Авиокомпании, които искат още повече да намалят разходите си за полет, може скоро да започнат да измерват теглото на пътниците си, преди да ги пуснат на борда. По този начин те ще могат да изчислят точното количество гориво, което ще е необходимо за всеки курс на самолета, съобщава „Сън“, цитиран от „Блиц“.

Нужното количество гориво може да варира значително в зависимост от общото тегло на самолета и превозвания товар. Колкото е по-тежък той, толкова повече са и въглеродните емисии във въздуха.

В момента авиокомпаниите изчисляват нужното количество гориво по доста неточен алгоритъм, който взема предвид средното тегло на пътниците на борда според пола им. Счита се, че максималното тегло на един мъж е 88 кг, 70 на жена и 35 на дете. Тази формула обаче в крайна сметка води до това, че авиокомпаниите често използват повече гориво от необходимото. Това твърди компанията Fuel Matrix, която предлага въвеждане на система с измерването на теглото на пътниците.

Така на полет се изразходва до 1% повече гориво, отколкото в действителност е нужно. Заради допълнителното тегло на самото гориво пък се гори между 0,3% и 0,5% повече гориво. Ако се въведе точното измерване на теглото на пътниците, на година могат да се спестят до 750 млн. паунда от полети по целия свят, твърдят от компанията.

В момента текат разговори между фирмата и няколко британски авиокомпании, предлагащи дълги полети, за това дали системата да бъде внедрена в употреба.

Претеглянето на хората ще се извършва чрез дискретни подложки, отчитащи теглото, и може да се прави, докато пътниците се чекират или когато оставят багажа си на местата за самообслужване на куфарите. Може да бъде правено и когато минават през скенерите на проверката за безопасност.

Представител на компанията обяснява: „Не предлагаме хората да се качват на кантари, но летищата биха могли да се снабдят с подложки за тегло в зоната за оставяне на багажа пред всеки екран“. След като чантата е чекирана, системата може да попита: „Стоите ли върху подложката за тегло?“. Ако пътникът натисне „да“, тогава теглото може да бъде записано и подадено конфиденциално до авиолинията, добавя той.

Още през 2015 г. Узбекистанските авиолинии обявиха, че ще мерят пътниците и ще гонят някои хора с наднормено тегло от натоварените полети или малки самолети, ако лимитът за теглото е превишен. През 2017 г. „Финаир“ пусна подобна програма, която обаче беше доброволна, за да може да се определи точно колко гориво е необходимо на самолета.

Според много мнения в мрежата обаче измерването на теглото на пътниците би било унизително.

„Боинг“ има проблеми с тестовете на новия си модел „777Х“

Въвлеченият в криза със самолетите „737 Макс“ американски авиостроител „Боинг“ се е сблъсква с други технически проблеми, предаде АФП. Този път по време на тестовете на бъдещия си самолет за полети на големи разстояния – „777Х“, които показали недостатъци при херметизацията на машината.

Пробите в средата на миналата седмица са били преустановени и случаят се проучва, а екипът на „Боинг“ се опитва да разбере на какво се дължи проблемът, довел до изтръгване на една от вратите на самолета, което рядкост. Не става ясно дали аномалиите, наблюдавани по време на тестовете, ще доведат до отлагане на първия тестови полет на „777Х“, предвиден за началото на 2020 г.

Самолетите от този модел трябва да транспортират между 400 и 425 пътници и вече са поръчани от осем авиокомпании, сред които и „Емирейтс“. Машината би трябвало да се превърне в конкурент на А350 на „Еърбъс“.

Самолетите на „Боинг“ - „737 Макс“, бяха спрени от полети през март заради две катастрофи с общо 346 жертви за половин година.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Затварят част от магистрала „Тракия“ заради монтиране на тол рамка

Движението в участъка от километър 80+995 до километър 82+260 на магистрала „Тракия“ в посока Бургас ще бъде с ограничения поради оборудване с тол рамка, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Пуснаха споделени скутери в София

И споделени скутери се предлагат вече в София. След навлизането на електрическите тротинетки вече са достъпни и споделени скутери, но на бензин.