Audi направи частен самолет за пътищата
7

Audi направи частен самолет за пътищата

Концепцията Grandsphere пресъздава луксозна лимузина от бъдещето с електрическо задвижване и автономно управление

На изложението в Мюнхен Audi представи уникалната студия Grandsphere concept. Концепцията пресъздава лукса на първа класа в частен самолет, тъй като осигурява индивидуално пътуване при максимален комфорт и цял асортимент от възможности за изживявания по време на дълъг път.

За задвижването на Audi Grandsphere се използва модул от акумулаторни клетки между двата моста с общ капацитет около 120 кВтч. Автономното управление от Ниво 4 дава възможности за достигане до нови измерения на свобода.

В този режим автомобилът остава без волан, педали и контролни прибори, а целият интериор се превръща в пространство за изживявания. Първият ред седалки от своя страна се превръща в първокласна ложа с максимално пространство, пълен обзор във всички посоки и пълен достъп до всеобхватна дигитална екосистема, интегрирана в Audi Grandsphere.

С дължина 5,35 метра, широчина 2 метра и височина 1,39 метра, размерите на каросерията на Audi Grandsphere concept причисляват концептуалния автомобил към категорията на луксозните лимузини от най-висок клас.

Междуосието от 3,19 метра е своеобразен рекорд, който превъзхожда дори актуалното поколение на Audi A8 в изпълнение с дълга база. Концептуалното Audi Grandsphere е спортно-елегантен автомобил от типа Gran Tourismo с 4 врати с изваяни линии и купеобразен покрив.

Оформлението на Audi Grandsphere concept е напълно ново, най-вече в областта на интериора, който сега е център на всички събития и дава на водача и пасажерите възможност да не се налага да се съобразяват с ограниченията на автомобилните технологии.

Тази идея се проявява чрез гъвкавостта на салона, възможността за изчезване на класическите елементи за управление, огромния вътрешен простор и почти неизчерпаемия набор от функции. Новото Audi Grandsphere concept разпознава пътниците с помощта на сензор за движение и отваря автоматично вратите си, като ги поздравява със специална графика на светлините. Желаната позиция на водача и пасажерите се разпознава автоматично.

В салона няма волан, педали и контролни прибори, а усещането за простор се засилва още повече, когато предните седалки биват изместени докрай назад. Прототипът Audi Grandsphere е автомобил с 2+2 места. Отзад има луксозно тапицирана двуместна седалка, но истинският лукс е съсредоточен в предните кресла, които осигуряват първокласен комфорт и простор.

За задвижването на Audi Grandsphere се използва модул от акумулаторни клетки между двата моста с общ капацитет около 120 кВтч. Батерията е много тънка. Прототипът има по един електромотор на предния и на задния мост, които генерират обща мощност от 530 кВт и максимален въртящ момент от 960 Нм. Максималният въртящ момент е наличен още при потегляне, а спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 4 секунди.

Сърцето на задвижването е 800-волтовата технология за зареждане, която позволява батерията да се зарежда експедитивно с мощност до 270 кВт на бързи станции. За едва около 10 минути може да се зареди електроенергия, която е достатъчна за изминаването на 300 км. За по-малко от 25 минути зарядът на батерията с капацитет 120 кВтч може да се покачи от 5 на 80%.

Със своя пробег от до 750 км, автомобилът е добре подготвен за дълги преходи. За високия комфорт на возене, Audi Grandsphere concept е оборудвано с еднокамерно пневматично окачване с адаптивни амортисьори, които осигуряват комфортно пътуване.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.