Освен рейсове, които да возят пътниците, БДЖ предвижда да наеме локомотиви, за да изпълнява разписанието си. Сред останалите варианти са и оптимизиране на движението чрез взаимодействието между пътническите и товарните превози, и гъвкави форми на лизинг по модел на авиокомпаниите.

За екшън плана на БДЖ за намаляване на закъсненията първи писа  „Монитор“. Тогава от железниците определиха мерките като „временни“, изготвени след анализ къде е възможно оптимизиране на влакове. Днес пред журналисти транспортният министър Росен Желязков добави подробности.

Със задачата да намери начин да изпълнява

разписанието логично е натоварено новото ръководство на „Холдинг БДЖ“ - Григори Григоров и Светломир Николов, които замениха освободените Велик Занчев и Владимир Владимиров. Новите членове на Съвета на директорите трябва да предложат „икономическо изгодни варианти в полза на дружеството и да повишат доверието и качеството на услугата“, обяви Желязков, като нарече решенията „алтернативни и хибридни в очакване на новите влакове“.

Следващата седмица новото ръководство на железницата ще направи дебют пред журналистите, на които ще обявят всички "необходими мерки, както краткосрочните, така и средносрочни действия, които ще бъдат предприети до края на годината и началото на следващата", обясни още министърът. По думите му всеки един инцидент като днешния край Своге нарушава графика на движение, затова основната задача на новите шефове е да направят съответствие между тяговия състав и разписанието.

В очакване на новите влакове

за които тепърва ще бъде пусната отново търг, железницата ще ремонтира съществуващия тягов състав. „Обществената поръчка, която беше прекратена с решение на „БДЖ-Пътнически превози“ в резултат на решение на Комисията за защита на конкуренцията, трябва да стартира на ново“, повтори за пореден път Желязков. Това означава нова техническа документация, нови условия, като бъдат взети всички съображения на комисията, така и на бъдещите изпълнители, и критики на обществото. „След подписването на договора периода за доставка ще бъде между година и половина и две години. Тоест ние от сега казваме, че

нови влакове до три години може и да нямаме“, обяви Желязков.

През следващите шест месеца ще бъде направен анализ дали холдинговата структура ще бъде запазена. С него ще стане ясно дали чрез холдинга двете дъщерни дружества - „Пътнически превози“ и „Товарни превози“, постигат по-управленска дейност в областта на човешките ресурси и поддръжката на влаковете. Натоварени със задачата да анализират ще бъдат членовете на Съвета на директорите, а не от външна фирма.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Бизнесът настоява за пълен одит на киберсигурността в държавната администрация

Държавната администрация у нас трябва да премине през пълен одит на киберсигурността. Около това мнение се обединиха от Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) във връзка с изтичането на данните на 5 млн. българи от базите на Националната агенция по приходите (НАП).

Китай с нови мита върху американски стоки за 75 млрд. долара

Китай смята да наложи нови тарифи на американски стоки на стойност от 75 млрд. долара, предават световните агенции. Размерът на митата ще е между 5-10% като част от тях ще влязат в сила на 1 септември, а друга – на 15 декември.

С 29% растат оборотите в информационните технологии през второто тримесечие

През второто тримесечие на 2019 г. общият индекс на календарните данни на оборота в сектор "Транспорт, складиране и пощи" нараства със 7.3% в сравнение със същото тримесечие на 2018 година, показват предварителни данни на Националния статистически институт.