Бахаров – новият Казанова в БГ киното
8

Бахаров – новият Казанова в БГ киното

Янина Кашева превръща Иван Иванов в първия секссимвол, целувка по сценарий събира Чочо Попйорданов и Йоанна Буковска в живота

Сексът и българското кино – от загадъчна еротика, през ухажването на един джентълмен, до явното желание на съвременния мачо. Или иначе казано, от искрата на Иван Иванов във “Всичко е любов” до настъпателния Захари Бахаров в “Дзифт”. Холивуд прелива от запомнящите се секссцени, превърнали се в еталон за правенето на актьорска любов по света. И ако в това отношение родното кино заема малка част на картата, то имената на замесените би трябвало да са записани с големи букви. Сред тях са великите Катя Паскалева, Чочо Попйорданов, Иван Иванов, Деян Донков, Захари Бахаров, Асен Блатечки, Йоанна Буковска, Параскева Джукелова, Александра Сърчаджиева други, чиито сценични превъплъщения са описани в днешния брой на в-к "Телеграф".

1971 година – “Козият рог”, да, това е онази емблематична лента, в която за първи път се появяват голи тела. Филмът поставя началото на едно течение, което завладява киното и ценителите на изкуството. Макар далеч от желанието за любов сюжетът остава ярка следа в историята - със звука на водата, тежките вдишвания и онова блестящо, ненадминато превъплъщение на незабравимата Ката Паскалева. Сцената с изнасилването предизвиква любопитни дискусии и днес. Осем години по-късно е ред на “Всичко е любов”. Онези откраднати целувки, които определиха за революция в тогавашното закостеняло кино. Горещите сцени на Иван Иванов и Янина Кашева превръщат актьора в секссимвол.

Пресъздадената еротика го праща право в устата на лъва или иначе казано под острието на строгата по времето кинокритика.

Въпреки това до днес той е любимец на дамите, имали удоволствието да се насладят на безгрешната му игра.

“Изпепеляване” – сюжет, който оживява на екран през 2004 г. Главни действащи лица са Параскева Джукелова и Деян Донков, а ролите им предизвикват оживени разговори, контрастни мнения и дори спорове. Част от заинтригуваните определят филма като един от най-успешните, за други той е “тържество на българската кинопосредственост”. В повечето пъти резултатът провокира одобрение. „Принципно съм съгласен, че режисьорът трябва да води, обаче в случая аз дадох предложенията. Питах горе-долу как се движи камерата и тъй като моят герой е военен, реших, че ще извия ръцете на Параскева така, както военните го правят, когато слагат белезници. Така я поставях в беззащитно положение“, коментира преди преди време Деян Донков.

Истинска трудност е да се даде пример за секссцена със Захари Бахаров – не защото няма, а защото са толкова много и толкова добре изиграни, че подборът изисква време и кино грамотност. Ако фокусът падне върху „Love.net“ - то сцените с Койна Русева и Диляна Попова определено могат да бъдат превърнати в любопитна тема – как са заснети, трудно ли е било и всъщност до къде се е простирало притеснението на Бахаров. Е, истината, макар и разочароваща е – че той притеснения няма. Обикновено Бахаров се слива с образа си и това личи добре от серийните продукции, най-хитовата от които „Под прикритие“. Дори там тънката еротика или желанието за просто секс са до такава степен изпипани, все едно репетирани с години. В ролята на негова партньорка влиза Йоанна Темелкова. Тя не се разсъблича толкова, колкото красивата Попова, която не остава нищо на въображението в лентата от 2011 година, но въпреки това успява да пресъздаде усещането за привличане. Може да го потвърди и певицата Миленита, с която играеше в кримката на БНТ. Не искаме да лепим етикет – Бахаров – топ любовник в БГ киното, но талантът си е талант и от него не можеш да избягаш. А този на Захари очевидно е в изобилие. „Дзифт“ - черно-белият филм, където в страстната сцена му помага манекенката Таня Илиева. „Не, не ме беше страх ни най-малко. Даже в сцената, когато трябваше да претичам гола по коридора, ме напуши смях. Признавам си, че не разбирах нищо от сценарий и не можех да преценя доколко съм се справила, другите актьори разбираха по-ясно от мен тези неща и затова повече се притесняваха за образа си. Аз пък имах по-скоро интуитивно усещане за нещата и се доверих изцяло на вътрешното си чувство“, казва тя. Любопитно е, че Захари подхожда внимателно, тъй като жената на Руши Видинлиев, която е непрофесионална актриса, всъщност има ключова роля. „Получи ни се партньорството, защото имаше химия. Тя е много интуитивна и свежа. Но бруталните хардсцени ни дойдоха в повече и на двамата. То не бяха едни дълги, дълги сцени, въобще не бяха дубли, направо снимахме с часове“, коментира в миналото театралната и филмова звезда.

Говорейки за мъжете секссимволи, няма как да не споменем Асен Блатечки, а връщайки лентата то една сцена бие на очи – тази със Александра Сърчаджиева в „Шивачки“. Овациите обраха Елен Колева и Виолета Марковска, но сексът между Асен, наричан често лошо момче, и тв водещата не остана по-назад. Той пък е от малкото, които са имали късмета да правят любов на снимки и любов в живота с една и съща жена. „Моята еротична сцена е в „Стъклен дом“, където с Асен Блатечки се търкаляме в леглото.

Оставих се той да ме води, въпреки че по сценарий аз трябваше да съм по-агресивната.

Но той си е по-опитен, мъжкар е по принцип и е страхотен актьор, така че нямаше никакъв проблем. Режисьорът по-скоро описва онова, което цели да се предизвика като емоция, и се занимава с разположението на камерата. Но това е въпрос и на инстинкт. Тоест не може някой да ти каже погледни така, направи това, вдигни си ръката...“, казва и възлюбената му Диляна Попова преди години.

Непрежалимият Чочо Попйорданов и Йоанна Буковска – другата красива приказка, която негово величество зрителя оценява високо, и то заслужено. Голите сцени на 43-годишната актриса я правят звезда. Изумително остава не само че успява да вдигне летвата толкова високо, а че до ден днешен тя винаги е перфектна. „Българските режисьори ужасно се притесняват. Така беше и с Иван Андонов в „Дунав мост“, и с Дочо Боджаков в „Моето мъничко нищо“. Като в училище е малко положението. Обикновено ми казват: „Хайде, ти си знаеш!“ и аз си се уговарям с партньора какво точно правим. Новите режисьори според мен са по-отворени. Забелязах го сега, когато снимах в сериала „Под прикритие“ с Митовски, Гочев и Божинов“, откровена е Буковска преди години. Българската романтична драма „Тилт“, където главни действащи лица са Радина Кърджилова и Явор Бахаров, се нарежда също нагоре в класацията за страстни БГ продукции.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.