Българските потребители вече възприеха предимствата, които дава този канал - 24/7 възможност да влязат, да разгледат дори в триизмерен режим, да прочетат подробно ревю и изберат най-подходящото устройство за себе си, коментира тенденциите в онлайн пазаруването Августин Миланов, старши мениджър „Дигитален и търговски маркетинг“ във Виваком.

Г-н Миланов, кои са устройствата, които най-често се пазаруват онлайн?

- Клиентът очаква да намери широка гама продукти, които лесно да сравни, да се запознае с техните предимства и да купи. Портфолиото от продукти, което Виваком предлага, покрива както смартфони и таблети така, и все по-търсените иновативни решения - часовници, гривни, смарт решения за дома, електрически тротинетки и много други. Българският клиент много добре разпознава доброто предложение и все по-често наблюдаваме пакетната покупка - услуга с подходящ продукт. Увеличава се броят на покупки от типа смартфон с часовник/гривна; таблет с мобилен интернет и смарт решения за наблюдение на дома и др.

- Електронният ви магазин дава ли възможност за купуване на услуги, освен на устройства?

- За нас като най-големия телеком в България по общи приходи, услугите са винаги на първо място. Стремим се да гарантираме доброто клиентско изживяване, което се състои във високо качество на услугите и коректно обслужване. Предлагам на клиентите си възможността да закупят нов план или преподпишат съществуващия си само с няколко клика. Смятаме, че клиентът трябва да има пълен контрол над услугите си и затова предложихме в последната година осъвременен портал за самообслужване и мобилна апликация My VIVACOM. В нея всеки може в реално време да следи потреблението си, да активира допълнителни услуги, да плати сметката си 24/7, да включи роуминг услуга както и много други полезни опции. Стараем се да изненадваме клиентите си постоянно: ето в декември например го правим като им подаряваме възможността да активират 5000 мегабайта мобилен интернет безплатно през уикендите.

- Мъжете или жените пазаруват онлайн по-често?

- Жените! Разбираемо е. Те имат „радар“ за добрата оферта, а нашият онлайн магазин предлага ежедневно нови и интересни предложения. Дали става въпрос за аксесоар или за най-нов модел смартфон, опитваме се за задоволим всеки вкус с подходящо предложение.

- Какво е съотношението между пазаруването онлайн и във физическите магазини на компанията? Има ли увеличение спрямо миналата година на купените през мрежата устройства?

- Световна тенденция е онлайн каналът да расте. Ние наблюдаваме това на месечна база. Българските потребители вече възприеха предимствата, които дава този канал - 24/7 възможност да влязат, да разгледат дори в триизмерен режим, да прочетат подробно ревю и изберат най-подходящото устройство за себе си. Доставката е безплатна. За клиентите, особено в населени места, в които няма наш магазин, е по-изгодно да направят покупката си онлайн, без да е необходимо да пътуват. Стараем се в рамките на два дни стоката да е при клиента.

- Какви са впечатленията ви от Черния петък в България?

- Популярността и очакванията към Черния петък отдавна излязоха извън границите на родината на това събитие. Като резултат мога съвсем ясно да заявя, че надскочи прогнозите ни. Още в първите часове на нашата кампания „Оранжеви дни“ започнаха да се изчерпват предвидените за няколко дни количества. Ние като компания се стараем да оправдаем клиентските очаквания и предложенията, които подготвихме, бяха атрактивни и в различни продуктови категории.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

КРИБ благодари на ДПС за прецизирането на мярката 60/40

КРИБ благодари на ПГ на ДПС за прецизирането на мярката "60 на 40" в съотвестствие с искането на работодателската организация. В писмото до парламентарната група на Движението за права и свободи се казва: "Доволни сме от това прецизиране, тъй като по този начин мярката ще може да заработи много по-ефективно, а също така и по-малките предприятия ще могат да се възползват."

Великобритания отчита 44% спад в регистрациите на нови коли

Броят на регистрациите на нови коли във Великобритания през месец март спада с 44% в сравнение със същия период през миналата година, сочат данни на Дружеството на автомобилните производители и търговци (SMMT).