Общ фронт срещу приемането на пакета „Мобилност“ планират новоизбраните български евродепутати. За разлика от предишния парламент, в който имахме само един представител в резерва в транспортната комисия, сега европейските избраници от различните групи се опитват да влязат. Това стана ясно по време на среща на евродепутатите с транспортния министър Росен Желязков и бранша.

По информация на „Монитор“ сигурни са местата за въпросната комисия на евродепутатите Петър Витанов от БСП и Илхан Кючюк от ДПС. Но засега в бъдещата парламентарна комисия не влизат активните по темата в предишния ЕП Андрей Новаков (ГЕРБ) и Ангел Джамбазки (ВМРО).

Тепърва ще бъдат избрани и важните фигури

- докладчик по темата в Европарламента и комисар по транспорта. Разчита се, че двата поста няма да бъдат заети от представители на държави от срещуположния лагер по пакета „Мобилност“ - Франция и Германия.

Евродепутатите, бизнесът и Желязков се договориха за обща стратегия на закрити врати, защото се притесняват от вражеския лагер. По думите на Ангел Джамбазки вече е започнала организирана кампания срещу българските интереси от лобита и медии.

Транспортният министър се надява, че национализмът няма да надделее при разглеждането на въпроса. „Надявам се да разширим групата на единомислещите по пакета "Мобилност" и да обединим повече държави в борбата. От този пакет ще бъдат засегнати не само транспортната индустрия, но и свободното движение на стоки, хора и капитали, заяви министърът на транспорта Росен Желязков. Затова ще

търси съмишленици сред колегите си министри в ЕС

Подкрепа в момента страната ни има от периферните страни - Румъния, Латвия, Литва и Полша.

На всички тези "фронтове и платформи" на убеждаване не само на политици и на хора, които взимат политически решения, но и на обществата от държавите - членки на алианса, е важно да се обясни какъв е бизнес моделът на периферните държави, обясни транспортният министър.

Евродепутатът Цветелина Пенкова от БСП обеща, че социалистите ще продължават ясно да защитават българските национални интереси. Червените също така настояват за участие в комисията, която се занимава с транспортните дейности в ЕП. Цветелина Пенкова вярва, че българските евродепутати ще успеят да се преборят за резултатите, които искат.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Превозвачите ще казват кои пътища да се ремонтират с предимство (ОБНОВЕНА)

Транспортният бранш ще подпомага с предложения регионалното министерство при определяне кои пътища да бъдат ремонтирани първо. Така след пътищата, по които ще се събира тол такси, постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) по Нова телевизия.

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Освен това тръгва и търгът за закупуването на 30 броя стари пътнически вагони, показва проверка в страницата на дружеството.

Без тирове между София и Пловдив само при силен трафик

За първи път спирането на тежкотоварните превозни средства ще бъде само в посоката с очакван засилен трафик по натоварени участъци. Това предвижда проект на заповед за временна организация на движението на моторните превозни средства над 12 тона по участъци от републиканската пътна мрежа, която ще е в сила от 1 януари 2020 г.