След две поколения на BMW Х6 и едно на Mercedes-Benz GLE Coupe, инженерите от Audi най-после се решиха да направят купеобразен кросоувър. Новото Audi Q8 идва като флагман на германската марка, тъй като се нарежда по-високо от Q7 и дори надминава седана A8 по технологии и ексклузивност. Мисията на Audi Q8 е да съчетае елегантността на луксозно купе с комфорта, удобството и практичността на голям SUV.

И наистина, този голям и елегантен купеобразен кросоувър в действителност е много просторен и универсален. Благодарение на стилния си дизайн, изцяло новия интериор и с технологичния прогрес на марката от Инголщат, новото Audi Q8 компенсира закъснялата си поява и смело се изправя срещу германските си конкуренти BMW X6, Mercedes-Benz GLE Coupe и Porsche Cayenne, с което споделя обща платформа. На същата платформа MLB-Evo са изградени и кросоувърите Bentley Bentayga и Lamborghini Urus. Каросерията на Q8 е по-къса и по-ниска от Q7, но е по-широка, като има същата следа и междуосие.

Новият дизайнерски език на Audi е въплътен във формата на повдигнато купе с по-широка решетка и по-спортна, но по-ъгловата предна броня. Както формата на радиаторната решетката, така и контурите на задните колони загатват препратка към легендарното Quattro от 80-години. Новите задни светлини, както и светодиодната лента, която ги свързва, допълват външния вид, докато вратите без рамки на прозорците създават невероятно усещане за спортния дух на новото Audi Q8.

Интериорът на новото Audi Q8 отива още по-далеч, с дизайн, вдъхновен до голяма степен от луксозна лимузина А8. Салонът изглежда и се чувства почти същия като в спортното Audi A7 Sportback, въпреки че съответстващо е увеличен до размерите на Q8. Новото арматурно табло е облечено в комбинация от гладки гланцови черни повърхности и детайли от полиран метал. Интериорът на голямото Audi Q8 създава желаната атмосфера на престиж, дори и да е малко рационален и стерилен.

Дизайнът на централната конзола е съсредоточен около новата интерактивна система MMI Touch. От горния основен 10,1-инчов дисплей се контролират основните функции, като сателитна навигация, настройки на автомобила и свързване на телефона, докато от долния 8,6-инчов екран се контролират най-често използваните функции, като климатика, аудиосистемата и отоплението или охлаждането на седалките. Въпреки че това са сензорни екрани, обикновеният контакт с повърхността не гарантира непременно неговата реакция и вместо това трябва да натиснете почти толкова силно, колкото при използването на сензорен панел на лаптоп.

Отзивчивостта на софтуера е отлична, както и качеството на графиките. Опционалната аудиосистема Bang & Olufsen впечатлява с чистия си звук и превръща салона в концертна зала. Пред погледа на водача е разположен 12,3-инчов дигитален дисплей на Audi Cockpit с висока резолюция, който заменя традиционните аналогови инструменти. Екранът може да превключва между различните екрани с помощта на мултифункционалния волан. В помощ на водача на борда на Audi Q8 има адаптивен круиз контрол, асистент за кръстовища, за смяна на лентата, предупреждение за наличие на обекти около колата и система от камери, предоставяща 360-градусов панорамен обзор.

С междуосие от почти 3 метра, Audi Q8 предлага просторен интериор, който превъзхожда този на конкурентите му по отношение на най-важните размери, като дължината на интериора и пространство за главите. Пространството за пътниците в не отстъпва и в сравнение с Q7. На предните седалки има достатъчно място за шофьора и пътника, дори да са високи по 2 метра, креслата са оборудвани с масаж и вентилация, а на задните седалки е широко като в удължената версия на седана A8.

Главите на пътниците отзад не опират в наклонения таван и силно скосените задни стойки на покрива. В задната част има три седалки, които могат да се регулират асиметрично по дължина, а също така има възможност за регулиране на наклона на задните облегалки. Обемът на багажника е минимум 605 литра, а при сгънати задни седалки достига 1755 литра. Електрически задвижваният заден капак може да се отваря без ръце, като е достатъчно да размахате крак под бронята.

Новото Audi Q8 първоначално се предлага с 3,0-литров V6 турбодизелов двигател с мощност 286 к.с. Моторът е капака е свързан с 48-волтова мека хибридна система, осигуряваща краткосрочно увеличение от 16 к.с., която се грижи и за дискретното спиране и стартиране на двигателя и подпомага функцията за движение с изключен двигател. Тя работи изключително прецизно. Дизеловият двигател е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic, която работи плавно и незабележимо, но предоставя възможност за по-динамично превключване в режим S или ръчно с перца на волана.

Максималният въртящ момент от 600 Нм идва при 2250 оборота в минута, така че ако искате да се чувствате като спортист, не трябва да позволявате оборотите да паднат под 2000. Благодарение на мощния двигател, тежащото 2,2 тона Audi Q8 има спортни претенции и се справя за 6,3 секунди със спринта от място до 100 км/ч. Въпреки огромната мощност и тяга, новото Audi Q8 спазва обещанието на своите създатели и не харчи повече от 8 л/100 км, както в града, така и на магистралата. Ако шофирате спокойно с около 90 км/ч, разходът пада до 6,5 л/100 км. С тази скорост Q8 се движи толкова тихо, че сякаш няма двигател. Когато пришпорите мотора над 3000 об/мин, издава плътен боботещ звук, характерен за 8-цилиндровите мотори.

На пътя Audi Q8 се усеща по-спортно в сравнение с Q7, защото вози по-твърдо и не обича срещите с дупки и неравности. За да се радвате на плавно возене, най-добре изберете режим Comfort, а Dynamic използвайте само когато се придвижвате по гладък асфалт, където няма дупки и вълни. Ако шофирате основно по лоши пътища, не поставяйте опционалните 21-инчовите колела с нископрофилни гуми, които реагират нервно на остри дупки, а заложете на стандартните 19-инчови колела. На пътя големият SUV е стабилен и уверен.

Стабилността е съчетана с високо ниво на сцепление, което позволява да влизате в завоите с пълна газ и с висока скорост. Системата за задвижване на четирите колела Quattro прехвърля по-голямата част от мощността към задния мост, а завиващите задни колела е съчетано с усещане за лекота на движение и необичайна маневреност. Можете да описвате завоите без да се страхувате от недозавиване, въпреки че кормилното управление остава леко във всички режими, с изключение на динамичния. Благодарение на снижаващата се каросерия, технологиите ви позволяват да управлявате Audi Q8 като спортна кола.

Освен по-екстравагантния дизайн, има още няколко причини да изберем Audi Q8 вместо по-практичния Q7. Пространството над главите отзад не е пострадало от скосяването на половината покрив, обзорът през задния прозорец не е ограничен, а интериорният дизайн, мултимедийната система и най-модерните матрични фарове в индустрията превръщат модела в технологичния лидер на Audi. Тихият и икономичен дизелов двигател, съчетан с добри маниери на пътя и повишена проходимост, правят Audi Q8 перфектният автомобил за дълги пътешествия.

Технически характеристики

Audi Q8 50 TDI quattro Tiptronic MHEV

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

286 к.с. максимална мощност при 3500-4000 об/мин

600 Нм въртящ момент при 2250-3250 об/мин

6,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

245 км/ч максимална скорост

6,8 л/100 км среден разход на дизел

178 г/км емисии на СО2

152 461 лева базова цена на модела

179 920 лева цена на тестовия автомобил

По темата: Audi Audi Q8 кросоувър SUV
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.