Авиокомпании планират да вложат милиарди в бизнеса с въздушни таксита

Авиокомпании планират да вложат милиарди в бизнеса с въздушни таксита

Летящите таксита се приближават с една крачка по-близо до търговска реализация, след като стартъпи от Великобритания и Бразилия успяха да постигнат пробив по отношение на тяхното приложение в градска сред, докато в Лос Анджелис друга компания представи своя продукт, подкрепен от United Airlines Holdings Inc., пише Bloomberg, цитиран от Investor.bg.

Базираната в Бристол, Англия, "Vertical Aerospace Group" е успяла да си осигури поръчки за около 1000 електрически самолета, излитащи и кацащи вертикално, като общата сума на заявките възлиза на 4 млрд. долара. Сред купувачите личат имената на American Airlines Group Inc. и Virgin Atlantic Airways Ltd.

Отделно, бразилската Embraer SA потвърди, че води преговори за сливане на своето звено, разработващо електрически самолети, в публична компания.

Калифорнийският стартъп Archer Aviation Inc. представи подобен продукт, в който United Airlines е инвестирала 20 млн. долара. Превозвачът ще закупи около 200 летящи автомобила, известни като Maker.

Въпреки че нито един от тези летящи автомобили все още не е сертифициран за търговска употреба, европейският авиационен регулатор очаква одобренията да започнат още през 2024 г.

Авиокомпаниите започват да правят поръчки, виждайки потенциала за развитие на новия бизнес, свързан с градския трафик, докато основната им дейност, транспортът на дълги разстояния, остава помрачен заради пандемията от коронавирус.

„Вярваме, че това е началото на следващата голяма еволюция на градската въздушна мобилност“, смята главният изпълнителен директор на Avolon Holdings Ltd. Домнал Слотъри, която инвестира 15 млн. долара във Vertical Aerospace. „Това вероятно е толкова значимо, колкото ерата на реактивния самолет“, добавя той.

Летящите таксита са проектирани да побират само няколко пътници, като не се различават особено от електрифицирания хеликоптер. Но те са по-тихи, по-гъвкави и не отделят емисии на парникови газове, използвайки множество малки електрически ротори.

Самолетите са проектирани за полети на кратки разстояние с пробег до 160 км, като се очаква да облекчат градския трафик чрез алтернативни въздушни маршрути.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.