0

Г ерманският концерн Mercedes-Benz представи новите си разработки в автобусния сегмент, които са съсредоточени върху екологичната съвместимост, безопасността, икономическата ефективност и комфорта. Новият изцяло електрически съчленен автобус Mercedes-Benz eCitaro G е оборудван с нови революционни технологии с вградени акумулаторни батерии с твърд електролитен пълнител, което доказва позицията на компанията като лидер в технологиите за изцяло електрически автобуси.

Германският концерн Mercedes-Benz представи новите си разработки в автобусния сегмент, които са съсредоточени върху екологичната съвместимост, безопасността, икономическата ефективност и комфорта. Новият изцяло електрически съчленен автобус Mercedes-Benz eCitaro G е оборудван с нови революционни технологии с вградени акумулаторни батерии с твърд електролитен пълнител, което доказва позицията на компанията като лидер в технологиите за изцяло електрически автобуси.

Благодарение на задвижването на ток, изцяло новият електрически автобус eCitaro G вози пътниците без никакви вредни емисии. Новият 18-метров автобус е идеален за превози в задръствания по маршрути с голям брой пътници и е важен фактор за подобряване на качеството на живот в градове. Автобусът може да бъде оборудван с иновативни акумулатори с твърд електролитен пълнител.

С тази нова концепция на батериите Mercedes-Benz повежда технологичното развитие не само в сегмента на автобусите, но и в автомобилостроенето в световен мащаб. Както съчлененият автобус eCitaro G, така и единичният автобус eCitaro отговарят на индивидуалните изисквания на транспортните компании, като улесняват преминаването към електрическа мобилност.

Стандартните батерии в eCitaro G и eCitaro се зареждат с постоянен ток чрез заряден конектор със заряден изход до 150 кВт. Конекторът се намира от дясната страна над свода на предния мост. През идната пролет ще се предлагат и още няколко позиции на контактните точки за зареждане от лявата страна и в задната част на автобуса.

Новият eCitaro G е първият градски автобус в световен мащаб, който е оборудван с акумулатори с твърд електролитен пълнител. Този тип батерии имат много висока енергийна плътност – около 25% по-голяма от новата генерация на традиционните литиево-йонни батерии с течен електролит. Новата технология на батерията с енергиен капацитет 441 кВтч всяка е налична както за съчленен автобус, така и за единичен.

Това осигурява на eCitaro G пробег до 220 км при благоприятни условия със средна скорост, топография и натоварване при стандартни климатични условия. През зимата с включено отоплението eCitaro G покрива впечатляващия автономен пробег от 170 км. Друго предимство на батериите с твърд електролитен пълнител е дългият им експлоатационен живот.

С тази технология автобусите еCitaro и eCitaro G получават гаранция до 10 години или енергийна производителност до 280 мегаватчаса на комплект батерии. Поради различните си характеристики градските автобуси с твърдотелни батерии покриват различни приложения от тези с литиево-йонните батерии, използвани до този момент. Компанията Mercedes-Benz ще предложи на транспортните оператори избор от двата автобуса eCitaro G и eCitaro, които ще бъдат достъпни с опция за твърдотелни батерии или по-мощни батерии.

Освен новия съчленен автобус eCitaro G, компанията Mercedes-Benz представи и новия междуградски автобус Intouro. Изцяло новият Mercedes-Benz Intouro вдига високо летвата при автобусите за междуградски и екскурзионен транспорт. Intouro се характеризира с голям набор от приложения - от училищен до практичен автобус с багажно отделение, от автобус за превоз на служители до такъв, подходящ за екскурзии през уикенда.

Новият модел разполага с максимална гъвкавост и икономическа ефективност, най-високи нива на функционалност, комфорт и удобство, съобразени с конкретна област на приложение и гарантирани от новаторски асистиращи системи.

Като чистокръвен Mercedes-Benz, новият Intouro предлага ниво на безопасност без аналог в сегмента си. Това е първият автобус, който включва уникалната система за аварийно спиране Active Brake Assist 5 (ABA 5). За първи път системата работи в комбинация с радар и камера. Тя може автоматично да задейства спирачната система, за да избегне неподвижно или движещо се препятствие.

Като първата общодостъпна система за аварийно спиране за автобуси, ABA 5 може да извърши и автоматизирана спирачна маневра с пълно спиране, за избягване на преминаващи пешеходци. Функцията Sideguard Assist в новия Intouro пък ще подпомага водача главно при завои в градска среда и ще осигурява ефективна защита на по-уязвимите участници в движението, като пешеходци и велосипедисти.