Джеф Безос е най-богатият човек в модерната история. Състоянието на основателя на Amazon.com надмина 150 млрд. долара по време на търговията в Ню Йорк в понеделник сутринта (местно време) според Bloomberg Billionaires Index. Това е с около 55 млрд. долара повече от втория по богатство в света - съоснователя на Microsoft Бил Гейтс, пише Bloomberg.

Границата от 100 млрд. долара, която Гейтс достигна за кратко през 1999 г. в разгара на дотком балона, се равнява на около 149 млрд. долара днес. Това прави главния изпълнителен директор на Amazon по-богат от всички останали на Земята от поне 1982 г., когато Forbes публикува за първи път своята класация за богатство.

Безос премина границата точно когато Amazon се подготвяше да стартира своята 36-часова лятна разпродажба - събитие, което нарича Prime Day.

Цената на акциите на компанията достигна 1825,73 долара в 11:10 ч. местно време в Ню Йорк, увеличавайки ръста си за тази година до 56%, като пък донесе на Безос богатство от 150,8 млрд. долара.

Състоянието му се е увеличило с 52 млрд. долара през тази година, което е повече от цялото богатство на Мукеш Амбани, новообявеният най-богат човек в Азия.

Бил Гейтс е вторият най-богат човек в света, а третото място е за основателят на Facebook Марк Зукърбърг, който надмина американския инвеститор Berkshire Hathaway Уорън Бъфет.

Съветите на милиардера

 "Ако никога не искате да бъдете критикувани, за бога, не правете нищо ново."

"Имаме три големи идеи в Amazon, на които държим през последните 18 години - причината, поради която сме успешни: Постави клиента на първо място, изобретявай и бъди търпелив."

"Ако удвоите броя на експериментите, които правите годишно, ще удвоите изобретателността си."

"Животът е твърде кратък, за да се занимавате с хора, които не са изобретателни".

"Най-хубавото от решенията, основани на факти, са, че пренебрегват йерархията".

"Ако решите, че ще направите само неща, които знаете, че работят, ще оставите много неуползотворени възможности на масата."

"Има два вида компании - тези, които работят, за да се опитат да печелят повече и онези, които работят, за да взимат по-малко. Ние ще бъдем от вторите.

"В миналото компаниите посвещаваха 30% от времето си, за да създадат чудесна услуга и 70% от него, за да вдигат маркетингов шум около това. Днес става обратното".

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини