Новата система за таксуване на тежкотоварните превози ще стартира тестово на 16 август. На този етап е планирано 50% от републиканската пътна мрежа, което е 10 800 км, да бъде включена в обхвата на тол системата. Това обяви пред журналисти в Ямбол регионалният министър Петя Аврамова.

Коментарът на Аврамова е в отговор на недоволството на транспортния бранш, който се обяви срещу планираните нови тарифи за превоз. След разговори с Агенция „Пътна инфраструктура“ превозвачите са предупредили, че не приемат тол таксите и са готови на протестни действия, стана ясно по-рано днес.

„Ще продължим да търсим възможност за конструктивен диалог с всички превозвачи във връзка с тол системата, която ще заработи в тестови режим от 16 август, защото смятаме, че тази реформа трябва да бъде въведена в България“, коментира Авромова, цитирана от ведомственият пресцентър.

По думите й

67% от българските граждани подкрепят въвеждането й

защото в момента 2/3 от пътните такси за ремонт и пътно поддържане се събират от винетките за леки автомобили. Останалата 1/3 е от тежкотоварния трафик, който всъщност руши българските пътища. „Над 90% от въпросите, които ми задават хората във всички населени места, в които се срещам с тях, са за пътища. Всички искаме да караме по хубави пътища“. Според нея с темата е възможно да се спекулира по чисто политически причини.

Част от републиканската пътна мрежа ще бъде с нулева ставка

което означава, че няма да се събират пътни такси, защото участъците не са в добро експлоатационно състояние, смята Аврамова. Останалите 10 000 км републикански пътища ще бъдат без тол такса, както и още 20 000 км общински пътища, за които не се изисква такава.

Никой от превозвачите в момента не може да даде точна справка за това колко пари ще плати при един курс на негов тежкотоварен автомобил през България, тъй като ние все още

не сме представили актуалната пътна карта с платени отсечки

коментира още Аврамова и добави, че всички сметки за един курс при това положение са некоректни.

Тя съобщи още, че на 2 април е направена техническа свързаност между тол системата и системата на Агенция „Митници“ и  в момента тече синхронизиране на базата данни. Изгражда се и връзка със системата на МВР, където изискванията за сигурност налагат по-сложни процедури, но като техническо изпълнение и свързаност ще имаме готовност да въведем тол системата. Разчитаме на конструктивен диалог, в който да намерим най-вярното решение за България.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

До края на 2020-а: Първите зарядни станции за водород пристигат в България

До края на 2020 г. в България трябва да бъдат изградени първите станции за зареждане на автомобили с водород. Това предвижда проект на Наредба за условията и реда за проектиране, изграждане, въвеждане в експлоатация и контрол на станции за зареждане на автомобили, задвижвани с водород. Проектонаредбата е разработена от от експерти на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, съвместно с Министерството на вътрешните работи, Министерството на околната среда и водите, Министерството на икономиката и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

БДЖ пуска парен локомотив за Деня на Независимостта

БДЖ организира още едно празнично атракционно пътуване за своите клиенти. Този път повод е Денят на Независимостта, който ще отбележим на 22 септември. Влакът ще се движи по маршрута София-Черепиш-София.

Въвеждат нови знаци за задръстване и катастрофи

Осем нови пътни знака ще повишават пътната безопасност и ще помагат на водачите с информация. Въвеждането им ще указва наличието на задръствания, намалена видимост, настъпило произшествие на пътя, зарядни станции за електромобили и станции за зареждане на автомобили с водород.