Японската компания Toyota започна тестове на автономно шофиране по обществената пътна мрежа в Европа. След успешно проведените симулации и изпитания на затворени трасета, Toyota започва изпитания на своите самостоятелно разработени системи за автономно шофиране в реална градска среда. Първите тестове са в оживения център на белгийската столица Брюксел. През следващите 13 месеца специално оборудваният седан Lexus LS ще се движи многократно по предварително установен маршрут в сърцето на европейските институции.

В глобален мащаб, изследователският и развоен център на Toyota в Брюксел, изпълнява ролята на регионален експертен център в областта на компютърната симулация, в който специалистите обучават компютрите да виждат и да разбират заобикалящата ги среда. Крайната цел на Toyota е свеждането на жертвите от пътнотранспортни произшествия до нула, a основната цел на този пилотен проект е да изследва сложното и непредвидимо човешко поведение и неговото въздействие върху работата на автономната система за шофиране. Адекватната реакция от страна на системата за сложността на градската среда и пъстротата на населението на град като Брюксел е от ключово значение за разбирането на човешкото поведение. След успешно проведените изпитания по обществената пътна мрежа в Япония и САЩ, сега към съзнанието на автомобила ще се добави и разбирането на европейските условия на движение.

Изпитателният Lexus LS е обикновен сериен автомобил, който ще се движи по нормалната общодостъпна пътна мрежа. Единствената разлика при него е монтираният на покрива сензорен модул, включващ радарни датчици, видеокамери и система за позициониране с висока точност. Зад волана на автомобила ще седи човек, отговорен за безопасността, който ще може да се намеси и да поеме управлението от системата за автономно движение по всяко време. Той ще бъде придружен и от оператор, който ще наблюдава действието на цялата система.

Toyota пристъпва към използване на този изследователски автомобил по обществената пътна мрежа след месеци на задълбочена подготовка на превозното средство, включваща техническа хомологация на системата за автономно движение, обучение на водачите, анализ на маршрута и взаимодействие с местните власти за придобиване на необходимите нормативни разрешения и одобрения. Тази изследователска програма е свързана с глобалната визия на Toyota за създаване на безопасност и все по-добра мобилност за всеки. Toyota разглежда взаимодействието между водача и превозното средство като добре синхронизирана работа в екип – специфичен подход към мобилността на бъдещето, наречен „Концепция за мобилно партньорство”.

С цел създаване на все по-достъпни и безопасни решения за мобилност, Toyota работи паралелно върху разработката на два модела за автономно движение – „Бодигард” и „Шофьор”. Разработвайки тези върхови технологични решения, Toyota се стреми да популяризира и да осигури широк достъп до съвременни решения за безопасност в своята продуктова гама. Toyota оборудва всички свои нови автомобили с модерни високотехнологични системи за асистенция на водача, познати като Toyota Safety Sense и Lexus Safety System+.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.