Когато отстранили протеини, които потискат експресията на големи "замлъкнали" гени в бактерии Streptomyces, учени отключили генетичното изграждане на няколко нови молекули, съобщи ЮПИ.

Тъй като бактериите Streptomyces синтезират молекули, използвани в производството на антибиотици и противоракови лекарства, учените се надяват, че изследването им ще доведе до откриване на нови терапевтични агенти.

"Съществуват много неоткрити естествени продукти, които не са експресирани в геномите - заяви експертът по биомолекулярно инженерство Хуеймин Чжао от университета на Илинойс. - Антимикробната резистентност се превърна в глобално предизвикателство, така че спешно се нуждаем от инструменти, които да допринесат за откриване на нови естествени продукти. В рамките на изследването открихме нови съставки чрез активиране на групи "замлъкнали" гени, които досега не бяха проучени."

Малки групи "замлъкнали" гени по-рано бяха активирани посредством технологията CRISPR-Cas9, но по-големи подобни групи бе трудно да бъдат "отключени".

Сега в бактериите били инжектирани фрагменти от взетата за мишена ДНК. Целта била да се привлекат потискащите генната експресия агенти. Методът на учените проработил. "Други използваха подобен подход за терапевтични цели в клетки на бозайници, но ние за пръв показахме, че е възможно да се открият лекарства чрез активиране на "замлъкнали" гени в бактерии", отбеляза Чжао. Резултатите от изследването са публикувани в Nature Chemical Biology.

Неочакван метод удължава живота

Учени от университета в Шефилд, Англия, заключиха, че самките сред птиците стареят по-бавно и са с по-голяма продължителност на живота, ако други самки помагат в отглеждането на потомството им, съобщи Физ.орг.

Прогнозират катастрофално подводно изригване

Геолози от Франция откриха възможна причина за загадъчните сеизмични вълни, които се появиха през ноември м.г. на остров Майот и се разпространиха в целия свят, съобщи Сайънс алърт.