Бъдещият концесионер на летище София консорциум „Софт кънект“ не предвижда да съкращава служители. Част от сега работещите на аеропорта над 2300 души ще бъдат обучавани в академията на летище Мюнхен. Операторът на аеропортът в немския град, което е първото европейско летище с 5 звезди, ще управлява и най-голямото българско летище, коментира пред „Монитор“ говорителят на „Соф кънект“ Щефан Верман.

До 2022 г. ключовите инвестиции, които ще бъдат забелязани незабавно от потребителите, са промененото конфигуриране на Терминал 1 и Терминал 2 с нови ръкави за качване в самолета и паркинг за автомобили.

До 2030 г. ще бъде изграден новият Терминал 3. След извеждането от експлоатация на Терминал 1 на негово място ще има карго терминал. Заради изискванията на нискотарифните превозвачи новият терминал няма да има ръкави, защото им излиза по-скъпо, обясни Верман.

Едва след голямата инвестиция в новата сграда, летищните такси ще бъдат вдигнати, но не рязко, за да може да се привличат големи авиолинии. Концесионерът предвижда засилване на проверката за сигурност и паспортният контрол за международните полети чрез допълнителни филтри. През първите 2 години от концесионния период консорциумът планира да повиши нивото на обслужване и удовлетвореността на пътниците. Това обаче няма да стане за сметка на образуването на опашки, а напротив целта е пътниците по-бързо да преминават през контрола. На уебсайта на летището ще се създадат

инструменти и услуги за улеснение преди пътуване

които ще се предлагат от авиокомпании и от партньори доставчици. Тези услуги ще включват полезна информация преди излитането, ориентиране и стимулиране на предварителното поръчване на храна, стоки, услуги и удобства.

По думите на Верман конценсионерът иска да доведе още авиолинии, нови презокеански връзки, за да развие София в хъб, свършващ Европа и Азия. Компанията ще разчита и на нискотарифните авиопревозвачи, тъй като те са двигателят на растежа на летище София през последните години.

Припомняме, че консорциумът обединява френския фонд Meridiam, специализиран в развитието на инфраструктурни проекти, известната у нас строителна компания Strabag и оператора на летището в Мюнхен. Meridiam има дял от 99% в обединението, а Strabag притежава останалия 1%.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

БДЖ ще вози с 20 минути по-бързо

В конкуренция с рейсовете железниците ще возят до шест града с 20 минути по-бързо. От средата на декември, когато влиза в сила новият график за движение, пътниците ще стигат ускорено до Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Благоевград и Горна Оряховица.

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов, показва статистиката на автопарка в България. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4, 5 и 6. Безспорно най-добрата алтернатива на тази крайно негативна тенденция остават електромобилите, отбелязаха вносители и производители на коли на Международния автомобилен салон София 2019.

Петте най-евтини модела на автосалона в София

Столичният автосалон отвори врати в петък. Представяме ви по 5 предложения в най-достъпния клас:

Citroen C3 (19 770 лв.)

Малкият хечбек се представя отлично на пазара след излизането си, като на автосалона в София се предлага специална версия на тази атрактивна цена.