След въвеждането на тол системата у нас глобите за претоварени камиони ще се издават автоматично, без да е необходимо спиране на автомобила. Камери и лазерни скенери на новите рамки в синхрон с интегрираните в пътната повърхност сензори ще ловят нарушителите по време на шофиране.

Това стана ясно от отговор на Агенция „Пътна инфраструктура“ на въпроси на „Монитор“ за бъдещото интегриране на новата система. Стационарните контролни точки (рамки), които в момента се изграждат по пътищата, са оборудвани с камери, класифициращи 8+1 класа пътни превозни средства, с

лазерни скенери за детайлна класификация на превозните средства

и със сензори за измерване на теглото в движение, което помага за определяне на натоварването на всяка ос на пътното превозно средство с тегло над 3,5 тона. Затова информацията, генерирана от камерите, е полезна не само за нуждите на таксуването, но също и за контрол на претоварването на превозните средства, за движението на извънгабаритни товари, както и за контрол на трафика и движението на стоки и товари, поясняват от пътната агенция. Генерираната информация за преминаването на дадено превозно средство може да бъде обработвана и с цел

измерване на средна скорост на движение

В момента се обсъжда разработването на методика за метрологично сертифициране на изходната информация от видеозаснемането, която Националното тол управление да подава към МВР и други заинтересовани институции, за да може тези данни да се използват за целите на санкционирането, уточниха от АПИ.

Системата вече работи в много европейски държави, като определя размера на превозното средство и натоварването на осите. Освен това камерите регистрират регистрационния номер, страната на произход на превозното средство, броя на осите и категорията на превозното средство. На фона на тези данни се определя и размерът на глобата в случай на претоварване.

За какво още ще се ползва тол системата

В момента е-системата за таксуване на база време и на база изминато разстояние е в процес на интеграция с Агенция “Митници”, с МВР, с Националната агенция по приходите и с Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация”. Интеграцията с Агенция “Митници” е обвързана с произтичащите задължения на агенцията съгласно Закона за движение по пътищата. Агенция “Митници” е контролиращ и правоприлагащ орган по отношение на пътните такси. С МВР е на две нива – на първо място обмен на данни за собственика на пътното превозно средство без платена пътна такса с цел санкциониране, когато нарушителят не може да бъде глобен на място. Второто ниво е обмен на информация за текущите нарушения с цел контрол и правоприлагане от страна на МВР. Интеграцията с НАП цели да бъдат обменяни данни за претоварени пътни превозни средства и за влезли в сила и подлежащи на принудително събиране наказателни постановления, издадени от наказващия орган Агенция “Пътна инфраструктура”. С Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” интеграцията е обвързана с проверка от тяхна страна на влезли в сила, но неплатени глоби (наказателни постановления). От гледна точка на правоприлагането и контрола за платени пътни такси интеграцията с Агенция “Митници” вече е готова. Митническите служители правоприлагат на граничните контролнопропускателни пунктове.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Хакери ударили системата за електронните винетки (ОБНОВЕНА)

Хакерска атака е извършена снощи по системата за електронните винетки, съобщи зам.- министърът на регионалното министерство Николай Нанков по време на инспекцията на премиера Бойко Борисов на магистралата до Сърбия. Електронни стикери в момента може да се купят само от сайта bgtoll.bg, от мобилното приложение BGTOLL, от терминалите за самотаксуване и на гишетата по основните гранични контролно-пропускателни пунктове.

Около 120 000 лева ще струва на Русе още 24 км път без винетка

Преместването на знак "винетка" означава, че ангажиментът по поддържането на участъците ще се прехвърли от агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ върху община Русе. Това каза директорът на общинската дирекция "Екология и транспорт" в Русе Георги Игнатов по повод на постъпилите сигнали на граждани от русенския кваратал "ДЗС" и от вилна зона, че се налага да закупуват винетка, за да стигат до там.

Камерите на тола ще снимат и за превишена скорост

Камерите на тол системата ще подпомагат работата и на Министерството на вътрешните работи и Агенция „Митници“. Това ще стане чрез свързване на системите на двете ведомства с тази на Агенция „Пътна инфраструктура“.