Без дрехи и задръжки в театъра

Без дрехи и задръжки в театъра

Голият Хамлет Леонид Йовчев и Донков като Калигула свалят всичко на сцената, Лили Абаджиева съблече Любо Нейков, Врачански и Макавеева

Носим екстравагантни дрехи, накити и помпозни аксесоари, забравяйки най-красивата си форма, а именно голотата, разкриваща онзи неподправен финес, извор на вдъхновение. И ако зад стените на театъра това е прекалено натрапчива еротика, то на сцена е изкуство, похват синоним на шедьовър и непреходни роли, изиграни от избрани.

Сред тях Леонид Йовчев, Деян Донков, Любо Нейков, Калин Врачански, Елена Петрова, Снежана Макавеева и още артисти, чиито имена ще останат завинаги в историята на българския театър.

Голият Хамлет Леонид Йовчев

„На една репетиция на „Хамлет” бях на сцената с Весела Бабинова. Явор Гърдев ни гледаше отдолу. И в еуфорията на пеенето директно се съблякох. Офелия (Весела Бабинова) беше шокирана. Това ми беше целта - да променя нещо в сцената за конкретния път. Най-добрият вариант е да можеш да изненадваш партньора си и да го държиш постоянно нащрек. И Явор директно каза: „Остава.“ Не сме коментирали повече“, споделя в миналото Леонид Йовчев. Така се е родила идеята за голия Хамлет в постановката на Явор Гърдев. Режисьорът бил категоричен, че това е начинът да покаже повече, да оголи и тялото, и душата във великата Шекспирова трагедия. По онова време контрастът между възхищение и възмущение е тема, която вълнува артистите и обществото. Леонид, този огромен талант в малко тяло, и тогава знаеше, че „вариантът е друг“ и нищо повече. Радваше се, защото театърът беше, а и остана единственото място, в което можеш да направиш, каквото пожелаеш. „А ако някой от публиката мисли „Защо той беше гол?“, е жалко и за него, и за мен, ако това му е останало само в съзнанието“, бе казал Йовчев. Красивата история на представлението завършва с това, че днес голата сцена се приема като част, а не акцент, 10 минути провокация ако щеш, за въпросите и отговорите, които нейно величество публиката зададе и разбра.

Деян Донков като Калигула

Звездата на първата ни трупа Деян Донков е изключително добър актьор, но една роля се отличава в дългия списък с превъплъщения – тази на римския император Калигула. Емоционалните изблици, спонтанните реакции - ту добри, ту лоши, започнаха още с появата на плаката. На него 46-годишният актьор позира чисто гол, скрил мъжкото си достойнство. "Идеята за плаката е на Деян. На него е в точно тази поза, която е от сцената "Раждането на Венера". Намерих за прекрасно и силно това хрумване", разказа режисьорката на спектакъла Диана Добрева. В самата постановка той стои в същата поза и играе паметник. Самият актьор не вижда нищо скандално в плаката. Смята, че отразява факт от артистичния начин на живот на императора, Калигула е изобразен като Богиня на любовта. Много красив и сполучлив, с една цел да привлече внимание – изпълнена като по учебник. „Спектакълът е за мен едно мое си откровение. Затова наричам това безценен труд. Защото, ако проститутката продава тялото си, това е да продаваш душата си, като я показваш на всички“, споделя в свое интервю артистът. Категоричен е, че можеш да останеш в сърцата на хората или да дадеш нещо на един зрител, или на 100, или на 1000, само като открехнеш вратата на душата си. „С Диана работихме много единно, докато намерим "нашия" Калигула и нашия израз в спектакъла. В кръга на шегата Калигула нали е бил зодия Дева като мен, така че в този смисъл трябва да имаме общи неща... Това е един философски текст на Камю и аз се фиксирах по-скоро в него, не толкова в реалните исторически факти, които и без това са оскъдни. Информацията около неговата личност е малко "жълта", ако мога така да се изразя. Не може да се каже за него, че е тотално луд. Това, което със сигурност може да се каже, е, че е бил един много интересен артист“, казва още Донков за превъплъщението си.

Любо Нейков играе по куфар в „Женитба“

След дълги години на сцена едва този януари актьорът и комик Любо Нейков свали дрехите си и остана... само по куфар! Режисьорката Лили Абаджиева го съблече в спектакъла „Женитба“ по Гогол. В представлението главната роля е поверена именно на обичания артист. Според сюжета той е един от кандидатите за ръката на 40-годишната Агафя Тихоновна. Сватовницата шета, събира кандидати и ги докарва чак до шестима, бъдещета булка се срамува и се колебае кого да избере, между кандидатите се поражда съперничество... Изборът е в полза на героя на Нейков, но годежът не довежда до женитба. Участва още Снежана Макавеева. Всъщност тя също попада няколко пъти под режисурата на Абаджиева. В „Игра на дама“ Снежана се събира с Калин Врачански, като двамата се събличат без притеснение и задръжки. За него това не е първо подобно превъплъщение. За ролята си на Квазимодо в постановката "Парижката Света Богородица" той лежи на сцената чисто гол до красивата Есмералда, изиграна от Симона Халачева.

Любопитно бе поставянето на пиесата „Красиви тела“. За плаката чисто голи позираха шест актриси - Нона Йотова, Антоанета Добрева-Нети, Стефания Колева, Искра Ангелова, Силвия Лулчева и Кристина Янева. Сюжетът разказва как шест приятелки се събират на купон, за да отпразнуват забременяването на една от тях. Очарователната женска компания заплита трагикомичен разказ за любов, авантюри и пропуснати възможности. Плакатът се оказа примамлив за мъжката аудитория, която изказа ласкави коментари за арт дамите. Актьорът Любо Ковачев пък разкъсва дрехите на красивата Елена Петрова в представлението „Антихрист“. Сцената е дръзка, но не и интимна, това е причината Петрова да се превъплъщава в ролята си без проблем. В миналото тя често е споделяла, че подобна игра е предизвикателство – от една страна, желано, от друга, провокиращо страх. Притеснение среща както на сцената, така и на снимачната площадка. Тя и легендата на българското кино и театър Стефан Данаилов си партнираха в сериала „Стъклен дом“. В ролята на съпрузи те трябваше да демонстрират близост, ласките обаче били висока топка за Елена."За първи път го видях на кастингите. Преди това не се познавахме. Преди първата ни целувка умирах от срам, даже от екипа знаеха колко ми е некомфортно, цял ден се подготвях. С Ламбо се играеше на кръв и месо, на 100 процента. Когато той те целува, значи те целува, а не маркира", споделя тя след загубата на великия Мастер.

Лора Мутишева не се страхува да играе гола

Лора Мутишева – актрисата с най-големия естествен бюст в родната драма, не се поколеба да застане гола на сцената в името на изкуството. Внушителната й гръдна обиколка от 110 сантиметра лъсна на сцената на театър "София" в постановката "Формата на нещата". Преди това приятелите на театъра видяха пищните й форми в спектакъла на Иван Добчев "Преди/След". Билети за представленията с голата Лора не оставаха, всъщност за всичките й спектакли те бяха изкупувани месеци по-рано. „Размерът на гръдната ми обиколка е най-голямата тайна, пазена от мен. Щом я разкрия, ще спадне интересът, ако отново реша да се съблека на сцената“, коментира актрисата по повод залаганията от страна зрителите колко точно е размерът на сутиена й.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.