БДЖ няма да купува нови влакове, а ще наема локомотиви и вагони срещу 2 млн. лева, за да изпълнява разписанието си. Идеята на предишното ръководство, да купува нови мотрисни влакове, остава на заден план, обяви новият изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ Никола Василев.

Недостигът на локомотиви дневно е между 4 и 16 и около 50 вагона. Планът е

подвижен състав да се наеме с обществена поръчка до няколко месеца

който да се експлоатира между 6 месеца и година, а парите ще се осигурят от съкращаване на други ресурси“, добави той.

Засега шефовете на държавния холдинг ще се въздържат от пускане на нова поръчка за покупка на нов подвижен състав, за да се избегне ситуацията с последните закупени влакове Siemens, което доведе до забавяне на изплащане на дълговете към кредиторите, коментира Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“.

Нов подвижен състав няма как да има в следващите 5 години, през тази година в бюджета няма да бъде включен ресурс за закупуване на нови влакове. Освен това от ръководството уточниха, че ще се търсят възможности ремонтите на текущия подвижен състав да се правят в БДЖ. Прогнозата е през тази година да се направят 59 средни ремонта на влакове в депата на железницата.

В държавната компания са обмисляли

вариант и за наем на мотрисни влакове

защото са по-оперативни, но в момента няма от кого да ги наеме, е показал анализът на новото ръководство. Най-рано това може да се случи в средата на следващата година.

Финансовото състояние на БДЖ е стабилно, поставяме акцент върху предоставяне на по-качествена услуга за пътниците, коментира Никола Василев.

Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева, като основен кредитор е НКЖИ с 80 млн. лева.

През изминалата година

компанията е приключила с положителен финансов резултат около 30 млн. лева

За тази година плановете са финансовите резултати да се увеличат с още 20 млн. лева, поясни Григори Григоров.

Сред приоритетните цели в спешен порядък от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.

Компанията ударно работи по подготовката на бюджета на холдинга. Транспортният министър Росен Желязков е поставил задача разчетите да се изготвят до средата на следващия месец, защото новото ръководство е само от две седмици в централата на ул. „Иван Вазов” в столицата.

Към момента в холдинга работят около 8500 души.

За тази година не се планират съкращения

уточниха от ръководството. Като новост от БДЖ се похвалиха, че на сайта вече ще се вижда с какво закъснение се движат влаковете. Според новите ръководители, за да се гарантира растеж, трябва да се прилагат нови управленски подходи, да се постави началото на дигитализация в железницата и сравнителен подход с останалите европейски жп компании и т.н. "Опитваме се да изкараме БДЖ от 19 век", коментира Григоров, а Василев обеща да завършат в кратки срокове онлайн системата за закупуване на билети.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Автоматични глоби за претоварени камиони по пътищата

След въвеждането на тол системата у нас глобите за претоварени камиони ще се издават автоматично, без да е необходимо спиране на автомобила. Камери и лазерни скенери на новите рамки в синхрон с интегрираните в пътната повърхност сензори ще ловят нарушителите по време на шофиране.