БДЖ пуска вендинг автомати за билети (СНИМКИ+ВИДЕО)
4

БДЖ пуска вендинг автомати за билети (СНИМКИ+ВИДЕО)

Карта с чип заменя хартиената абонаментна карта

Нововъведения очакват пътниците по големите гари на държавните железници. 30 автомати за билети вече се разполагат в салоните,за да се избегнат големите струпвания на хора пред гишетата.

Покупката на новите машини за пропуски за влака е започнала още преди пандемията, съобщиха от железниците. Първите вендинг машини вече са разположени на Централна гара – София. Очаква се да заработят до началото на лятото.

От апаратите покупката може да бъде само с банкови пластики, от съображение за сигурност кешово разплащане не е предвидено. Първоначално ще се продават единствено хартиени билети, а по-късно от тях ще се зареждат абонаментни карти.

При превозните документи също има промени,

карти с чип ще заменят вече остарелите пропуски, познати от десетилетия. Продажбата с автомати вече е прилагана от жп превозвача. До късите дестинации, като Елин Пелин, Сливница и др. маршрути, от Централна гара можеше да се купи билет и преди, но по-старомодния начин – с монети.

С нововъведенията железниците се надяват да подобрят начина на продажби като добавят още канали. Затова се водят и разговори с друга държавна компания - „Български пощи“, която на своите каси в клоновете също да продава билети, обясни пред „Монитор“ Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".

В момента компанията

подобрява билетоиздаващата система, която пусна преди година.

По време на пандемията с около 40 на сто са се увеличи продажбите на онлайн билети. Железниците работят и по старата идея да се заменят билетите, издавани във влака на ръка от служители с такива от мобилни устройства и принтери.

Закъснялото идване на новия век

Клиентите на превозвача вече могат да получават информация в реално време за движението на влаковете чрез своето мобилно устройство. Влаковете се оборудват с съвременни информационни системи за допълнителна информация за пътниците - информационни дисплеи, постоянна wifi връзка и др.

От скоро беше възстановена услугата бистро-вагон, като се планира да бъде разширена в повече влакове, които пътуват по дългите направления в страната.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.