0

С ъс Stinger корейската компания KIA ясно показа възможностите си да конструира не само премиум автомобили, но и коли със спортен характер. Това е най-динамичният и най-бързият сериен модел на корейците, който дръзва да се изправи срещу такива именити конкуренти като Audi A5 Sportback и BMW Серия 4 Gran Coupe.

Със Stinger корейската компания KIA ясно показа възможностите си да конструира не само премиум автомобили, но и коли със спортен характер. Това е най-динамичният и най-бързият сериен модел на корейците, който дръзва да се изправи срещу такива именити конкуренти като Audi A5 Sportback и BMW Серия 4 Gran Coupe.

Дизайнът на KIA Stinger беше загатнат още през 2011 г. с прототипа KIA GT, а името се появи с концептуалния модел GT4 Stinger през 2014 г., така че пътят от скиците до конвейера беше доста дълъг, но крайният резултат е зашеметяващ.

Още на пръв поглед KIA Stinger изглежда динамично и завладява с изваяния си външен вид. Дизайнът на модела се отличава с ниска и широка каросерия с дълъг преден капак и полегат покрив в задната част, характерен за спортните купета с четири врати. В същото време KIA Stinger е запазила фирмената радиаторната решетка тип „тигров нос”. В задната част на каросерията се разпознават детайли от Optima, а формата на фаровете е впечатляващо оригинална.

Спортният стил на колата е подчертан от големите вертикални отвори за въздух в предната броня, отворите в предния капак и хрилете в предните калници, които отвеждат въздуха от арките на колелата. В задната броня изпъкват двете двойни ауспухови тръби на изпускателната система, интегрирани в солидния дифузьор. Най-мощната версия на Stinger с 370 к.с. се отличава с червени спирачни апарати Brembo, а джантите са 19-инчови.

В спортния и оригинален интериор на KIA Stinger са използвани естествена кожа и алкантара. В помощ на водача има активен круиз контрол, система за избягване на сблъсъци с разпознаване на пешеходци, функция за четене на пътни знаци, предупреждение за автомобили в мъртвите зони на огледалата и при движение на заден ход. Четирите камери за 360-градусов обзор са много полезни при маневриране по тесните улици на големите градове.

На арматурното табло е поставен 8-инчов цветен дисплей, а за перфектния саунд в салона се грижи премиум аудиосистема Harman-Kardon със система за възпроизвеждане на звука Clari-Fi и съраунд QuantumLogic. В салона са инсталирани 15 високоговорителя и субуфери. Интерфейсът на автомобила поддържа приложенията Apple CarPlay и Android Auto за връзка със смартфон.

Благодарение на големите си размери – дължина от 4,83 м, широчина 1,87 м и междуосие 2,91 м, салонът на KIA Stinger е много просторен и в колата удобно могат да пътуват четирима човека. Седалките са комфортни и ергономични.

Седалката на водача се настройва в шест посоки, като стандартно е оборудвана с електрическо регулиране, но с опционалните настройки общият им брой достига 16. Те позволяват промяна на дължината на борда на седалката и интензивността на страничните опори. Багажникът е с обем от 406 литра, а капакът му може да се отвори автоматично, ако го приближите с интелигентния ключ в джоба.

Най-важното нещо, което прави KIA Stinger GT толкова вълнуваща, е скрито под предния капак. Там се намира 3,3-литровият V-образен 6-цилиндров бензинов битурбо двигател V6 3.3 T-GDI с разтърсваща тяга и умопомрачителен звук. С този мотор Stinger не просто върви, а лети, като е готов да ускори бързо по всяко време. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 4,9 секунди.

Двигателят с огромна мощност от 370 к.с. ръмжи заплашително при високи обороти и излъчва увереност. Благодарение на двете турбини моторът впечатлява с тягата си от 510 Нм в широкия диапазон от 1300 до 4500 об/мин. При първоначалния старт буквално се залепям за облегалката, а след това всяко едно ускорение е истинска наслада. Натискайки газта до край, на една самолетна писта, не мога да повярвам колко бързо стрелката на скоростомера достигна 200 км/ч.

Мощният двигател на KIA Stinger е съчетан с 8-степенна автоматична трансмисия. Скоростната кутия превключва скоростите при плавно ускорение и сваля до пет предавки надолу при кикдаун. С такава тяга въобще не е нужно да прибягвам до ръчно превключване. Моторът реагира енергично на газта и се развърта незабавно, когато кутията го държи на високи обороти при по-ниски предавки, съпроводен със засилен рев. Най-мощната KIA Stinger се предлага само със задвижване на четирите колела, което работи напълно в автоматичен режим.

Електрониката сама решава кога да изпрати част от въртящия момент към предните колела. Разпределението на тягата варира в зависимост от условията и може да бъде равен или асиметричен. В същото време двигателят може да бъде доста икономичен. На извънградски пътища разходът варира от 8 до 10 литра на 100 км, а в града консумацията е 15 л/100 км.

За да поддържате скорост от около 100 км/ч, е достатъчно двигателят е роботи при 1500 оборота в минута. Чрез превключвателя Drive Mode Select DMS може да изберете един от петте режима на движение, които променят характера на KIA Stinger от спокоен до агресивен и спортен. Най-приятни за пътуване са режимите Comfort, Eco или Smart.

При последния двигателят, кормилното управление, окачването и задвижването на четирите колела се настройват самостоятелно според условията на шофиране. Дори и в комфортен режим се чувства директното кормилно управление, което по принцип е характерно за автомобили с изразено спортни амбиции. В режимите Sport или Sport + скоростната кутия превключва предавките при по-високи обороти, а кормилното управление става още по-остро.

На пътя KIA Stinger вози стегнато, но не прекалено твърдо, както типичните спортни коли. Отпред окачването е тип McPherson, а отзад е многоточково. В спортен режим амортисьорите се втвърдяват, което прави колата по-стабилна в завои. На пистата, с висока скорост, Stinger се наклонява осезаемо в завоите и лесно може се изплъзне от управлението на водача, така че има какво още да научи от конкурентите си. Шофирайки бързо по обикновените пътища, въобще не е нужно да се напрягате.

Безспорно новата KIA Stinger е наистина вълнуващ автомобил, с който ще са забавлявате при ежедневните маршрути и ще изпитвате удоволствие от шофирането, отправяйки се на дълъг път, благодарение на звука и тягата на мощния 3,3-литров V6 двигател. Това Gran Turismo е лесно за управление, осигурява достатъчно комфорт и разполага с много спомагателни системи и оборудване. Със сигурност ще пожелаете да притежавате Stinger, а цената от 115 500 лева е доста под тази на конкурентите му.

Технически характеристики

KIA Stinger 3.3 T-GDI V6 AWD GT

3,3-литров 6-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

370 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

510 Нм максимален въртящ момент при 1300-4500 об/мин

4,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

270 км/ч максимална скорост

10,6 л/100 км среден разход на бензин

244 г/км емисии на СО2

115 500 лева цена на модела