0

А вангардният художник Георги Георгиев – Jorrras, представя своя проект Hotel във Водната кула на ул. „Галичица“ 21 (Plus 359 Gallery) в столичния квартал „Лозенец“. Изложбата може да бъде разгледана всяка седмица от сряда до неделя от 12 до 19 ч. до 24 април. Куратор е Ирина Баткова.

Авангардният художник Георги Георгиев – Jorrras, представя своя проект Hotel във Водната кула на ул. „Галичица“ 21 (Plus 359 Gallery) в столичния квартал „Лозенец“. Изложбата може да бъде разгледана всяка седмица от сряда до неделя от 12 до 19 ч. до 24 април. Куратор е Ирина Баткова.

По време на дългогодишните си изследвания върху строежа на образа Георги Георгиев – Jorrras превръща работата върху един визуален обект в ритуал. При подготовката на изложбите си той влиза в режим на живот, осигуряващ определен тип медитация върху съдържанието на всяка работа – тя води до решенията какви материали да използва, каква интервенция да приложи към тях, както и кога да сложи край на всеки работен цикъл.

Хотелът е неутрално пространство за временно пребиваване – то не е детайл от конкретна лична история, а е хранилище на хиляди лични истории, свързани с хората, живели в него. Това е място с интериор, измислен и аранжиран от някой друг, с мобилни персонални притежания, които идват и си отиват заедно с наемателите. Хотелът е музей на отпечатъците, които хората оставят във всекидневието си – материални следи от емоции, преживявания, лични ритуали, забравени вещи, миризми, случайно надраскани скици на невъзможни места. Дори след като хотелските стаи са готови за следващия обитател, един внимателен преглед ще открие знаци от чужда история. Колекцията от тези знаци сама по себе си представлява една глобална човешка история. Заставайки в хотелската стая, всеки се нуждае от неопределено време за адаптация, създава си нови навици, съобразени с архитектура, с която не е свикнал, опитва се да опознае новите миризми, шумове, осезаемото присъствие на непознати хора в съседство, както и звуците от тяхното ежедневие. Хотелът е гранично състояние на пребиваване на място, в което познатото и непознатото се събират в един флуиден пейзаж, който има безброй различни прочити.

Фокусът на Георги Георгиев – Jorrras в този проект е да визуализира процеса на осмисляне на образа, а крайният резултат са обекти със загатнати скрити значения. Те са маркирани с физически интервенции върху картините – пробиви, отлюспвания, отпечатъци, неочаквано наслояване на боя, издълбани с остри предмети линии… Това проникване под лицето на рисувателната повърхност не цели разрушаване на живописта, а работи като подсъзнателна реакция в търсене на нейната пълнота и завършеност. Изображенията в „Хотел“ са запечатали физическата работа по своето създаване, съчетаваща конструкция и деструкция, за да следват природата на творческия акт в неговата дълбочина.