Когато отстранили протеини, които потискат експресията на големи "замлъкнали" гени в бактерии Streptomyces, учени отключили генетичното изграждане на няколко нови молекули, съобщи ЮПИ.

Тъй като бактериите Streptomyces синтезират молекули, използвани в производството на антибиотици и противоракови лекарства, учените се надяват, че изследването им ще доведе до откриване на нови терапевтични агенти.

"Съществуват много неоткрити естествени продукти, които не са експресирани в геномите - заяви експертът по биомолекулярно инженерство Хуеймин Чжао от университета на Илинойс. - Антимикробната резистентност се превърна в глобално предизвикателство, така че спешно се нуждаем от инструменти, които да допринесат за откриване на нови естествени продукти. В рамките на изследването открихме нови съставки чрез активиране на групи "замлъкнали" гени, които досега не бяха проучени."

Малки групи "замлъкнали" гени по-рано бяха активирани посредством технологията CRISPR-Cas9, но по-големи подобни групи бе трудно да бъдат "отключени".

Сега в бактериите били инжектирани фрагменти от взетата за мишена ДНК. Целта била да се привлекат потискащите генната експресия агенти. Методът на учените проработил. "Други използваха подобен подход за терапевтични цели в клетки на бозайници, но ние за пръв показахме, че е възможно да се открият лекарства чрез активиране на "замлъкнали" гени в бактерии", отбеляза Чжао. Резултатите от изследването са публикувани в Nature Chemical Biology.

„Кончето“ и „Лебедът“ от детството на русенци влизат в музея

„Кончето“ и „Лебедът“ от някогашния фризьорски салон на ул. „Петко Д. Петков“ в Русе влизат в музея. Двата въртящи се стола, свързани с детските спомени на много русенци, са извадени от забравата и вече са част от една от експозициите.

Разбиха концепцията на Толстой: Всеки е щастлив по свой начин

Докато за изразяването на отвращение е необходимо само едно изражение на лицето, да се предаде щастие са нужни 17 - свидетелство за многообразието от форми на радост, наслада, удовлетворение, сочи американско изследване.