Новото ръководство на БДЖ реши да поднови обществената поръчка за ремонта на електрическите и дизеловите мотриси „Дезиро“ на „Сименс“. Процедурата, която не може да бъде приключена от началото на януари 2017 г., е за 137 млн. лв.

В последния работен ден на миналата седмица - четвъртък, „БДЖ-Пътнически преводи“ вземат решение да започнат директни преговори за ремонта на мотрисите „Сименс“ с две компании - румънския клон на френския гигант „Алстом“ и унгарското поделение на швейцарската „Щадлер“.

Те са поканени


да подадат в 60-дневен срок първоначални оферти


за участие в процедурата, от която на по-ранен етап бяха отстранени самият доставчик на влаковете „Сименс“ и българският жп завод „Експрес Сервиз“-Русе. За 24 юли БДЖ са насрочили отварянето на първоначалните оферти на двамата участници допуснати до прякото договаряне. Те трябва да са валидни за срок от поне 6 месеца след датата на подаване на предложенията.

От пресцентъра на жп компанията уточниха, че скоро ще бъде организирана кръгла маса, на която да бъдат обсъдени бъдещите проекти на компанията за закупуването на напълно нов подвижен състав за пътнически превози.

Според председателя жп синдиката към КНСБ Петър Бунев още преди 4-5 години е трябвало да бъдат основно ремонтирани мотрисите, купени преди около 15 години от „Сименс“ в средата на първото десетилетие на века. „От общо 25 дизелови и 25 електрически мотриси сега се използват не повече от 35-40. Няколко са катастрофирали. От тези, които вървят всички са с голямо надвишаване на нормалния пробег.


Само с по-дребни ремонти им се удължаваше ресурсът.


Казано честно, се чудя как още се движат, а те покриват половината влакове от графика“, каза той „Монитор“. От пресцентъра на БДЖ уточниха, че в момента в движение са 35 от тези мотриси, като годността им се удостоверява от производителите от „Сименс“ по действащия още договор за поддръжка. Други 11 са в техническо състояние, което не позволява използването им.

Синдикалистът смята, че след ремонта на въпросните мотриси, нови влакове трябва да се вземат

в зависимост от осигурения финансов ресурс.

„Плановете да се купуват 42 влака, от които 10 за дълги разстояние, но няма осигурено финансиране и това звучи несериозно. Трябва да купим толкова влакова, за колкото имаме пари - за 5 или за 10 и така ще има по-голяма сигурност на превозите. За дълги разстояние имаме 30 нови спални вагона, които могат да покрият нощните влакове. Проблемът е със състоянието на локомотивите. Капитален ремонт би увеличил животът им с още 20 години“, добави Бунев. Той припомни, че нови локомотиви не са купувани още от средата на 80-те години.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Австралия субсидира товарни полети за износ на храни

Австралийското правителство обяви днес, че ще отдели 110 млн. австралийски долара (67,40 млн. щ. долара) за товарни полети за износ на селскостопански стоки, след като авиосекторът бе тежко засегнат от пандемията от коронавирус, предаде „Ройтерс“.