БДЖ няма да купува нови влакове, а ще наема локомотиви и вагони, за да изпълнява разписаниeто си. Това обяви на пресконференция новото ръководство на железницата.

Засега шефовете на държавния холдинг ще се въздържат от пускане на нова поръчка за покупка на нов подвижен състав, за да се избегне ситуацията с последните закупени влакове Siemens, което доведе до дългове до дружеството.

Компанията ще отдели до 2 млн. лева за наем на локомотиви и вагони като съкрати ненужни пера от бюджета си.

В държавната компания са обмисляли вариант и за наем на мотрисни влакове, защото са по оперативни, но в момента няма от кого да ги наеме, е показал анализът на новото ръководство.

Най-рано това може да се случи в средата на следващата година. В момента недостигът на локомотиви е между 4 и 16 и около 50 вагона, обяви новият председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров.

За първите две седмици на януари новото ръководство отчита наполовина по-малко отменени влакове спрямо първите две седмица на декември.

Финансовото състояние на БДЖ е стабилно. В момента акцентът е да се предоставя по-качествена услуга за пътниците, коментира новият изпълнителен директор на Холдинг БДЖ Никола Василев.

Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева, като основен кредитор е НКЖИ.

През изминалата година компанията е приключила с положителен финансов резултат около 30 млн. лева. За тази година плановете са финансовите резултати да се увеличат с още 20 млн. лева, поясни Григори Григоров.

Сред приоритетните цели в спешен порядък от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.

Компанията ударно работи по подготовката на бюджета. Транспортният министър Росен Желязков е поставил задача разчетите да се изготвят до средата на следващия месец.

Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 година, когато вероятно пазарът за пътнически превози ще се либерализира.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

А1 година по-късно: Пълна разпознаваемост на бранда, нови услуги и стабилни приходи

Точно една година след ребрандирането си А1 е разпознаваема за всички българи. Компанията осъществи една от най-динамичните трансформации на пазара у нас, като в момента 97% от хората разпознават марката А1.

Около 40% от американските фирми планират да напуснат Китай

Около 40% компании, членуващи в американските търговски палати в Китай обмислят изнасяне на производството си от най-голямата комунистическа държава или вече са го направили, сочи съвместна анкета сред 250 фирми, направено от AmCham China и AmCham Shanghai. Причината е продължаващата търговска война между двете най-големи икономики в света.