Общ фронт срещу приемането на пакета „Мобилност“ планират новоизбраните български евродепутати. За разлика от предишния парламент, в който имахме само един представител в резерва в транспортната комисия, сега европейските избраници от различните групи се опитват да влязат. Това стана ясно по време на среща на евродепутатите с транспортния министър Росен Желязков и бранша.

По информация на „Монитор“ сигурни са местата за въпросната комисия на евродепутатите Петър Витанов от БСП и Илхан Кючюк от ДПС. Но засега в бъдещата парламентарна комисия не влизат активните по темата в предишния ЕП Андрей Новаков (ГЕРБ) и Ангел Джамбазки (ВМРО).

Тепърва ще бъдат избрани и важните фигури

- докладчик по темата в Европарламента и комисар по транспорта. Разчита се, че двата поста няма да бъдат заети от представители на държави от срещуположния лагер по пакета „Мобилност“ - Франция и Германия.

Евродепутатите, бизнесът и Желязков се договориха за обща стратегия на закрити врати, защото се притесняват от вражеския лагер. По думите на Ангел Джамбазки вече е започнала организирана кампания срещу българските интереси от лобита и медии.

Транспортният министър се надява, че национализмът няма да надделее при разглеждането на въпроса. „Надявам се да разширим групата на единомислещите по пакета "Мобилност" и да обединим повече държави в борбата. От този пакет ще бъдат засегнати не само транспортната индустрия, но и свободното движение на стоки, хора и капитали, заяви министърът на транспорта Росен Желязков. Затова ще

търси съмишленици сред колегите си министри в ЕС

Подкрепа в момента страната ни има от периферните страни - Румъния, Латвия, Литва и Полша.

На всички тези "фронтове и платформи" на убеждаване не само на политици и на хора, които взимат политически решения, но и на обществата от държавите - членки на алианса, е важно да се обясни какъв е бизнес моделът на периферните държави, обясни транспортният министър.

Евродепутатът Цветелина Пенкова от БСП обеща, че социалистите ще продължават ясно да защитават българските национални интереси. Червените също така настояват за участие в комисията, която се занимава с транспортните дейности в ЕП. Цветелина Пенкова вярва, че българските евродепутати ще успеят да се преборят за резултатите, които искат.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Желязков: Спад на авиотрафика с 75%, пътниците в железниците наполовина (ОБНОВЕНА)

Чуваме гласа на хората, в зависимост от тежестта на последиците ще предприемем мерки в симетрия с останалите в държавата. Товарният транспорт работи на максимум. Това е необходимата структура, за да функционира икономиката, коментира пред БНР министърът на транспорта Росен Желязков.

1 млн. пътници по-малко през март на летището в Атина

Почти милион по-малко пътници са минали през международното летище на Атина през март, пише „Катимерини“. Миналият месец е най-лошият в историята на аеродрума, като спадът на годишна база на обслужените пасажери е над 61%, уточнява изданието.

Шефът на тола: Пътните такси са държавни такси и подлежат на плащане и в извънредното положение

Пътните такси, каквито са електронните винетки и тол таксите, са държавни такси и подлежат на плащане дори в ситуация на извънредно положение. Това каза проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ пред БНР, попитан за възможността да бъде удължен срокът на годишните е-винетки заради извънредното положение.