на София". Личен промоутър на Василев пред чужденците е не кой да е, а "баш борецът" срещу мафията у нас - "Бивол"-ът Асен Йорданов. Той не просто пее в хора на банкера-беглец, а свързва американеца с Цветан Василев и накрая дори се качва в буса му, за да присъства лично на срещата му с укриващия се банкер. Сещате ли се за трапезата в сръбската кръчма, за която стана ясно по-рано? На нея един от най-видните гости е именно Йорданов, който иначе много обича да се прави на независим разследващ журналист. А всъщност е оплетен в тежки връзки - с кремълската пропагандна машина, а както се вижда и от "Сенките на София" - с протежето на московските олигарси у нас - Цветан Василев.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Последният влак на „Капитал“ и Пеевски

Пуф-паф, пуф-паф, през поля, тунели.

Пуф-паф, пуф-паф, покрай къщи бели.

Това беше припевът от детска песничка – игра, в която всички се нареждат с ръце на кръста един зад друг и потеглят с пътническия влак. Ето така - като дечурлига, са се наредили в редичка по въображаемите релси на корупцията подопечните на олигарха „Прокопиев“, за да изпуфкат и изпафкат редакционния си коментар в последния брой на „Капитал“.

Лъжица катран за Пеевски в кацата с мед КТБ

С опит за анализ по темата за КТБ един журналист в „Дума“ демонстрира напор да покаже, че още мърда. Похвално усилие във вестник, в който некролозите за съжаление преобладават пред авторските материали.