След въвеждането на тол системата у нас глобите за претоварени камиони ще се издават автоматично, без да е необходимо спиране на автомобила. Камери и лазерни скенери на новите рамки в синхрон с интегрираните в пътната повърхност сензори ще ловят нарушителите по време на шофиране.

Това стана ясно от отговор на Агенция „Пътна инфраструктура“ на въпроси на „Монитор“ за бъдещото интегриране на новата система. Стационарните контролни точки (рамки), които в момента се изграждат по пътищата, са оборудвани с камери, класифициращи 8+1 класа пътни превозни средства, с

лазерни скенери за детайлна класификация на превозните средства

и със сензори за измерване на теглото в движение, което помага за определяне на натоварването на всяка ос на пътното превозно средство с тегло над 3,5 тона. Затова информацията, генерирана от камерите, е полезна не само за нуждите на таксуването, но също и за контрол на претоварването на превозните средства, за движението на извънгабаритни товари, както и за контрол на трафика и движението на стоки и товари, поясняват от пътната агенция. Генерираната информация за преминаването на дадено превозно средство може да бъде обработвана и с цел

измерване на средна скорост на движение

В момента се обсъжда разработването на методика за метрологично сертифициране на изходната информация от видеозаснемането, която Националното тол управление да подава към МВР и други заинтересовани институции, за да може тези данни да се използват за целите на санкционирането, уточниха от АПИ.

Системата вече работи в много европейски държави, като определя размера на превозното средство и натоварването на осите. Освен това камерите регистрират регистрационния номер, страната на произход на превозното средство, броя на осите и категорията на превозното средство. На фона на тези данни се определя и размерът на глобата в случай на претоварване.

За какво още ще се ползва тол системата

В момента е-системата за таксуване на база време и на база изминато разстояние е в процес на интеграция с Агенция “Митници”, с МВР, с Националната агенция по приходите и с Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация”. Интеграцията с Агенция “Митници” е обвързана с произтичащите задължения на агенцията съгласно Закона за движение по пътищата. Агенция “Митници” е контролиращ и правоприлагащ орган по отношение на пътните такси. С МВР е на две нива – на първо място обмен на данни за собственика на пътното превозно средство без платена пътна такса с цел санкциониране, когато нарушителят не може да бъде глобен на място. Второто ниво е обмен на информация за текущите нарушения с цел контрол и правоприлагане от страна на МВР. Интеграцията с НАП цели да бъдат обменяни данни за претоварени пътни превозни средства и за влезли в сила и подлежащи на принудително събиране наказателни постановления, издадени от наказващия орган Агенция “Пътна инфраструктура”. С Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” интеграцията е обвързана с проверка от тяхна страна на влезли в сила, но неплатени глоби (наказателни постановления). От гледна точка на правоприлагането и контрола за платени пътни такси интеграцията с Агенция “Митници” вече е готова. Митническите служители правоприлагат на граничните контролнопропускателни пунктове.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

БДЖ ще вози с 20 минути по-бързо

В конкуренция с рейсовете железниците ще возят до шест града с 20 минути по-бързо. От средата на декември, когато влиза в сила новият график за движение, пътниците ще стигат ускорено до Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Благоевград и Горна Оряховица.

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов, показва статистиката на автопарка в България. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4, 5 и 6. Безспорно най-добрата алтернатива на тази крайно негативна тенденция остават електромобилите, отбелязаха вносители и производители на коли на Международния автомобилен салон София 2019.

Петте най-евтини модела на автосалона в София

Столичният автосалон отвори врати в петък. Представяме ви по 5 предложения в най-достъпния клас:

Citroen C3 (19 770 лв.)

Малкият хечбек се представя отлично на пазара след излизането си, като на автосалона в София се предлага специална версия на тази атрактивна цена.