Бебета на динозаври доказват незнайни досега неща за тях

Вкаменелости на бебета динозаври са открити в най-северните части на Аляска, което дава сериозни доказателства, че праисторическите същества целогодишно са обитавали Арктика и вероятно са били топлокръвни, предаде Ройтерс.

Фосилите са от поне седем вида динозаври, които са били новоизлюпени или все още са се намирали в яйцата си преди около 70 милиона години.

Изследователите не са намирали досега гнезда на динозаври толкова на север, обясни Пат Друкънмилър, който е директор на Музея на Севера към университета в Аляска.

Откритието също ще помогне да се оборят твърденията, че динозаврите са били огромни студенокръвни влечуги.

"Ако са се възпроизвеждали, те са презимували тук. Ако са изкарвали зимата тук, е трябвало да се справят с условия като мраз и студ, които обичайно не свързваме с динозаврите", казва изследователят Друкънмилър.

Тези праисторически същества не се можели както гущерите да събират слънчеви лъчи и да затоплят телата си, за да оцелеят в тъмните арктически нощи.

Според учените откритите в Аляска групи динозаври са регулирали телесната си температура с помощта на вътрешна енергия (ендотермия). "Това означава, че в известна степен са били топлокръвни", казва Пат Друкънмилър.