Масово терминалите за самообслужване, от които шофьорите трябва да можгат да си купят предпочитаната от тях електронна винетка, остават без хартия в дните преди почивните дни.

Така шофьорите купуват т. нар. „въздушни стикери“ без доказателство, че са ги платили, показа проверка на „Монитор“.


Едва във всяка трета голяма бензиностанция

може да се плати пътната такса. За удобство на шофьорите машините оперират на 8 езика - български, английски, немски, гръцки, румънски, сръбски, турски и руски, но има грешки с превода. Вариантите на чуждите езици са по-кратки от българския.

Все още не може да се прочетат и общите условия, които от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ни карат да се съгласим, преди да получим заветната разписка. Но хартия масово няма в автоматите, съобщава на английски системата. Така водачите остават без разписка.

Опцията за известяване по електронен път също не работи коректно. При опит шофьорите да получат документа на електронната си поща системата съобщава, че е изпратила съобщението. Реално обаче шофьорите не получават нищо на мейлите си въпреки няколко последователни опита от терминалите за самообслужване.

Автоматите приемат плащане с дебитни или кредитни карти, което е удобство за водачите. Картоиздателите са разрешили безконтактните плащания, които навлизат все повече в ежедневието ни, да бъдат без въвеждат ПИН код за транзакции до 25 лева.


От пътната агенция обаче задължават картодържателите


без значение каква карта използват да въвеждат кода си при плащане на винетки под тази стойност. От терминалите за самообслужване най-често се купуват уикенд или седмична винетка на цена съответно 10 и 15 лева. Припомняме, че през 2017 г. (последната актуална статистика към момента) броят на активните потребители с безконтактни карти в България достигна 54%, което е увеличение с 22% за една година. Методът на безконтактни плащания в България най-често се използва в супермаркети и хипермаркети (77%), в търговските вериги (68%), в бензиностанциите (41%) и в ресторанти/кафенета/заведения за бързо хранене (21%). Именно заради увеличеното използване на безконтактни плащания един от двата най-големи картоиздатели обяви още миналата година, че от лимитът за верификация за подобни плащания в България ще бъде повишен от 25 на 50 лева.

Освен неуредиците с електронната система,

на инвалидите им се налага чакат над час в социалното

за да подадат заявление за е-винетка, оплакаха са читатели на „Монитор“. Малко служители, липса на организация и недостатъчна информация са най-честите причини за опашките пред гишетата на дирекциите „Социално подпомагане“.

През миналата година АПИ е предоставила безплатно 231 371 броя годишни винетки за леки автомобили на стойност 22,4 млн. лева, стана ясно от отговор на регионалният министър Петя Аврамова на депутатски въпрос.

Правоимащи са хората с 50 и над 50 на сто намалена работоспособност или вид и степен на увреждане и лица или семейства, отглеждащи деца с трайни увреждания до 18-годишна възраст и до завършване на средно образование, но не по-късно от 20-годишна възраст. Тези групи хора имат право да получат безплатно една годишна винетна такса за един собствен или съпружеска имуществена общност лек автомобил с обем на двигателя до 2000 куб. см и мощност до 117,64 kW (160 к. с.).

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Започват тестовете на тол системата

От днес започват тестовете на тол системата. Системата за електронно събиране на пътни такси на база изминато разстояние – тол, за пътните превозни средства с тегло над 3,5 тона, е в пълна готовност да започнат тестовете й.

Защо закъсняват полетите от и до България

Основните причини за закъсненията на полети от и до българските летища са заради ограничения по трасето, свързани с капацитета на управление на въздушния трафик и лоши метеорологични условия. Това показват резултатите от проверката на ”Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА), разпоредена от министърът на транспорта Росен Желязков, във връзка зачестилите закъснения.