0

Б езспорно BMW Серия 5 с фирмен индекс G30 е един от най-добрите луксозни автомобили в класа си. С над 600 000 продадени автомобила от 2016 година досега, баварската петица се превърна в истински бестселър за марката. Една от причините за голямата популярност на BMW Серия 5 сред потребителите е широката гама от предлагани бензинови и дизелови турбодвигатели в различни варианти на мощност. Сега към тях се присъединява и BMW 545e, което представлява зареждащ се хибрид,  оборудван с електромотор и батерия, като може да се движи изцяло на ток до 57 км.

Безспорно BMW Серия 5 с фирмен индекс G30 е един от най-добрите луксозни автомобили в класа си. С над 600 000 продадени автомобила от 2016 година досега, баварската петица се превърна в истински бестселър за марката. Една от причините за голямата популярност на BMW Серия 5 сред потребителите е широката гама от предлагани бензинови и дизелови турбодвигатели в различни варианти на мощност. Сега към тях се присъединява и BMW 545e, което представлява зареждащ се хибрид,  оборудван с електромотор и батерия, като може да се движи изцяло на ток до 57 км.

През миналата година BMW Серия 5 беше сериозно обновено, като сега седанът изглежда значително по-привлекателно, а в интериора са добавени фини материи и нови технологии. Най-голямата новост в гамата на Серия 5 е зареждащият се хибрид BMW 545e xDrive, който се задвижва от 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, подпомогнат от електрически мотор и акумулаторна батерия.

Благодарение на контролираното взаимодействие на двете задвижвания, новото BMW 545e xDrive комбинира най-доброто от двата свята. То позволява на водачите както чисто електрическо придвижване в града между дома и работното място, така и динамично шофиране, и комфортно пътуване на дълги разстояния.

Под предния капак на новото BMW 545e xDrive се крие 3,0-литровият 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, който развива максимална мощност 286 к.с. Синхронният електромотор с мощност 80 кВт или 109 к.с. дава на бензиновия мотор огромен тласък и допринася за увеличаване на системната мощност до 394 к.с. Сумарният въртящ момент от 600 Нм изстрелва колата напред по-добре от някои спортни модели. Задвижването реагира директно на натискане на педала за газта и ускорява почти двутонния седан от място до 100 км/ч само за 4,7 секунди.

Хибридът, който предава мощността си и на четирите колела чрез феноменалния 8-степенен автоматик на ZF, се движи изненадващо икономично. В града, ако батерията е изцяло заредена, първите 54-57 км от пробега са изцяло на ток, като консумацията на електроенергия е 12,3 кВтч, а на гориво е едва 1,7 л/100 км. Разходът може да достигне до 2,4 л/100 км, но батерията винаги трябва да е заредена.

След като токът в батерията свърши, средният разходът на бензин е в рамките на 6,6-7,5 л/100 км, което също е много добре за толкова мощен двигател и сравнително тежък седан. Максималната скорост е 250 км/ч, а само на ток колата може да ускори до 140 км/ч. Под задната седалка на седана е монтирана 400-волтовата литиево-йонна батерия. Тя ограничава обема на багажника, който при BMW 545e xDrive е намален с значително и вместо 530, сега е 410 литра.

За максимална ефективност в зависимост от нуждите и изискванията, хибридната система на новото BMW 545e xDrive предлага различни режими по функционалност шофиране, които се активират с натискане на съответния бутон на средната конзола. Стандартната настройка е режимът Hybrid, който осигурява балансирани настройки и интелигентно взаимодействие между бензиновия двигател и електромотора.

В режим Hybrid се използва предимно електромоторът, а двигателят с вътрешно горене се включва едва при по-висока скорост и при по-интензивно натоварване. Чрез двукратно натискане на бутона Hybrid се активира още по-ефективен вариант на този режим Hybrid Eco Pro. При него за допълнително понижаване на разхода на гориво допринася и функцията безмоторно движение по инерция. От менюто iDrive може да бъде избран и изцяло електрическия режим Electric, в който е възможно шофиране с нулеви локални емисии до 57 км и със скорост максимум до 140 км/ч.

За акустична защита на пешеходците при електрическо шофиране се генерира неподражаем звук от система от високоговорители, разработен специално за електрифицираните модели на BMW. Звукът при скорости до 30 км/ч не нарушава комфорта на пътниците.

В режим Sport електромоторът подпомага редовия 6-цилиндров бензинов двигател с активиране на пълната системна мощност от 394 к.с. Тази настройка е насочена към динамика, превключването на предавките е спортно. Аудиосистемата осигурява и специален звук за автентично възприемане в интериора на автомобила.

На пътя новото BMW 545e xDrive се държи също като стандартния луксозен седан Серия 5. Колата вози много комфортно, окачването се справя отлично с дупките и неравностите на пътя. Освен това в купето има отлична звукоизолация, така че можете да пътувате безшумно на ток или да се наслаждавате на страхотния гърлен рев на 6-цилиндровия двигател.

Безспорно новото BMW 545e xDrive комбинира най-доброто от мощните бензинови модели и електромобилите, но това има и своята доста висока цена. Новия хибриден модел струва поне 136 900 лева, но с няколко приятни опции достига 150 000 лева.

Технически характеристики

BMW 545e xDrive

3,0-литров 6-цилиндров турбобензинов двигател + електромотор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

394 к.с. системна максимална мощност

600 Нм системен максимален въртящ момент

4,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

1,7 л/100 км среден разход на бензин

17,9 кВтч/100 км средна консумация на ток

38 г/км емисии на СО2

136 900 лева цена на модела