С близо 1 милион лева по-малко са събрали българските филми от боксофиса през отминалата година в сравнение с 2017 г. Това сочат обобщените данни от киносалоните. Спечелените пари от продажбата на билети за родни заглавия през последните 12 месеца достигат до 3,065 млн. лв., а броят на зрителите е намалял с 35 на сто.

Общо 30 български ленти са получили разпространение през 2018 г. Най-успешна от тях е била „Привличане“, видяна от почти една трета от хората, заплатили за кино родно производство – 112 934 души. Общият приход на филма, чийто идеен двигател бе Яна Маринова, е 869 030 лв. Среброто в класацията е за „Революция Х“ (54 575 зрители, 450 692 лв), „Нокаут, или всичко, което тя написа“ (41 836 зрители,348 757 лв), „Дъвка за балончета“ (39 195 зрители, 306 739 лв) и „Посоки“ (37 623 зрители и 314 272 лв).

Тенденцията за намаляване на броя на българите, които сядат пред големия екран, се запазва и в сферата на международното кино. С 11,5% са били по-малко зрителите, посетили салоните у нас през миналата година, отново в сравнение с 2017 г.

Трите най-доходоносни заглавия пък са „Отмъстителите: Война без край“ (145 446 зрители, 1 649 463 лв), „Хотел Трансилвания: Чудовищна ваканция“ (170 178 зрители, 1 500 424 лв) и „Венъм“ (133 619 зрители, 1 460 440 лв).

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Дъщеричката на Мариана и Весо проходи на рождения си ден (СНИМКА)

Певицата Мариана Попова и актьорът с поразяващо сини очи Веселин Плачкоl имат двоен повод за вдигане на наздравици. Дъщеричката им Екатерина направи първите си крачки навръх рождения си ден.