Автомобилите, които пътуват по Северната скоростна тангента на София, по пътя за Банкя и по Самоковско шосе за Панчарево, както и до Нови Искър и Банкя, няма да плащат електронни винетки. След година и половина преговори Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Столична община са се разбрали за маршрутите, които остават без таксуване твърдят от кметството на Йорданка Фандъкова (виж картата). До редакционното приключване на броя от пътната агенция не потвърдиха участъците.

Но част от шофьорите бяха изненадани с глоби в началото на седмицата от патрули с камери на Националното тол управление. Днес пред БТВ доц. Георги Балабанов, експерт от Национално тол управление, обяви че автомобилите, които преминават по Северната скоростна тангента на София, по пътя за Банкя и по Самоковско шосе за Панчарево, трябва задължително да имат електронни винетки. Казусът с тези пътища е от края на 2018 г., а объркването на някои водачи идва от изказвания тогава на премиера Бойко Борисов и други представители на правителството, че винетки няма да са необходими.

Реакцията на Столична община не закъсня

и оттам обявиха, че се водят преговори с пътната агенция за споразумение, което скоро ще бъде подписано. От общината изпратиха и маршрутите, които остават без таксуване. „Споразумението включва всички пътища около град София - Нови Искър, Симеоновско шосе, Банкя, Владая, тези пътища, които осигуряват ежедневно придвижването на хората от тези населени места до урбанизирания град“, уточни председателят на транспортната комисия в общинския съвет Зафир Зарков.

Отпадането на винетките означава отсечките да бъдат прехвърлени от АПИ на местната власт и тя да отговаря за поддръжката им. От понеделник всички камери на системата следят шофьорите за това дали имат закупена електронна винетка. Водачите, за които се установи, че нямат, биват глобявани. Санкцията е 300 лв., ако електронният фиш, който получи нарушителят бъде платен в 14-дневен срок. В случай обаче, че той бъде спрян в същия ден от ТОЛ полицията, то нарушителят ще има възможност да заплати компенсаторна такса, която е в размер на 70 лв.

От АПИ съобщиха, че

само за ден камерите са заловили 730 нарушители

докато тол полицията - едва 75 автомобила, които са си платили на място компенсаторната такса от 70 лева. Тя важи за един ден.

Припомняме, че в края на 2018 г., когато Северната скоростна тангента беше открита официално, по нея се появиха знаци, указващи, че винетката е задължителна. Това предизвика сериозен обществен отзвук, защото пътят реално се намира в рамките на града. Вследствие на разразилите се спорове за това дали трябва да се плаща или не, в началото на месец януари 2019 г. министър-председателят Бойко Борисов заяви, че както Южната дъга е в рамките на София, така и Северната тангента е в рамките на града.

„Разпоредил съм винетната система да се отчита както досега“, каза тогава премиерът Борисов. И след тази заповед АПИ и Столична община обявиха, че започват преговори за това какви законодателни промени да се направят, за да не се налага водачите да плащат за преминаването по Северната скоростна тангента.

От АПИ не коментираха дали и колко подобни на това със Столична община споразумения са сключили в страната.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Съветът на ЕС одобри на първо четене пакета "Мобилност" (ОБНОВЕНА)

Съветът на ЕС е приел днес на първо четене промените в правилата за товарните превози. Новите правила ще подобрят условията на труд на водачите, ще въведат изисквания за командироването на международни водачи и ще обновят разпоредбите за достъпа до пазара на товарни автомобилни превози.

Само летище Варна с ръст на полетите за тримесечието (ОБЗОР)

Карго пратките се увеличават в края на март

Средно с 50 на сто намаляха пътниците по чакалните

С над 50 на сто намаляха пътниците на летищата в София и Бургас през март заради разпространението на коронавируса и отмяната на голяма част от полетите на авиокомпаниите. Във Варна спадът на пътниците е с 42 на сто през третия месец на годината, показват данните на операторите в трите града.