Баварската петица се включи в контакта
10

Баварската петица се включи в контакта

Хибридният седан BMW 545e xDrive изминава до 57 км на ток и смайва с динамиката на спортен модел

Безспорно BMW Серия 5 с фирмен индекс G30 е един от най-добрите луксозни автомобили в класа си. С над 600 000 продадени автомобила от 2016 година досега, баварската петица се превърна в истински бестселър за марката. Една от причините за голямата популярност на BMW Серия 5 сред потребителите е широката гама от предлагани бензинови и дизелови турбодвигатели в различни варианти на мощност. Сега към тях се присъединява и BMW 545e, което представлява зареждащ се хибрид,  оборудван с електромотор и батерия, като може да се движи изцяло на ток до 57 км.

През миналата година BMW Серия 5 беше сериозно обновено, като сега седанът изглежда значително по-привлекателно, а в интериора са добавени фини материи и нови технологии. Най-голямата новост в гамата на Серия 5 е зареждащият се хибрид BMW 545e xDrive, който се задвижва от 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, подпомогнат от електрически мотор и акумулаторна батерия.

Благодарение на контролираното взаимодействие на двете задвижвания, новото BMW 545e xDrive комбинира най-доброто от двата свята. То позволява на водачите както чисто електрическо придвижване в града между дома и работното място, така и динамично шофиране, и комфортно пътуване на дълги разстояния.

Под предния капак на новото BMW 545e xDrive се крие 3,0-литровият 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, който развива максимална мощност 286 к.с. Синхронният електромотор с мощност 80 кВт или 109 к.с. дава на бензиновия мотор огромен тласък и допринася за увеличаване на системната мощност до 394 к.с. Сумарният въртящ момент от 600 Нм изстрелва колата напред по-добре от някои спортни модели. Задвижването реагира директно на натискане на педала за газта и ускорява почти двутонния седан от място до 100 км/ч само за 4,7 секунди.

Хибридът, който предава мощността си и на четирите колела чрез феноменалния 8-степенен автоматик на ZF, се движи изненадващо икономично. В града, ако батерията е изцяло заредена, първите 54-57 км от пробега са изцяло на ток, като консумацията на електроенергия е 12,3 кВтч, а на гориво е едва 1,7 л/100 км. Разходът може да достигне до 2,4 л/100 км, но батерията винаги трябва да е заредена.

След като токът в батерията свърши, средният разходът на бензин е в рамките на 6,6-7,5 л/100 км, което също е много добре за толкова мощен двигател и сравнително тежък седан. Максималната скорост е 250 км/ч, а само на ток колата може да ускори до 140 км/ч. Под задната седалка на седана е монтирана 400-волтовата литиево-йонна батерия. Тя ограничава обема на багажника, който при BMW 545e xDrive е намален с значително и вместо 530, сега е 410 литра.

За максимална ефективност в зависимост от нуждите и изискванията, хибридната система на новото BMW 545e xDrive предлага различни режими по функционалност шофиране, които се активират с натискане на съответния бутон на средната конзола. Стандартната настройка е режимът Hybrid, който осигурява балансирани настройки и интелигентно взаимодействие между бензиновия двигател и електромотора.

В режим Hybrid се използва предимно електромоторът, а двигателят с вътрешно горене се включва едва при по-висока скорост и при по-интензивно натоварване. Чрез двукратно натискане на бутона Hybrid се активира още по-ефективен вариант на този режим Hybrid Eco Pro. При него за допълнително понижаване на разхода на гориво допринася и функцията безмоторно движение по инерция. От менюто iDrive може да бъде избран и изцяло електрическия режим Electric, в който е възможно шофиране с нулеви локални емисии до 57 км и със скорост максимум до 140 км/ч.

За акустична защита на пешеходците при електрическо шофиране се генерира неподражаем звук от система от високоговорители, разработен специално за електрифицираните модели на BMW. Звукът при скорости до 30 км/ч не нарушава комфорта на пътниците.

В режим Sport електромоторът подпомага редовия 6-цилиндров бензинов двигател с активиране на пълната системна мощност от 394 к.с. Тази настройка е насочена към динамика, превключването на предавките е спортно. Аудиосистемата осигурява и специален звук за автентично възприемане в интериора на автомобила.

На пътя новото BMW 545e xDrive се държи също като стандартния луксозен седан Серия 5. Колата вози много комфортно, окачването се справя отлично с дупките и неравностите на пътя. Освен това в купето има отлична звукоизолация, така че можете да пътувате безшумно на ток или да се наслаждавате на страхотния гърлен рев на 6-цилиндровия двигател.

Безспорно новото BMW 545e xDrive комбинира най-доброто от мощните бензинови модели и електромобилите, но това има и своята доста висока цена. Новия хибриден модел струва поне 136 900 лева, но с няколко приятни опции достига 150 000 лева.

Технически характеристики

BMW 545e xDrive

3,0-литров 6-цилиндров турбобензинов двигател + електромотор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

394 к.с. системна максимална мощност

600 Нм системен максимален въртящ момент

4,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

1,7 л/100 км среден разход на бензин

17,9 кВтч/100 км средна консумация на ток

38 г/км емисии на СО2

136 900 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.