0

Н а изложението в Мюнхен Audi представи уникалната студия Grandsphere concept. Концепцията пресъздава лукса на първа класа в частен самолет, тъй като осигурява индивидуално пътуване при максимален комфорт и цял асортимент от възможности за изживявания по време на дълъг път.

За задвижването на Audi Grandsphere се използва модул от акумулаторни клетки между двата моста с общ капацитет около 120 кВтч. Автономното управление от Ниво 4 дава възможности за достигане до нови измерения на свобода.

На изложението в Мюнхен Audi представи уникалната студия Grandsphere concept. Концепцията пресъздава лукса на първа класа в частен самолет, тъй като осигурява индивидуално пътуване при максимален комфорт и цял асортимент от възможности за изживявания по време на дълъг път.

За задвижването на Audi Grandsphere се използва модул от акумулаторни клетки между двата моста с общ капацитет около 120 кВтч. Автономното управление от Ниво 4 дава възможности за достигане до нови измерения на свобода.

В този режим автомобилът остава без волан, педали и контролни прибори, а целият интериор се превръща в пространство за изживявания. Първият ред седалки от своя страна се превръща в първокласна ложа с максимално пространство, пълен обзор във всички посоки и пълен достъп до всеобхватна дигитална екосистема, интегрирана в Audi Grandsphere.

С дължина 5,35 метра, широчина 2 метра и височина 1,39 метра, размерите на каросерията на Audi Grandsphere concept причисляват концептуалния автомобил към категорията на луксозните лимузини от най-висок клас.

Междуосието от 3,19 метра е своеобразен рекорд, който превъзхожда дори актуалното поколение на Audi A8 в изпълнение с дълга база. Концептуалното Audi Grandsphere е спортно-елегантен автомобил от типа Gran Tourismo с 4 врати с изваяни линии и купеобразен покрив.

Оформлението на Audi Grandsphere concept е напълно ново, най-вече в областта на интериора, който сега е център на всички събития и дава на водача и пасажерите възможност да не се налага да се съобразяват с ограниченията на автомобилните технологии.

Тази идея се проявява чрез гъвкавостта на салона, възможността за изчезване на класическите елементи за управление, огромния вътрешен простор и почти неизчерпаемия набор от функции. Новото Audi Grandsphere concept разпознава пътниците с помощта на сензор за движение и отваря автоматично вратите си, като ги поздравява със специална графика на светлините. Желаната позиция на водача и пасажерите се разпознава автоматично.

В салона няма волан, педали и контролни прибори, а усещането за простор се засилва още повече, когато предните седалки биват изместени докрай назад. Прототипът Audi Grandsphere е автомобил с 2+2 места. Отзад има луксозно тапицирана двуместна седалка, но истинският лукс е съсредоточен в предните кресла, които осигуряват първокласен комфорт и простор.

За задвижването на Audi Grandsphere се използва модул от акумулаторни клетки между двата моста с общ капацитет около 120 кВтч. Батерията е много тънка. Прототипът има по един електромотор на предния и на задния мост, които генерират обща мощност от 530 кВт и максимален въртящ момент от 960 Нм. Максималният въртящ момент е наличен още при потегляне, а спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 4 секунди.

Сърцето на задвижването е 800-волтовата технология за зареждане, която позволява батерията да се зарежда експедитивно с мощност до 270 кВт на бързи станции. За едва около 10 минути може да се зареди електроенергия, която е достатъчна за изминаването на 300 км. За по-малко от 25 минути зарядът на батерията с капацитет 120 кВтч може да се покачи от 5 на 80%.

Със своя пробег от до 750 км, автомобилът е добре подготвен за дълги преходи. За високия комфорт на возене, Audi Grandsphere concept е оборудвано с еднокамерно пневматично окачване с адаптивни амортисьори, които осигуряват комфортно пътуване.