0

В големите градове на Русия безжична интернет технология следи за своите ползватели и събира данни за техните предпочитания, информира Медуза.ру. През 2018 г. в социалните мрежи се появиха множество постове, описващи следната ситуация: човек минава покрай някакво кафене, а след това в лентата му във Фейсбук се появява реклама на същото това заведение. Първоначално хората приемаха това за странно съвпадение, но след това съзряха определена закономерност в случващото се.

В големите градове на Русия безжична интернет технология следи за своите ползватели и събира данни за техните предпочитания, информира Медуза.ру. През 2018 г. в социалните мрежи се появиха множество постове, описващи следната ситуация: човек минава покрай някакво кафене, а след това в лентата му във Фейсбук се появява реклама на същото това заведение. Първоначално хората приемаха това за странно съвпадение, но след това съзряха определена закономерност в случващото се.

Технологията, която позволява да бъдат следени интернет ползвателите и да им се предлага подходяща реклама, принадлежи на компанията „Максима Телеком“, посочва агенцията. За последната половин година количеството на нейните клиенти се увеличило от няколко кафенета до 1000 търговски точки само в Москва. Всъщност „Максима Телеком“ предоставя  Wi Fi връзка в градския транспорт – в метрото в Москва и Петербург, както и на летищата „Шереметево“ и „Домодедово“, на аероекспресите. През есента на тази година компанията пусна мрежа от рутери-сензори, които фиксират и сканират телефонните идентификатори /MAC-адресите/ на минаващите наблизо хора с включен безжичен интернет. През последните месеци  „Максима Телеком“ започна да продава тези рутери на собствениците на кафенета, магазини и фитнес клубове. След като бъдат установени в помещението, сензорите започват да следят предпочитанията на собствениците на смартфони и им изпращат подходяща реклама. По данни на Медуза в базата данни на „Максима Телеком“ вече са фиксирани около 30 млн. мобилни устройства. Ползвателите попадат в базата, преминавайки задължителна регистрация в безжичната мрежа.

          Идентификаторите филтрират хората, разделяйки ги на целеви аудитории. Постепенно профилът на всеки един ползвател започва да се пълни с информация, включваща неговите придвижвания, данни за пола, възрастта, нивото на доходите и интересите му. Тези профили са основани на анализа на посетените чрез Wi Fi сайтове. В началото на годината в „Максима Телеком“ се замислили как да печелят допълнително от тази база данни и решили да използват информацията за продажба на целенасочена реклама.