Без кожени салони в електромобилите на Volvo
4

Без кожени салони в електромобилите на Volvo

Шведската компания прие стратегия за хуманно отношение към животните и се отказа от използването на луксозната материя

Шведската компания Volvo спира да предлага кожени салони в електрическите си модели. Автомобилният производител заема хуманна позиция към животните при разработването на бъдещите си електрически модели, стартирайки с новото Volvo C40 Recharge. В стремежа си да осигури хуманно отношение към животните, Volvo ще продължи да предлага и опции за тапицерия от вълна от проверени доставчици, но вече всички видове интериори ще бъдат без кожа.

Решението на компанията да предлага автомобили без кожени салони е продиктувано и от загрижеността към негативното въздействие върху околната среда от страна на говедовъдството и обезлесяването на природата.

Смята се, че добитъкът е отговорен за около 14% от глобалните емисии на парникови газове от човешката дейност, като по-голямата част идва от говедовъдството. Интересен факт е, че според скорошно проучване на Volvo и водещата компания за прогнозиране на тенденции The Future Laboratory, 2/3 от потенциалните клиенти определят климатичната политика на марката като ключов фактор при покупката на премиум продукт. Същият процент потребители биха искали да виждат въглеродни етикети върху продуктите за по-голяма прозрачност по отношение на тяхното въздействие върху околната среда.

Заключенията в проучването до голяма степен съвпадат с визията на Volvo във връзка с бъдещето на материалите. Шведската компания ще представи изцяло ново семейство електрически модели през идните години. Целта е до 2030 година Volvo да предлага само електромобили и всички те ще бъдат без кожен салон.

В амбицията си да премине към интериори без кожена тапицерия, компанията активно работи за осигуряване на висококачествени и устойчиви източници за много от материалите, използвани днес в автомобилната индустрия. Един от новите интериорни материали на Volvo, наречен Nordico, е създаден от рециклирани материали като бутилки, биомаса от устойчиви гори в Швеция и Финландия, както и рециклирани тапи от винарската индустрия. Той поставя нов стандарт в дизайна на луксозните интериори. Материалът ще дебютира в следващото поколение модели на Volvo.

От години Volvo се стреми да намали и остатъчните продукти от животновъдството, които обикновено се използват в производството на пластмаси, каучук, смазочни материали и лепила. Заменяйки тези материали и намалявайки търсенето на такива, които съдържат животински продукти, компанията заема и силна етична позиция, за да подпомогне, доколкото е възможно, прекратяването на вредите върху животните.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.