В големите градове на Русия безжична интернет технология следи за своите ползватели и събира данни за техните предпочитания, информира Медуза.ру. През 2018 г. в социалните мрежи се появиха множество постове, описващи следната ситуация: човек минава покрай някакво кафене, а след това в лентата му във Фейсбук се появява реклама на същото това заведение. Първоначално хората приемаха това за странно съвпадение, но след това съзряха определена закономерност в случващото се.

Технологията, която позволява да бъдат следени интернет ползвателите и да им се предлага подходяща реклама, принадлежи на компанията „Максима Телеком“, посочва агенцията. За последната половин година количеството на нейните клиенти се увеличило от няколко кафенета до 1000 търговски точки само в Москва. Всъщност „Максима Телеком“ предоставя  Wi Fi връзка в градския транспорт – в метрото в Москва и Петербург, както и на летищата „Шереметево“ и „Домодедово“, на аероекспресите. През есента на тази година компанията пусна мрежа от рутери-сензори, които фиксират и сканират телефонните идентификатори /MAC-адресите/ на минаващите наблизо хора с включен безжичен интернет. През последните месеци  „Максима Телеком“ започна да продава тези рутери на собствениците на кафенета, магазини и фитнес клубове. След като бъдат установени в помещението, сензорите започват да следят предпочитанията на собствениците на смартфони и им изпращат подходяща реклама. По данни на Медуза в базата данни на „Максима Телеком“ вече са фиксирани около 30 млн. мобилни устройства. Ползвателите попадат в базата, преминавайки задължителна регистрация в безжичната мрежа.

          Идентификаторите филтрират хората, разделяйки ги на целеви аудитории. Постепенно профилът на всеки един ползвател започва да се пълни с информация, включваща неговите придвижвания, данни за пола, възрастта, нивото на доходите и интересите му. Тези профили са основани на анализа на посетените чрез Wi Fi сайтове. В началото на годината в „Максима Телеком“ се замислили как да печелят допълнително от тази база данни и решили да използват информацията за продажба на целенасочена реклама.

По темата: лични данни Wi Fi
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кибератака попречи на излизането на вестници в САЩ

Кибератака причини проблеми с отпечатването и разпространението днес на всекидневника "Лос Анджелис таймс" и други водещи американски вестници, включително издания на компания "Трибюн пъблишинг" като "Чикаго трибюн" и "Балтимор сън", предаде Ройтерс.

Европейските лидери ще борят дезинформацията от Русия

Лидерите на ЕС призоваха за спешни действия в борбата с фалшивите новини в интернет. Те подчертават, че трябва да се положат повече усилия за защита на изборите за Европейски парламент през май 2019 г. срещу дезинформацията, информира Ройтерс.