С една трета са намалели курсовете на междуградските превозвачи след спирането на свободното движение между областните градове. Браншът се оплаква, че в условията на ограничения заради разпространението на коронавируса, се налага да вози по едва няколко пътника, а в същото време имат високи разходи и ниски приходи. Затова иска превозвачите искат да преустановят всякакви превози между градове, докато заразата не бъде овладяна.

Пред „Монитор“ шефът на Камарата на автобусните превозвачи Васил Пиронков обясни, че броят на превозините пътници е намалял с над 90 на сто. В писмо до Министерски съвет и транспортното министерство превозвачите обясняват, че след спирането на международните курсове в извънредната ситуация, изпълнението на договорите за междуградски договор е изключително трудно.

„Генерираме огромни загуби заради направените разходи във време, когато пътниците трябва да са по къщите си. Ние подкрепяме мерките, но искаме подкрепа за бранша“, коментира Пиронков.

Превозвачите искат намаляване на задълженията им по сключените договори за изпълнене на маршрутните разписания с оглед на малкия пътнокопоток. В писмото си посочват, че ако продължат да изпълняват заложените курсове искат да бъдат компенсирани като бъдат освободени от заплащане на пътни такси, разсрочване на осигуровките, както и подпомагане с горива и масла от натрупаните резерви.

Междувременно от Българска търговско-промишлена палата (БТТП) се обяви за създаването на зелен коридор за международните превози. Бизнесът поиска от държавата да подсили граничните контролно-пропускателни пунктове за облекчаване на товарния трафик. „Включването на армията ще бъде навременна мярка. очевидно има освободен капацитет, да има километрични опашки от ТИР-ове“, смятат работодателите.

Паралелно с това на правителствено ниво е наложително да се предприемат стъпки за ускоряване преминаването на границите с други държави от наши транспортни средства, осъществяващи експорт на българска продукция за намаляване на негативните ефекти от извънредната ситуация. „С това ще си осигурим силна позиция по отношение на другите държави, които също създават пречки и забавяния на границите“, смята бизнесът.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новаков: Разчитаме Еврокомисията да спре пакета „Мобилност“

Европейската комисия заяви, че ако пакет „Мобилност” бъде приет в настоящия му вид, тя ще го измени, преди да е влязъл в сила, за да обезсили новите правила за превозвачите, коментира по Нова телевизия евродепутатът Андрей Новаков. 

Искаме от Брюксел финансова подкрепа за транспортния сектор

Транспортният сектор изпитва спешна нужда от европейски финансови инструменти, които да гарантират бързото възстановяване на компаниите, засегнати от мерките срещу COVID-19. Това се казва в писмо, изпратено от  министър Росен Желязков до европейския комисар по транспорта Адина Валеан, съобщиха от ресорното министерство.

Съветът на ЕС одобри на първо четене пакета "Мобилност" (ОБНОВЕНА)

Съветът на ЕС е приел днес на първо четене промените в правилата за товарните превози. Новите правила ще подобрят условията на труд на водачите, ще въведат изисквания за командироването на международни водачи и ще обновят разпоредбите за достъпа до пазара на товарни автомобилни превози.