„Всички бяхте свидетели на гнева на премиера. Упрекът към АПИ е заради скъсаната комуникация с населените места“. Това заяви регионалният министър Петя Аврамова в ефира на Нова телевизия във връзка ескалиралото напрежение в населените места около София заради пътища, за които се изисква винетна такса.

„Миналата година хората от Нови Искър поискаха да пътуват без винетки.Тогава премиерът каза, че общините, които искат това да стане, трябва да поддържат тези пътища.Няколко общини подадоха заявления за изключването на пътища от винетна такса - Белица, Челопеч, Шумен, Варна. В София преговорите бяха по-дълги. Имаше сформирана работна група. Напрежението ескалира. Споразумение ще има и Столична община ще поеме част от поддръжката на тези пътища“, разясни министър Аврамова.

„Столична община вече показа картата с пътищата, за които ще се включи с поддръжката и така ще бъде променено решението на Министерски съвет за обхвата на пътищата с винетна такса“, обясни още регионалният министър.

„Категорични сме, че Северната тангента няма да бъде освободена от ТОЛ, а само от винетка“, заяви Аврамова.

Министърът внесе яснота и за пътищата в населените места в страната, където също се изисква винетка за движение. Тя обясни, че за общините има два варианта – пътищата да станат общински или да сключат споразумения с АПИ.

„Това са републикански пътища извън урбанизираните участъци, които са извън населените места. В Стара Загора става въпрос за Околовръстен път с транзитен трафик. Там има алтернативни пътища, по които да се движат без винетка. От общината във Варна са подали искане пътят до гробищния парк да бъде без винетна такса. В Шумен имаше искане за един отдалечен квартал, който все пак е част от града. Препоръчано е на кмета да премести табелата на града“.

"Искам да упокоя гражданите, не се подвеждайте от камерите, че ще бъдете глобени. В рамките на населените места, между табелите за начало и край, не се дължи винетна и тол такса. Вътре в населеното място няма да се плащал.“, категорична бе Аврамова.

От думите на министъра стана още ясно, че ТОЛ системата ще заработи от 1 март, като вариантите за пътувана и плащане на ТОЛ таксата са три – с маршрутни карти, с GPS тракери и с бордови устройства.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Бизнесът: Малко фирми искат помощ по схемата 60/40

Бизнесът обезпокоен от факта, че при над 60 000 принудително спрели работа и над 350 000 засегнати от кризата предприятия, при 5 000 души, оставащи без работа всеки ден, едва 228 предприятия искат да се възползват от подкрепата 60/40. 

Кредитна линия на стойност до 240 млрд. евро от Европейския стабилизационен механизъм заради коронавируса

Председателят на Еврогрупата Мариу Сентену заяви, че ще бъде задействана кредитна линия на стойност до 240 милиарда евро чрез Европейския стабилизационен механизъм (ЕСМ), предаде Франс прес, позовавайки се на негово интервю в няколко европейския издания. Линията ще бъде отворена за страни, изпитващи затруднения заради епидемията от коронавирус.