Автобус на Mercedes-Benz тръгна на ток
15

Автобус на Mercedes-Benz тръгна на ток

Изцяло новият електрически eCitaro G вози пътниците в града без вредни емисии

Германският концерн Mercedes-Benz представи новите си разработки в автобусния сегмент, които са съсредоточени върху екологичната съвместимост, безопасността, икономическата ефективност и комфорта. Новият изцяло електрически съчленен автобус Mercedes-Benz eCitaro G е оборудван с нови революционни технологии с вградени акумулаторни батерии с твърд електролитен пълнител, което доказва позицията на компанията като лидер в технологиите за изцяло електрически автобуси.

Благодарение на задвижването на ток, изцяло новият електрически автобус eCitaro G вози пътниците без никакви вредни емисии. Новият 18-метров автобус е идеален за превози в задръствания по маршрути с голям брой пътници и е важен фактор за подобряване на качеството на живот в градове. Автобусът може да бъде оборудван с иновативни акумулатори с твърд електролитен пълнител.

С тази нова концепция на батериите Mercedes-Benz повежда технологичното развитие не само в сегмента на автобусите, но и в автомобилостроенето в световен мащаб. Както съчлененият автобус eCitaro G, така и единичният автобус eCitaro отговарят на индивидуалните изисквания на транспортните компании, като улесняват преминаването към електрическа мобилност.

Стандартните батерии в eCitaro G и eCitaro се зареждат с постоянен ток чрез заряден конектор със заряден изход до 150 кВт. Конекторът се намира от дясната страна над свода на предния мост. През идната пролет ще се предлагат и още няколко позиции на контактните точки за зареждане от лявата страна и в задната част на автобуса.

Новият eCitaro G е първият градски автобус в световен мащаб, който е оборудван с акумулатори с твърд електролитен пълнител. Този тип батерии имат много висока енергийна плътност – около 25% по-голяма от новата генерация на традиционните литиево-йонни батерии с течен електролит. Новата технология на батерията с енергиен капацитет 441 кВтч всяка е налична както за съчленен автобус, така и за единичен.

Това осигурява на eCitaro G пробег до 220 км при благоприятни условия със средна скорост, топография и натоварване при стандартни климатични условия. През зимата с включено отоплението eCitaro G покрива впечатляващия автономен пробег от 170 км. Друго предимство на батериите с твърд електролитен пълнител е дългият им експлоатационен живот.

С тази технология автобусите еCitaro и eCitaro G получават гаранция до 10 години или енергийна производителност до 280 мегаватчаса на комплект батерии. Поради различните си характеристики градските автобуси с твърдотелни батерии покриват различни приложения от тези с литиево-йонните батерии, използвани до този момент. Компанията Mercedes-Benz ще предложи на транспортните оператори избор от двата автобуса eCitaro G и eCitaro, които ще бъдат достъпни с опция за твърдотелни батерии или по-мощни батерии.

Освен новия съчленен автобус eCitaro G, компанията Mercedes-Benz представи и новия междуградски автобус Intouro. Изцяло новият Mercedes-Benz Intouro вдига високо летвата при автобусите за междуградски и екскурзионен транспорт. Intouro се характеризира с голям набор от приложения - от училищен до практичен автобус с багажно отделение, от автобус за превоз на служители до такъв, подходящ за екскурзии през уикенда.

Новият модел разполага с максимална гъвкавост и икономическа ефективност, най-високи нива на функционалност, комфорт и удобство, съобразени с конкретна област на приложение и гарантирани от новаторски асистиращи системи.

Като чистокръвен Mercedes-Benz, новият Intouro предлага ниво на безопасност без аналог в сегмента си. Това е първият автобус, който включва уникалната система за аварийно спиране Active Brake Assist 5 (ABA 5). За първи път системата работи в комбинация с радар и камера. Тя може автоматично да задейства спирачната система, за да избегне неподвижно или движещо се препятствие.

Като първата общодостъпна система за аварийно спиране за автобуси, ABA 5 може да извърши и автоматизирана спирачна маневра с пълно спиране, за избягване на преминаващи пешеходци. Функцията Sideguard Assist в новия Intouro пък ще подпомага водача главно при завои в градска среда и ще осигурява ефективна защита на по-уязвимите участници в движението, като пешеходци и велосипедисти.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.